بازاریابی اینترنتی (Internet marketing)
نوشته شده توسط : جعفر

 

آنلاین مارکتینگ

بازاریابی اینترنتی (Online Marketing) که به آن بازاریابی الکترونیکی، بازاریابی تحت وب یا بازاریابی آنلاین نیز گفته می شود، به کسب در آمد، فروش محصولات و ارائه خدمات از طریق اینترنت اطلاق می شود. بازاریابی اینترنتی حوزه وسیعی را شامل میشود زیرا نه تنها شامل بازاریابی از طریق اینترنت می شود، بلکه شامل کلیه فعالیتها و بازاریابی ها از طریق رسانه و ابزار آنلاین مانند ایمیل و دیگر وسایل از راه دور است. مدیریت داده های مشتریان و ارتباط الکترونیکی با مشتریان نیز در حوزه بازاریابی اینترنتی خلاصه می شود. بازاریابی اینترنتی، ویژگیهای فنی و خلاقانه اینترنت را با هم گره می زند که شامل طراحی، توسعه، تبلیغات و فروش است.

 

پیدایش اینترنت، این امکان را تقریبا برای همگان بوجود آورده است که هر کسی کالاها، محصولات یا خدمات خود را تنها با فشار چند کلیک از سوی خریداران بفروش برساند. بازاریابی اینترنتی یا آنلاین مارکتینگ، ذاتا ادامه ای از بازاریابی سنتی در سالهای گذشته است. فروش از طریق اینترنت، برای کلیه کسب و کارهای کوچک و بزرگ می تواند سودمند باشد. تنها می بایست نکاتی را رعایت کرد که هسته اصلی بازاریابی اینترنتی را تشکیل می دهند که عبارت است از بررسی بازار هدف، ابزارهای مورد نیاز مانند وب سایت کارآمد و شبکه های اجتماعی و بررسی مخاطب جهت فروش بهتر.

 

باید در نظر داشت باشید که بازاریابی اینترنتی شامل مجموعه کامل و هماهنگ فعالیتهای هدفمندی می باشد که در رابطه با معرفی و عرضه محصولات شما از طریق مستقیم (وب سایت شما) و غیر مستقیم (وب سایتهای معروف و پر بیننده، موتورهای جستجو و دایرکتوری های تخصصی) به بازار عمل می نماید.

 

شرکت نرم افزاری پیام آوران پارسیان برمبنای شعار خود (ارائه راهکارهای نوین نرم افزاری) با بکارگیری نیروی انسانی زبده و متخصص و با استفاده از به روز ترین روشهای آنلاین مارکتینگ و با تجربه 10 ساله در این حوزه آماده ارائه خدمات و انتقال دانش خود در روند بهبود کسب کار شما میباشد.

بازاریابی اینترنتی (Internet marketing) و یا بازاریابی آنلاین ( Online marketing) یعنی بازاریابی و فروش مستقیم از طریق وب و ایمیل. بازاریابی اینترنتی به طور معمول نوع پیشرفته بازاریابی سنتی مانند تبلیغات رادیویی، تلویزیونی و روزنامه ای می باشد. تبلیغات اینترنتی نوعی از تبلیغات است که بدلیل ارزان بودن، ماندگاری زیاد و فراگیر بودن آن همزمان با رشد ابزارهای اطلاع رسانی و روابط عمومی جایگاه خاصی را در بین تبلیغات چی ها باز کرده است .

 

بازاریابی اینترنتی (Internet marketing) برای اولین بار و به صورت بنر در ۲۷ اکتبر سال ۱۹۹۴ و در سایت هات وایر نمایش داده شد. زمانی که هات وایر متوجه شد که برای تبلیغات می بایست فضای محدودی را در نظر گرفت، بنرهای تبلیغاتی بوجود آمدند. در آن زمان ۱۴ طراح تبلیغاتی مبلغی معادل ۳۰،۰۰۰ دلار برای نمایش ۱۲ هفته ای تبلیغات خود پرداختند در سال ۱۹۹۵ وب بعنوان رسانه ای عمومی پذیرفته شد. شرکت سان میکروسیستم در این سال زبان جاوا را به عموم عرضه کرد. در سال ۱۹۹۶ الدزموبیل ۵ اولین اتاق گفتگوی تجاری را راه اندازی نمود .

 

روش های بازاریابی اینترنتی

1 . بازاریابی اینترنتی با موتورهای جستجو (Search Engine Marketing)

یکی از ابزارهای بازاریابی اینترنتی موتور های جستجو می باشند. بازاریابی اینترنتی با موتورهای جستجو به دو صورت رایگان و پولی انجام می شود. در روش رایگان با بهینه سازی صحیح و اصولی وب سایت و استفاده از تکنیکهای سئو، وب سایت شما در نتایج جستجو بالاتری نسبت به سایر وب سایتها قرار می گیرد و بازدیدکنندگان بیشتری را به وب سایت شما هدایت می کند و فروش وب سایت را افزایش دهند. در روش پولی موتورهای جستجوی معروف مانند گوگل در راستای ارتقای بازاریابی اینترنتی علاوه بر روش فوق این امکان را به کاربران می دهند که با پرداخت هزینه برای یک کلمه کلیدی خاص در بالای نتایج جستجو ظاهر شوند.

2 . بازاریابی اینترنتی با شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)

ابزار دیگر بازاریابی اینترنتی استفاده از شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک می باشد. این روش نیز به دو روش رایگان و پولی انجام می شود. در روش رایگان فعالیتهای منظم شما در شبکه های اجتماعی کاربران را با برند شما و محصولاتی که ارائه می دهید آشنا می کند. روش پولی نیز در ازای پرداخت هزینه، تبلیغ شما در صفحات مختلف این شبکه ها ظاهر می شود. بازاریابی اینترنتی (Internet marketing) در شبکه های اجتماعی نسبت به بازاریابی با موتورهای جستجو از شانس کمتری برای جذب ترافیک و خریدار برخوردار می باشد اما می توان از آنها به بهترین شکل ممکن برای معرفی برند و محصولات خود استفاده کرد .

3 . بازاریابی اینترنتی با محتوای مناسب (Content Marketing)

بازاریابی محتوایی( Content Marketing) در واقع مهمترین بخش بازاریابی اینترنتی (Internet marketing) می باشد. موتورهای جستجو بدنبال محتوای با کیفیت هستند و به واسطه محتوایی که در وب سایت خود منتشر می کنید بازدیدکنندگان فراوانی از طریق موتورهای جستجو وارد وب سایت شما می شوند. درصورتیکه این بازدیدکنندگان محتوای شما را بپسندند آن را در وب سایت های دیگر و پروفایلهای شبکه های اجتماعی خود منتشر می کنند و محبوبیت شما افزایش می یابد .

4 . ویدئو مارکتینگ (Video Marketing)

آموزش تصویری که به مراتب جذاب تر و تاثیر گذارتر از آموزش نوشتاری است نوع دیگری از بازاریابی اینترنتی (Internet marketing) است. با افزایش سرعت اینترنت و وجود شبکه های اجتماعی ویدیویی مثل یو تیوب، اکثر کاربران در اینترنت به دنبال ویدیو های آموزشی و کاربردی مورد نیاز خود می گردند. در صورتیکه از محصولات و خدماتی که در شرکت خود ارائه می دهید ویدیوهای جذابی تهیه کنید و آنها را در اینترنت منتشر کنید، بازدیدکنندگان بسیار زیادی با شما و خدماتی که ارائه می دهید آشنا خواهند شد .

5 . ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) از ابزار مهم و کاربردی بازاریابی اینترنتی (Internet marketing) می باشد . این روش به بیان ساده شامل ارسال ایمیلهای گروهی به تعداد زیادی از کاربران و تشویق آنها به بازدید از وب سایت و خرید می باشد . در استفاده از این روش باید دقت کرد . بازاریابی اینترنتی از طریق ایمیل مارکتینگ اصولی دارد که باید حفظ شود . مهم ترین آنها احترام به مشتری است. قرار دادن لینک لغو عضویت در ایمیل های ارسالی بسیار مهم است .

6 . تبلیغات پولی (Paid advertising)
قرار دادن بنرهای تبلیغاتی در وب سایتهایی که بازدیدکنندگان فراوانی دارند یکی دیگر از انواع بازاریابی اینترنتی به شمار می آید.. این نوع تبلیغات شامل پرداخت هزینه ماهانه برای درج بنر در بخش های مختلف وب سایتهای پربازدید می باشد.

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 699
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: