نکات نصب جک برقی
نوشته شده توسط : جعفر

 

دیگر لازم نیست که زمانی را برای باز و بسته کردن درب منازل صرف کنید چراکه این روزها درب بسیاری از پارکینگ ها به سیستم های اتوماتیک و هوشمند مجهز شده است.خوشبختانه با پیشرفت فناوری خانه های جدید به سیستم باز و بسته کردن هوشمند درب و استفاده از جک های برقی تجهیز شده اند. در این مقاله به طور مختصر و مفید شما را با مهم ترین نکات خرید و نصب جک برقی پارکینگ آشنا خواهیم نمود.

انواع جک برقی پارکینگ

پارکینگ منازل به انواع جک های برقی مجهز می شوند. برخی از آن ها به صورت کشویی بر روی یک ریل جا به جا می گردند و برخی دیگر با کمک بازوهای هیدرولیکی و جک های برقی بر روی یک لنگه یا دو لنگه حرکت می کنند.

مطالعه دقیق تر در مورد انواع جک های برقی و ویژگی های هریک در لینک قرمز قابل مشاهده است.

مقاله انواع جک برقی پارکینگ

نصب جک برقی | جک قیمت مناسب | رهاورد نیرو

درب شیشه ای چیست؟  یکی از ملزومات دکوراسیون لوکس و مدرن ساختمان های امروز به حساب می آیند. قیمت درب شیشه ای را در سایت قائم الکتریک مشاهده کنید. همچنین درب ورودی ساختمان ها نیز برای حفظ امنیت عبور و مرور نیازمند تجهیزات راهبند است. قیمت راهبند  را از قائم الکترونیک به راحتی دریافت کنیدتیم نکته عمومی و عامیانه این است که در شیشه ای یا همان درب شیشه ای به درب اتوماتیک شیشه ای اشاره دارند. درب شیشه ای در انواع مختلف را از قائم الکترونیک بخواهید.

 

مهمترین نکاتی که باید قبل خرید و نصب جک برقی به آن دقت نمود :

۱- نکات مهم پیش از نصب جک برقی پارکینگ

پیش از خریداری و نصب جک برقی پارکینگ باید به نکات مهمی توجه کرد، نکاتی از قبیل: تعداد تردد از پارکینگ و باز و بسته شدن درب، توان قدرت موتور جک برقی و ابعاد درب.
توجه کنید که این نکات به ظاهر ساده در انتخاب جک برقی مناسب نقش اصلی را ایفا می کنند. در یک کلام هیچ جکی نسبت به دیگری امتیاز ویژه ای ندارد مگر آنکه در شرایط یکسانی انتخاب شده باشند.

۲-نکات مهم حین نصب جک برقی پارکینگ

فرض کنید که درب پارکینگ شما از دو طرف باز می شود، در نتیجه شما به یک جک دو لنگه احتیاج پیدا خواهید کرد. برای محاسبات نصب جک پارکینگ سه گام ساده را پیش بگیرید.

گام اول: وزن درب را با توجه به جنس و ابعاد آن تخمین بزنید. عدد حاصل در انتخاب نوع جک برقی اهمیت دارد.
گام دوم: در گام دوم ببینید که برای انتخاب نوع موتور جک، به کدام یک از مدل های الکترو مکانیک یا الکتورهیدرولیک احتیاج پیدا خواهید کرد. این موضوع بر اساس میزان تردد ساختمان و میزان باز و بسته شدن درب تعیین می گردد.
گام سوم: گام سوم و نهایی به محاسبات عددی شما مربوط می شود. این که کدام دو نقطه را برای نصب جک انتخاب کنید و زاویه آن با درب به چه شکلی تنظیم شود، چراکه دستگاه در صورت تراز نبودن محل نصب جک به مرور زمان مستهلک خواهد شد.

جک الکترومکانیکی بهتر است یا جک الکتروهیدرولیکی؟

عموماً جک ها الکترومکانیکی هستند چراکه این مدل از جک به خوبی برای ترددهای پایین پاسخگو است. اما برای ساختمان های پرتردد، جک های الکتروهیدرولیکی مناسب تر می باشد و با کمک روغن تعبیه شده در سیستم بهتر باز و بسته خواهد شد. هزینه جک الکتروهیدرولیکی نیز بالاتر از جک های الکترومکانیکی است.

نحوه نصب جک ریلی

جک برقی ریلی یا همان اسلایدینگ گیت مدل متداول درب های پارکینگ در فضاهای کوچک است. امکان خرابی این نوع درب نسبت به مدل های جک بازویی بیشتر می باشد اما از طرف دیگر مدل ریلی راحت تر نصب می شود و وزن درب را بهتر تحمل می کند. در این مدل چشمی بر روی جک و چهارچوب درب کار گذاشته خواهد شد.

سایر قطعات جک برقی

جک های برقی برای عملکرد خود نیازمند قطعاتی نظیر بازو، مرکز کنترل، چراغ هشدار،چشمی، رسیور و ریموت هستند. فراموش نکنید که یک جک برقی مدرن بدون این قطعات عملاً کارایی ندارد.

نصب چشمی ها بر روی جک های برقی

عموماً چشمی ها جفتی هستند که در کنار درب های یک لنگه و دولنگه نصب می شوند. وظیفه چشمی تشخیص مانع و جلوگیری از بسته شدن درب است. در صورت درست عمل نکردن این بخش، درب با سرعت به مانع برخورد کرده و دستگاه را دچار آسیب خواهد کرد.

عملکرد چشمی جک برقی

یکی از چشمی ها حکم فرستنده و دیگری حکم گیرنده را دارد. فرمان باز و بسته شدن درب ها بر اساس اطلاعات ارسالی این سنسورها در مرکز کنترل صادر می شود و درب به حرکت در می آید.

انواع چشمی جک برقی

برق چشمی از طریق یک سیم با ولتاژ پایین از مرکز کنترل تأمین می شود، هرچند که امروزه برخی چشمی ها به صورت بی سیم طراحی شده اند و نیازشان به تغذیه برق به وسیله باطری تأمین گشته است.

نصب جک برقی | جک قیمت ارزان | رهاورد نیرو

مشکل تراز نبودن چشمی ها در هنگام نصب

اگر دو چشمی تراز هم نصب نشوند، وظیفه ارسال و دریافت پیام بسته شدن به خوبی کار نمی کند و درب به خوبی در مقابل مانع قدرت تشخیص ندارد. اشعه ای که از یک چشمی به چشمی دیگر ساطع می شود و قدرت تشخیص دارد، اشعه مادون قرمز است.

نکات مهم در محاسبات پیش از نصب جک برقی

پیش از نصب جک برقی پارکینیگی به جز وزن و ابعاد درب، باید فاصله افقی و عمودی بین مرکز لولای درب تا مرکز چرخش ابتدای بازو روی تکیه گاه محاسبه شود. همچنین می بایست فاصله عمودی مرکز لولای درب تا کف پایه نگهدارنده ابتدای بازو به خوبی بررسی گردد.

طریقه نصب قفل برقی جک

دقت داشته باشید که قفل مرکزی بر روی دربی نصب می گردد که ابتدا باز خواهد شد. برق آن نیز از طریق کانداکتور تامین می گردد.

اتصال ریموت به مرکز کنترل

ریموت از طریق ساطع کردن اشعه مادون قرمز به مرکز کنترل پیام می دهد. همانطور که می دانید کاربران برای بستن و باز کردن درب ها نیازمند ریموت هستند. این ریموت اختصاصاً برای یک مرکز کنترل طراحی شده و سایر درب ها نیازمند طراحی ریموت جداگانه ای هستند.

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

همچنین می توانید کرکره برقی و قیمت کرکره برقی  و پرده برقی را در وبسایت قائم الکترونیک و از کارشناسان این شرکت استعلام کنید. ما ۲۴ ساعت شبانه روز آماده خدمت به شما عزیزان هستیم. هموطنان ایرانی همچنین می توانند انواع جک برقی و قیمت جک برقی را در سایت  قائم الکترونیک دنبال کنند.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ارور های جک برقی زومر twist 200

در ادامه می خواهیم شما را با ارور های جک برقی زومر twist 200 آشنا کنیم؛ محصولات جک برقی زومر در انواع مختلف جک برقی دو لنگه و تک لنگه ، جک ریلی ، جک زیر سقفی و موتور کرکره در بازار کشور ما موجود می باشد و باید توجه داشت که جک های دو لنگه تولید شد کمپانی زومر تا به امروز در مدل های مختلف الکترومکانیک تولید می گردد و باید بدانید که جک هبدرولیکی در محصولات خود ندارد. 

جک برقی زومر یکی از پر فروش ترین محصولات را برای اتوماتیک کردن ورودی های مختلف ارائه نموده است، که مدل آن توییست 200 می باشد و در این مطلب می خواهیم به انواع مشکلاتی که برای این سیستم پیش می آید و چگونگی رفع آن بپردازیم که بایستی در مرحله اول تشخیص درستی از خطاهای به وجود آمده در آن داشته باشیم.

اجزای جک درب پارکینگ twist200 

به طور کلی این جک درب پارکینگ مناسب برای یک و یا دو درب می باشد که هر یک از درب ها دارای 300 کیلوگرم وزن دارند و حتی دارای تعداد تردد بالایی می باشند که از اجزای زیر تشکیل شده است:

  • دو عدد جک بازویی 
  • مدار فرمان همراه با ترانس و رسیور 
  • یراق آلات نصب سیستم 
  • فتوسل لای درب 
  • چراغ چشمک زن 
  • دو عدد ریموت کنترل زومر 

در صورتی که با خواندن این مقاله نتوانستید خطاهای سیستم را پیدا کنید و یا این که آن را رفع نمایید توصیه ما به شما تماس با دکاشاپ است تا اینکه متخصصان ما برای رفع عیب به حصور شما برسند> ذکر این مطلب ضروری می باشد که حتما باید از ابزار مناسب جهت پیدا کردن عیب و رفع آن استفاده نمود و برای این کار ابتدا جک درب پارکینگ twist200 که دچار مشکل شده را از لحاظ برق ورودی و 3 عدد فیوز سالم در مدار کنترل زومر چک کنیم که هم برق ورودی 220 ولت داشته باشد و هم فیوز ها سالم باشند پس اول بایستی درب مدار فرمان جک برقی زومر را باز نماییم و یک ریموت مناسب همراه داشته باشیم.

 

 

خطای مربوط به چشمی درب پارکینگ (فتوسل زومر)

اگر به هر دلیلی چشمی بین درب از کار بیفتد چراغ ال ای دی قرمز رنگ در بالا سمت راست مدار روشن می شود و ما با اقدامات لازم باید این چراغ را خواموش نماییم. اولین کار این است که باید فیوز 24 ولت را چک نماییم و اگر سوخته بود تعویض کنیم که در بیشتر موافع این مشکل پیش می آید و اگر مشکل حل نشد باید یک رشته سیم نازک یک جامپر بین ترمینال 17 و 18 قرار دهیم اگر چراغ ال ای دی قرمز خاموش شد دو حالت دارد ، یا چشمی سوخته است و یا مسیر بین مدار و چشمی قطع شده است ، که در حالت اول باید چشمی تعویض شود و در حالت دوم سیم کشی چشمی باید تعویض شود. با اگر با گذاشتن جامپر مشکل حل نشد و چراغ قرمز همچنان روشن است مدار کنترل دچار عیب شده و باید مدار فرمان تعویض شود.

 

 

خطای مربوط به جک درب پارکینگ twist200 (میکروسوئیچ)

میکروسوئیچ های روی جک زومر برای تنظیم مقدار باز شدن و بسته شدن درب می باشد و به صورت دستی تنظیم می گردد این میکروسوئیچ ها در بدنه جک و قسمت جلوی آن تعبیه شده است که بر روی آن close و open  درج شده است و ما با چرخش پیچی که درون این سوراخ قرار دارد می توانیم مقدار باز شدن درب توسط جک ها را تنظیم نماییم. اگر با چرخاندن ما موتور همچنان به کار کردن خود ادامه داد و چرخاندن پیچ میکروسوئیچ بی تاثیر بود باید این مدار میکروسوئیچ تعویض گردد که این اتفاق بسیار نادر است.

خطای مربوط به موتور جک درب پارکینگ twist200 

موتور جک درب پارکینگ twist200 همانند تمامی موتو های DC دارای یک آرمیچر و دو عدد ذغال بر روی آن می باشد که با تردد درب پس از مدتی این ذغال ها تمام می شود و بایستی موتور تعویض گردد و یا این ذغال ها تعویض گردند اینئایراد برای کارکرد همان لنگه جک بسیار کم سرعت و کم قدرت و در مرحله آخر می باشد.

 

 

خطای مربوط به قفل برقی زومر 

نصب یک قفل برقی مناسب برای جک برقی زومر بسیار مناسب و ضروری می باشد اما به دلیل این که ولتاژی که از مدار جک زومر به قفل برقی مربوطه می آید 24 ولت می باشد و انواع قفل برقی سیزا و قفل برقی ویرو 12 ولت می باشند احتمال اینکه پس از مدتی بوبین قفل دچار مشکل گردد و بسوزد زیاد است پس بایستی بین ترمینال 10 و 26 یک مقاومت گچی 5 اهم قرار دهیم و خروجی قفل برقی را از ترمینال 25 و 26 بگیریم.

خطاهای مربوط به برنامه ریزی درب 

پس از نصب سیستم و نداشتن ایراد در جک زومر نصب شده نوبت به یک برنامه ریزی بری مدار جک می باشد که این کار بسیار آسان است. ابتدا بایستی دیپ سوئیچ شماره 8 را ON نماییم و بقیه نیز OFF باشند سپس بایستی دو دکمه قرمز رنگ روی مدار را همزمان 5 ثانیه نگه داریم تا چراغ WL خاموش گردد که پس از برداشتن دست این چراغ ها چشمک زن می شوند حال بایستی درب را توسط ریموت کنترل زومر 3 الی 6 بار باز و بسته نماییم تا مدار بتواند مقادیر سرعت و ابتدا و انتهای باز و بسته شدن را در خود ذخیره نماید. توجه داشته باشید که علامت ذخیره سازی این اطلاعات خاموش شدن چراغ WL که پس از آن هر ریموتی را که بزنیم درب آن حافظه ذخیره شده را اجرا می نماید.

مناسب ترین حالت دیپ سوئیچ در مدار جک زومر مدل twist200 به این صورت می باشد که دیپ سوئیچ 3 و 4 و 6 و 7 و 8 را ON و بقیه OFF باشند که در این حالت پس از باز شدن درب توسط ریموت تا زمانی که چشمی بین درب تحریک نشود ( در اصطلاح بایستی یک فرد و یا جسم و یا ماشین از بین درب رد شود) درب بسته نمی شود و برای بسته شدن درب ریموت کار نمی کند.

مشکل مربوط به قدرت جک برقی زومر 

برای تنظیم قدرت بازو های برقی زومر در مدار کنترل آن یک عدد پتانسیومتر قرار دارد که از رقم 0 الی 9 درجه بندی شده است برای کشور ما و تنظیمات آن بین عدد 3 و 6 است و این نکته را باید در نظر داشت که پس از هر بار تعمیر آیتم بایستی مدار را RESTART کرد و مجددا برنامه ریزی نمایید که بهتر است این کار توسط تکنسین های دکاشاپ انجام پذیرد.

مشکل مربوط به برد ریموت کنترل زومر 

برای جک برقی زومر از دو مدل ریموت می توان استفاده نمود ، یا ریموت اصلی و یا ریموت غیر اصلی که پایه های رسیور ریموت غیر اصلی باید به شماره های 13 و 14 متصل گردد و برق آن از پایه های 9 و 10 گرفته شود. اگر ریموت شما اصلی است و برد آن کم شده است باید ریموت را خیلی نزدیک به درب بگیریدد تا عمل کند، دو حالت بیشتر ندارد یا باطری ریموت تضعیف شده که باید تعویض گردد و توع باتری آن 2032 است و مثل باتری ساعت است که اگر این مشکل حل نشد ایراد از ریموت است و باید این ریموت تعویض گردد، ولی اگر ریموت های غیر اصلی برد کمی دارند باید یک آنتن برای آن ها نصب نمایید. 

 

منابعی برای مطالعه بیشتر

https://seo-webmaster.blogsky.com

https://seoweb5.blogsky.com

https://seowebdesigner2.blogsky.com

https://seowebmaster5.blogsky.com

https://seokar9.blogsky.com

https://seowebmaster66.blogsky.com

https://seowebkaran1.blogsky.com

https://seowebmaster3.blogsky.com

https://seowebkar6.blogsky.com

https://seo-webdesigner.blogsky.com

 

 




:: بازدید از این مطلب : 604
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: