تجهیزات حفاظت پیرامونی چیست؟
نوشته شده توسط : جعفر

سیستم های حفاظت پیرامونی به تجهیزاتی اشاره دارند که در اطراف یک محیط قرار می گیرند تا امنیت آن محیط تامین شود. کاملا واضح است که این سیستم ها می توانند بسیار پیچیده تعریف شوند و یا کاملا ساده باشند. همچنین ایجاد امنیت در اطراف یک محیط از دیر باز مورد توجه و استفاده بوده است برای مثال ایجاد دیوارهایی در اطراف باغ ها، سیم های خاردار بر روی دیوار اماکن مهم و یا نرده های فلزی و غیر فلزی از جمله سیستم های حفاظت پیرامونی در قدیم به حساب می آید. در این مقاله ابتدا مفهوم حفاظت پیرامونی را توضیح می دهیم و سپس نکاتی در خصوص حفاظت پیرامونی در مدارس برای شما بیان می کنیم.

ابزار حفاظت پیرامونی ذکر شده امروز هم استفاده گسترده دارند و برای مثال همه ما دیوارهای حفاظت شده با سیم های خاردار را در اطراف اماکن حساس نظامی و صنعتی را دیده ایم اما امروزه در مکان هایی که نیاز به امنیت بالا وجود دارد در کنار این سیستم های حفاظتی سنتی از تکنولوژی های روز دنیا نیز استفاده می شود. به همین دلیل یک رقابت بسیار بالا در این خصوص شکل گرفته است تا تکنولوژی های نوین را در این راستا به خدمت بگیرند. فناوری هایی مانند فیبر نوری، کابل های ارتعاشی، تکنولوژی مادون قرمز، آشکار ساز مایکروویو و میدان الکترولستاتیک از جمله تکنولوژی هایی است که مورد استفاده سیستم های حفاظت پیرامونی قرار می گیرد.

نکته مهم در خصوص فناوری های جدید مورد استفاده در صنعت حفاظت پیرامونی این است که هر کدام از سیستم هایی که برای حفاظت پیرامونی به کار می روند، دارای نحوه عملکرد متفاوتی هستند. بدین معنی که عملکرد سیستم حفاظت پیرامونی مادون قرمز با حفاظت پیرامونی فیبر نوری متفاوت است.

سیستم اعلام خطر پیرامونی
استفاده از سنسورهای RX/TX تا 250 متر
استفاده از سنسورهای مونو تا 25 متر
استفاده از کابلهای حساس میکروفونی
استفاده از کابلهای برقدار ( Electro Wire )
امکان استفاده از قفلهای الکترو مگنتیک جهت دربهای فنس
استفاده از کابلهای مغناطیسی
امکان اتصال سیستم به سامانه مداربسته

تجهیزات حفاظت پیرامونی در مرزهای مجموعه مورد حفاظت نصب می شوند که این سیستم ها علاوه بر تاسیسات صنعتی و شهری در مرزها، فرودگاه ها، زندان ها، نیرو گاه های هسته ای و … به کار گرفته می شوند.

سیستم های کاربردی در حال حاضر در بازار وجود دارند که  برای بسیاری از محوطه های کوچکتر نیز مناسب و مقرون به صرفه هستند. مکان هایی مانند کارگاه های موقت ساختمانی، معادن و یا تصفیه خانه های آب از جمله مواردی هستند که می توانند برای بهبود حفاظت پیرامونی خود از این سیستم ها استفاده کنند. توصیه ما این است که در پیرامون محوطه چنین اماکنی از آشکار ساز های تردد استفاده شود تا به محض ورود افراد مزاحم خرابکار هشدار ایمنی به مسئولان حفاظت داده شود.

بر اساس یک اصل کلی در خصوص تامین امنیت پیرامونی اماکن مختلف، سطح حفاظت مورد نیاز هر مکان بر اساس خطرات احتمالی ناشی از تردد های غیر مجاز باید در نظر گرفته شود. در یک حالت ایده ال طرح حفاظتی یک مجموعه باید شامل لایه های مختلف و برگرفته از سیستم های سنتی و همچنین استفاده از تکنولوژی های روز دنیا برای ایجاد حفاظت آن محیط باشد. برای مثال کاملا واضح است که حفاظت پیرامونی برای یک محیط مانند فرودگاه ها ی بین المللی با حفاظت پیرامونی در مدارس کاملا متفاوت خواهد بود.

حفاظت پیرامونی در مدارس

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته   دوربین اچ دی

سیستم های حفاظت پیرامونی در مدارس

مدارس نقشی کلیدی در ساختن آینده کشورها و جوامع دارند. به دنبال بازگشایی کلاس های درس، جوانان محصل به مراکز آموزشی بازگشته اند. آنان بار دیگر با انگیزه به تحصیل ادامه می دهند تا مهارت و دانش کسب کنند. مدارس نیازمند زیرساخت های حفاظتی هستند تا از بچه ها محافظت نمایند. مهم تر اینکه محیط پیرامونی امن که اجازه نفوذ افراد بیگانه و غیرمجاز را نمی دهد، تضمین می کند که مراجعین، والدین و دانش آموزان بتوانند در محیطی اجتماعی با یکدیگر تعامل داشته باشند؛ بدون احساس ناراحتی و جدایی از سایرین. بنابراین نصب و راه اندازی تجهیزات حفاظت پیرامونی در مدارس از ضرورت قابل توجهی برخوردار است.

با این حال، اگرچه ایمنی اغلب دغدغه اصلی والدین است، اما با وجود محدودیت های مالی و بودجه ای و تخصیص سرمایه محدود به حفظ ایمنی در برابر کرونا، برنامه های مهم راه اندازی تجهیزات حفاظت پیرامونی مورد بی توجهی قرار می گیرند.

هدف از نصب و راه اندازی فنس پیرامونی ، محدود کردن ورود و خروج افراد غیرمجاز در محوطه مدرسه است و فنس ها باید متناسب با این هدف طراحی شوند.

راهکارهای جذاب و کاربردی تجهیزات حفاظت پیرامونی

برخلاف فنس ‌های پرچ شده معمولی، فنس پیرامونی جدید هم ظاهری زیبا دارد و هم کاربردی است. به علاوه به استاندارد LPS 1175 SR1 نیز مجهز می باشد.

سبک و ظاهر فنس پیرامونی باید حفاظت و ایمنی مدرسه را تضمین نموده و همزمان نباید تأثیری روی زیبایی ظاهری فضای مدرسه داشته باشد. این فنس ها به عنوان بخشی از فضای مدرسه، باید زیبا و کاربردی بوده و در عین حال به دانش آموزان احساس محصور بودن در فضایی مشابه زندان را انتقال ندهد.

پیشنهاد می شود که فنس های پیرامونی:

  • حداقل 2 متر ارتفاع داشته باشند
  • مقاوم به خرابکاری و مستحکم باشند
  • در زمین به صورت مستحکم نصب شده باشند
  • در ابعاد گوناگون قابل نصب بوده و
  • قسمت بالایشان به گونه ای باشد که نتوان از روی آن رد شد

دسترسی به تمام نقاط با گیت دسترسی

به طور کلی می توان در خصوص سیستم های حفاظت پیرامونی در مدارس چنین گفت که فنس های پیرامونی این اماکن باید حداکثر حفاظت را از گیت های دسترسی ایجاد کند. کاملا واضح است که هر مرکز آموزشی برای سهولت تردد استفاده کنندگان باید چند درب ورودی داشته باشد اما از سوی دیگر تعداد این درب های ورودی باید تا حد امکان کم باشد تا کنترل تردد مراجعین با سهولت بیشتری صورت گیرد. بنابراین میان حفاظت پیرامونی و همچنین تسهیل ورود و خروج مراجعین باید یک تعادل در تعداد درب های ورودی ایجاد شود.

گیت های خودکار و دستی

بهترین راهکار برای استفاده از گیت ها در مدارس ترکیبی از گیت های خودکار و دستی است. گیت ها ی خودکار امکانات بسیار بیشتری به شما ارائه می دهند اما در این میان گیت های دستی و مکانیکی نیز مزیت های خاص خود را دارند. برای مثال گیت های دستی نصب آسان تری دارند، ارزان قیمت تر هستند و چون به برق نیازی ندارند در صورت قطع شدن برق مجموعه امکان خروج بدون دردسر را برای شما مهیا می کنند. در مقابل گیت های خودکار می توانند به تجهیزات اکسس کنترل راه دور و ریدر های کارت مجهز شوند که در مجموع سیستم حفاظت شما را تقویت می کنند. همچنین گیت های خودکار مستحکم و سنگین هستند و در نتیجه ورود غیر مجاز و به زور از آنها غیر ممکن می شود.

ارائه حفاظت کافی با تجهیزات حفاظت پیرامونی در مدارس

نسل جدید و فرزندان ما باید بتوانند در یک محیط امن و بدون تهدید ها ونگرانی ها به یادگیری و تمرکز بر روی مفاهیم مدارس بپردازند. بنابراین راهکارهای حفاظت پیرامونی در مدارس می تواند خیال مدیران و والدین را از هر نظر راحت کند تا در هنگامی که فرزندان خود را به مدارس می سپارند خیالشان از امنیت آنها راحت باشد. به همین دلیل این مسئولیت بر عهده مدیران آموزشی و مدارس است که از بهترین شرکت ها با تکنولوژی های روز دنیا خدمات حفاظت پیرامونی را در جهت بالا بردن امنیت اماکن آموزشی دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: هایک ویژن تهران  نصب دوربین مداربسته





:: بازدید از این مطلب : 451
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: