علت بوق زدن دستگاه DVR هایک ویژن
نوشته شده توسط : جعفر

 


علت بوق زدن دستگاه DVR هایک ویژن

علت بوق زدن دستگاه DVR هایک ویژن : دستگاه DVR مخفف عبارت Digital Video Recorder  است و اشاره به دستگاهی دارد که وظیفه اصلی آن ضبط و مدیریت تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مداربسته آنالوگ است. این وظیفه در مدل های جدید تر دوربین مدار بسته تحت شبکه با وسیله ای با نام NVR انجام می شود. اهمیت دستگاه DVR در این است که شما به عنوان نصاب دوربین مداربسته می توانید تمام تنظیمات مورد نیاز سیستم مداربسته خود را از طریق این دستگاه انجام دهید.

دستگاه DVR به مانند هر دستگاه برقی ممکن است با مشکلات فنی روبرو شود و نیاز به تعمیرات داشته باشد. یکی از موارد شایع دستگاه های DVR بوق زدن این دستگاه و اخطار های صوتی است که باید سریع مشکلات آن را برطرف کنیم.

نقش دستگاه DVR در سیستم های نظارتی

دستگاه DVR قوی ترین و پرکاربردترین دستگاه دیجیتال برای ضبط تصاویر دوربین های مداربسته آنالوگ به حساب می آید و شما می توانید با استفاده از این دستگاه تصاویر آنالوگ ضبط شده توسط دوربین های مداربسته را به تصاویر دیجیتال قابل نمایش تبدیل کنید و در نهایت به شکل یک فایل ویدئویی بر روی هارد دستگاه DVR ذخیر کنید.

به عبارتی دقیق تر در پروژه های کوچک و متوسط نصب دوربین مدار بسته که هزینه های نصب سرور برای ثبت و ذخیره تصاویر به صرفه نیست، دستگاه دی وی ار به مانند یک سرور عمل می کند. در این سیستم دوربین های مداربسته به وسیله پورت های مجزا به دستگاه دی وی آر متصل می شود. می توان به طور خلاصه چنین بیان کرد که دستگاه DVR وظیفه ضبط تصاویر، انتقال آنها به هارد با فرمت های قابل پخش برای کاربر نهایی است.

یکی از مشکلات رایج در دستگاه های دی وی ار خصوصا در دستگاه DVR برند هایک ویژن بوق زدن مکرر این دستگاه بعد از نصب دوربین مداربسته است. برای مثال وقتی برای اولین بار دستگاه دی وی ار هایک ویژن را روشن می کنید، اگر هارد دیسک دستگاه به درستی تنظیم نشده باشد دستگاه شروع به زدن بوق ممتد می کند. اگر شما هم با چنین مشکلی روبرو شده باشید راه حل قطع کردن بوق خیلی راحت است. باید ابتدا به بخش تنظیمات دستگاه وارد شده و تیک مربوط به این اخطار را غیر فعال کنید.

 

مزایا و معایب استفاده از دستگاه DVR

از مزایای این دستگاه ها کیفیت بالای تصاویر ضبط شده است. قابلیت های بسیاری همانند تنظیم کردن آلارم، موشن دتکتور و … را دارد که نصب و استفاده از دوربین مدار بسته را راحت تر کرده است. می توان با استفاده از تاریخ مشخص به تصویرهای ذخیره شده دسترسی پیدا کرد. در صورتی که بخواهیم از تصاویر ضبط شده کپی بگیریم ، کیفیت آن افت پیدا نخواهد کرد.

ضبط تصویرها دارای حجم زیادی می باشد که ما را از عوض کردن نوار بی نیاز می کند. امکان ضبط کردن تصاویر کمی قبل از تشخیص دادن حالت حرکت میسر شده است.  می توان با اتصال دی وی آر به شبکه اینترنتی تصاویر ضبط شده را از راه دور مشاهده کرد.

از معایبی که برای این دستگاه ها می توان ذکر کرد هزینه نسبتاً بالای آن می باشد. البته با در نظر گرفتن ویژگی ها و قابلیت هایی که این دستگاه دارد متوجه می شویم که هزینه آن بسیار مقرون به صرفه نیز می باشد.

 

 

علت بوق زدن دستگاه DVR هایک ویژن

 

 

تنظیمات اخطار در DVR

اگر دستگاه دی وی آر هایک ویژن شروع به بوق زدن کرد، ابتدا باید دلیل آن را جست و جو کنید. عمده علت بوق زدن دستگاه DVR هایک ویژن به شرح زیر است:

  • پر شدن هارد دیسک
  • قطع شدن ارتباط هارد دیسک با دستگاه
  •  دچار مشکل شدن هارد دیسک دستگاه
  • قطع شدن کابل شبکه دستگاه
  • وارد شدن به دستگاه ضبط پس از چند بار زدن پسورد دستگاه
  • تشخیص حرکت توسط دوربین های متصل به دستگاه
  • تشخیص قطع شدن تصویر دوربین مدار بسته به هر دلیلی
  • تشخیص وارد شدن ضربه به دوربین مدار بسته
  • تشخیص عبور از خطر فرضی
  • تشخیص ورود غیر مجاز به منطقه از پیش تعریف شده و همه قابلیت های VCA

 

 

غیر فعال کردن بوق زدن DVR

در سطور قبل دلایل احتمالی که منجر به بوق زدن دستگاه DVR می شود را برای شما بیان کردیم. اما سوال مهم این است که در چنین شرایطی چطور می توان بوق زدن دستگاه را متوقف کرد؟

برای غیر فعال کردن بوق زدن دستگاه DVR هایک ویژن ابتدا وارد تنظیمات دستگاه شوید و از بخش Configuration گزینه Exception انتخاب کنید.

در مرحله بعد تیک بخش Enable Event Hint را غیر فعال می کنیم .

سپس در قسمت Exception Type  گزینه All را انتخاب کنید .

در مرحله ی بعد تیک گزینه Audible Warning را غیر فعال کنید .

در مرحله آخر هم تنظیمات را از طریق دکمه Apply ذخیره کنید .

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

فناوری SenseUp در دوربین مداربسته

سرعت شاتر در دوربین مداربسته

نحوه محاسبه یو پی اس برای دوربین مدار بسته

نصب دوربین مداربسته در رستوران ها

قیمت دوربین خودرو

دستگاه DVR هیبرید





:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: