نوشته شده توسط : جعفر

 

بررسی رفتار خرید مشتریان که در طول سال های متمادی توسط کارشناسان و متخصصان صورت گرفته می تواند آموزه های ارزشمندی برای فعالان بازاریابی و فروش داشته باشد. قیمت گذاری محصولات و خدمات اگر به شکل صحیحی صورت گیرد می تواند به یکی از عوامل موثر در موفقیت فعالیت های بازاریابی تبدیل شود. به همین دلیل در این متن به بیان تعدادی از یافته های رفتارشناسی می پردازیم که می تواند در قیمت گذاری محصولات و خدمات راهگشای کار و کسب ها باشد.

 

محدود کردن گزینه ها

محدود کردن گزینه ها باعث مقابله با فلج تحلیلی می شود. فلج تحلیلی زمانی به وجود می آید که تعداد گزینه ها باعث شود در فرد برای انتخاب یکی از آنها آشفتگی به وجود آید و نتواند یکی را انتخاب کند. در آزمایشی که در دانشگاه ییل انجام شد از شرکت کنندگان خواسته شد که یا یک بسته آدامسی را که به آنها ارائه شده بود بخرند یا پول خود را نگه دارند. تنها 46 درصد از افراد تصمیم به خرید آدامس گرفتند. زمانی که دو بسته آدامس با قیمت های متفاوت به آنها ارائه شد این آمار به 77 درصد افزایش یافت. همین آزمایش برای تعداد بیشتری از بسته های آدامس نیز انجام شد ولی تغییر قابل ملاحظه ای مشاهده نشد.

قانون وبر

اجازه دهید قانون وبر را با ذکر یک مثال توضیح دهیم. اگر یک وزنه یک کیلوگرمی را به یک وزنه سه کیلوگرمی بیفزاییم تفاوت وزن ایجاد شده به خوبی حس می شود اما اگر همان وزنه یک کیلوگرمی را به وزنه صد کیلوگرمی اضافه کنیم تفاوت محسوس نخواهد شد. به عبارت دیگر نسبت دو محرک به یکدیگر است که در تشخیص تفاوت اهمیت دارد (به نقل از سایت رشد). این پدیده را قانون وبر خوانده اند زیرا نخستین بار توسط وبر دانشمند فیزیولوژیست آلمانی بیان شد. اما این قانون چه کاربردی در قیمت گذاری دارد؟ بر اساس قانون وبر، یکی از فعالیت های مهم واحد بازاریابی در قیمت گذاری محصولات یا خدمات درصدی را پیدا کند که موجب واکنش منفی مصرف کنندگان نشود و برای کاهش قیمت محصولات در مواردی همچون تخفیف دادن یا جایزه به دنبال عددی باشد که برای مصرف کننده معنادار باشد و تفاوت آن را به صورت ملموس احساس کند.

کاهش نقاط درد

نوروا کونومی به ما می گوید که مغز انسان به ترتیبی برنامه ریزی شده که خرج کند تا زمانی که برایش احساس درد به وجود آید. به عبارتی مرز بین خریدن و نخریدن جایی است که درد احساس شده از سود ادراک شده بیشتر می شود. محققان برای اینکه درد ناشی از خرید کردن کاهش و خشنودی پس از خرید افزایش یابد، راه هایی را به بازاریابان و فروشندگان پیشنهاد می کنند. یکی از این راه ها ارائه چارچوبی برای ارزش محصول در برابر هزینه آن است که برای مشتری جذابیت بیشتری داشته باشد. شکستن قیمت به ماه و روز به جای بیان هزینه سالانه می تواند نمونه ای از تغییر چارچوب باشد. برای مثال اگر استفاده از خدمات شما برای مشتری سالانه 600 هزار تومان هزینه دارد، به جای بیان این عدد می توانید به او بگویید که برای هر ماه فقط کافی است 50 هزار تومان بپردازید و یا اینکه هزینه هفتگی استفاده از خدمات شما کمتر از 15 هزار تومان است. استفاده درست از کلمات در تبلیغات نیز اهمیت فراوانی دارد. برای مثال به جای «5 هزار تومان» گفتن «تنها 5 هزار تومان» روی فروش تاثیرگذار خواهد بود. فروش محصولات به صورت یک بسته (باندل) نیز از استراتژی هایی است که در رفتار خرید مشتری تاثیر مثبت می گذارد.

 

  1. طراحی سایت فروشگاهی
  2. طراحی وب سایت
  3. طراحی سایت شرکتی
  4. طراحی سایت فروشگاهی
  5. طراحی سایت تهران
  6. طراحی سایت
  7. سئو سایت
  8. طراحی وب سایت

 



:: بازدید از این مطلب : 381
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

آنلاین مارکتینگ

بازاریابی اینترنتی (Online Marketing) که به آن بازاریابی الکترونیکی، بازاریابی تحت وب یا بازاریابی آنلاین نیز گفته می شود، به کسب در آمد، فروش محصولات و ارائه خدمات از طریق اینترنت اطلاق می شود. بازاریابی اینترنتی حوزه وسیعی را شامل میشود زیرا نه تنها شامل بازاریابی از طریق اینترنت می شود، بلکه شامل کلیه فعالیتها و بازاریابی ها از طریق رسانه و ابزار آنلاین مانند ایمیل و دیگر وسایل از راه دور است. مدیریت داده های مشتریان و ارتباط الکترونیکی با مشتریان نیز در حوزه بازاریابی اینترنتی خلاصه می شود. بازاریابی اینترنتی، ویژگیهای فنی و خلاقانه اینترنت را با هم گره می زند که شامل طراحی، توسعه، تبلیغات و فروش است.

 

پیدایش اینترنت، این امکان را تقریبا برای همگان بوجود آورده است که هر کسی کالاها، محصولات یا خدمات خود را تنها با فشار چند کلیک از سوی خریداران بفروش برساند. بازاریابی اینترنتی یا آنلاین مارکتینگ، ذاتا ادامه ای از بازاریابی سنتی در سالهای گذشته است. فروش از طریق اینترنت، برای کلیه کسب و کارهای کوچک و بزرگ می تواند سودمند باشد. تنها می بایست نکاتی را رعایت کرد که هسته اصلی بازاریابی اینترنتی را تشکیل می دهند که عبارت است از بررسی بازار هدف، ابزارهای مورد نیاز مانند وب سایت کارآمد و شبکه های اجتماعی و بررسی مخاطب جهت فروش بهتر.

 

باید در نظر داشت باشید که بازاریابی اینترنتی شامل مجموعه کامل و هماهنگ فعالیتهای هدفمندی می باشد که در رابطه با معرفی و عرضه محصولات شما از طریق مستقیم (وب سایت شما) و غیر مستقیم (وب سایتهای معروف و پر بیننده، موتورهای جستجو و دایرکتوری های تخصصی) به بازار عمل می نماید.

 

شرکت نرم افزاری پیام آوران پارسیان برمبنای شعار خود (ارائه راهکارهای نوین نرم افزاری) با بکارگیری نیروی انسانی زبده و متخصص و با استفاده از به روز ترین روشهای آنلاین مارکتینگ و با تجربه 10 ساله در این حوزه آماده ارائه خدمات و انتقال دانش خود در روند بهبود کسب کار شما میباشد.

بازاریابی اینترنتی (Internet marketing) و یا بازاریابی آنلاین ( Online marketing) یعنی بازاریابی و فروش مستقیم از طریق وب و ایمیل. بازاریابی اینترنتی به طور معمول نوع پیشرفته بازاریابی سنتی مانند تبلیغات رادیویی، تلویزیونی و روزنامه ای می باشد. تبلیغات اینترنتی نوعی از تبلیغات است که بدلیل ارزان بودن، ماندگاری زیاد و فراگیر بودن آن همزمان با رشد ابزارهای اطلاع رسانی و روابط عمومی جایگاه خاصی را در بین تبلیغات چی ها باز کرده است .

 

بازاریابی اینترنتی (Internet marketing) برای اولین بار و به صورت بنر در ۲۷ اکتبر سال ۱۹۹۴ و در سایت هات وایر نمایش داده شد. زمانی که هات وایر متوجه شد که برای تبلیغات می بایست فضای محدودی را در نظر گرفت، بنرهای تبلیغاتی بوجود آمدند. در آن زمان ۱۴ طراح تبلیغاتی مبلغی معادل ۳۰،۰۰۰ دلار برای نمایش ۱۲ هفته ای تبلیغات خود پرداختند در سال ۱۹۹۵ وب بعنوان رسانه ای عمومی پذیرفته شد. شرکت سان میکروسیستم در این سال زبان جاوا را به عموم عرضه کرد. در سال ۱۹۹۶ الدزموبیل ۵ اولین اتاق گفتگوی تجاری را راه اندازی نمود .

 

روش های بازاریابی اینترنتی

1 . بازاریابی اینترنتی با موتورهای جستجو (Search Engine Marketing)

یکی از ابزارهای بازاریابی اینترنتی موتور های جستجو می باشند. بازاریابی اینترنتی با موتورهای جستجو به دو صورت رایگان و پولی انجام می شود. در روش رایگان با بهینه سازی صحیح و اصولی وب سایت و استفاده از تکنیکهای سئو، وب سایت شما در نتایج جستجو بالاتری نسبت به سایر وب سایتها قرار می گیرد و بازدیدکنندگان بیشتری را به وب سایت شما هدایت می کند و فروش وب سایت را افزایش دهند. در روش پولی موتورهای جستجوی معروف مانند گوگل در راستای ارتقای بازاریابی اینترنتی علاوه بر روش فوق این امکان را به کاربران می دهند که با پرداخت هزینه برای یک کلمه کلیدی خاص در بالای نتایج جستجو ظاهر شوند.

2 . بازاریابی اینترنتی با شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)

ابزار دیگر بازاریابی اینترنتی استفاده از شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک می باشد. این روش نیز به دو روش رایگان و پولی انجام می شود. در روش رایگان فعالیتهای منظم شما در شبکه های اجتماعی کاربران را با برند شما و محصولاتی که ارائه می دهید آشنا می کند. روش پولی نیز در ازای پرداخت هزینه، تبلیغ شما در صفحات مختلف این شبکه ها ظاهر می شود. بازاریابی اینترنتی (Internet marketing) در شبکه های اجتماعی نسبت به بازاریابی با موتورهای جستجو از شانس کمتری برای جذب ترافیک و خریدار برخوردار می باشد اما می توان از آنها به بهترین شکل ممکن برای معرفی برند و محصولات خود استفاده کرد .

3 . بازاریابی اینترنتی با محتوای مناسب (Content Marketing)

بازاریابی محتوایی( Content Marketing) در واقع مهمترین بخش بازاریابی اینترنتی (Internet marketing) می باشد. موتورهای جستجو بدنبال محتوای با کیفیت هستند و به واسطه محتوایی که در وب سایت خود منتشر می کنید بازدیدکنندگان فراوانی از طریق موتورهای جستجو وارد وب سایت شما می شوند. درصورتیکه این بازدیدکنندگان محتوای شما را بپسندند آن را در وب سایت های دیگر و پروفایلهای شبکه های اجتماعی خود منتشر می کنند و محبوبیت شما افزایش می یابد .

4 . ویدئو مارکتینگ (Video Marketing)

آموزش تصویری که به مراتب جذاب تر و تاثیر گذارتر از آموزش نوشتاری است نوع دیگری از بازاریابی اینترنتی (Internet marketing) است. با افزایش سرعت اینترنت و وجود شبکه های اجتماعی ویدیویی مثل یو تیوب، اکثر کاربران در اینترنت به دنبال ویدیو های آموزشی و کاربردی مورد نیاز خود می گردند. در صورتیکه از محصولات و خدماتی که در شرکت خود ارائه می دهید ویدیوهای جذابی تهیه کنید و آنها را در اینترنت منتشر کنید، بازدیدکنندگان بسیار زیادی با شما و خدماتی که ارائه می دهید آشنا خواهند شد .

5 . ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) از ابزار مهم و کاربردی بازاریابی اینترنتی (Internet marketing) می باشد . این روش به بیان ساده شامل ارسال ایمیلهای گروهی به تعداد زیادی از کاربران و تشویق آنها به بازدید از وب سایت و خرید می باشد . در استفاده از این روش باید دقت کرد . بازاریابی اینترنتی از طریق ایمیل مارکتینگ اصولی دارد که باید حفظ شود . مهم ترین آنها احترام به مشتری است. قرار دادن لینک لغو عضویت در ایمیل های ارسالی بسیار مهم است .

6 . تبلیغات پولی (Paid advertising)
قرار دادن بنرهای تبلیغاتی در وب سایتهایی که بازدیدکنندگان فراوانی دارند یکی دیگر از انواع بازاریابی اینترنتی به شمار می آید.. این نوع تبلیغات شامل پرداخت هزینه ماهانه برای درج بنر در بخش های مختلف وب سایتهای پربازدید می باشد.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 682
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

تقریباً تمام معامله های مربوط به کسب وکار نیازمند استراتژی مناسبی برای مذاکرات هستند. حال این معامله هرچه که می خواهد باشد؛ خرید و فروش، انتقال مالکیت، اجاره یا هر تراکنش تجاری دیگری. و موفقیت در مذاکره می تواند تفاوت فاحشی در میزان موفقیت شما و کسب وکارتان ایجاد کند. اما همیشه اشتباهات زیادی در مذاکرات دیده می شود؛ به همین خاطر تصمیم گرفتم نکات کلیدی و کاربردی را شرح دهم .

 

۱. مسائل و نظرات طرف مقابل را گوش داده و درک کنید

عده ای از بدترین مذاکره کننده هایی که تابه حال دیده ام آن هایی هستند که دائماً صحبت می کنند. به نظر می رسد که آن ها می خواهند مذاکره را تحت کنترل خودشان بگیرند و همه چیز را به نفع خود به پایان برسانند. بهترین مذاکره کنندگان آن هایی هستند که واقعاً به صحبت های طرف مقابل گوش می دهند، مسائل و نکات اصلی حرف هایشان را درمی یابند و سپس پاسخ مناسبی ارائه می کنند. سعی کنید متوجه شوید که چه چیزهایی برای طرف مقابل اهمیت دارد، چه محدودیت هایی دارند، و در چه مواردی می توانند انعطاف پذیری بیشتری از خود نشان دهند. از صحبت کردن بیش ازاندازه دوری کنید.

 

۲. آماده باشید .

در مورد کارهایی که باید قبل و حین جلسه انجام دهید، آمادگی پیدا کنید. کارهایی نظیر:

  • با بازدید از وب سایت، اخبار منتشره و مقاله های مربوط به طرف مقابل، تصور روشن و کاملی نسبت به کسب وکار آن ها پیدا کنید. می توانید از صفحه ی لینکدین آن ها بازدید کنید.

  • سابقه کاری شخصی را که با او قرار ملاقات دارید از طریق وب سایت شرکت، پروفایل شخصی او در لینکدین و تحقیقات اینترنتی بسنجید.

  • سوابق قراردادهای پیشین طرف مقابل را بررسی کنید.

  • پیشنهادها و قیمت های ارائه شده از سوی رقبای طرف مقابل را نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.

۳. مذاکرات را حرفه ای و رسمی برگزار کنید

این قانون را به اسم «زود پسرخاله نشوید!» هم می توان بیان کرد. هیچ کس دانش نمی خواهد با فردی که خیلی زود صمیمی می شود و می خواهد از مذاکره سوء استفاده کند، با کسی که اخلاق مناسبی ندارد، معامله ای انجام دهد. بالاخره شما باید حتی بعد از بستن قرارداد هم با آن ها روابط بلندمدت داشته باشید یا حتی ممکن است قراردادتان به شکلی باشد که برای مدتی باید هر چندوقت یک بار طرف مقابل یا نماینده شرکتش را ملاقات کنید. برقراری روابط بلندمدت باید به یکی از اهداف بلندمدت شما در مذاکره تبدیل شود. لحنی مثبت و سرشار از حس همکاری باعث افزایش احتمال کسب نتیجه دلخواه از مذاکرات می شود.

۴. پویایی معامله را درک کنید

درک پویایی معامله در هر مذاکره ای ضروری است. پس برای تشخیص موارد زیر آماده شوید:

کدام یک از طرفین نیاز بیشتری به بستن این قرارداد دارد؟ قدرت بیشتر در دست چه کسی است؟

محدودیت های زمانی طرف مقابل چیست؟

طرف مقابل چه گزینه های دیگری در دسترس دارد؟

آیا طرف مقابل قرار است درآمد قابل توجهی از جانب شما داشته باشد؟ اگر چنین است، پس قدرت نسبتاً دست شماست.

۵. همیشه اولین نسخه توافقنامه را به صورت پیش نویس داشته باشید

یکی از اصول حیاتی هر مذاکره ای این است که شما(یا وکیلتان) اولین پیش نویس قرارداد را از قبل آماده کنید. این کار باعث می شود که چشم اندازی از ساختار قرارداد داشته باشید، نکات کلیدی قرارداد را فراموش نکنید و کمی اوضاع را به نفع خود تغییر دهید. بدین شکل طرف مقابل هم احتمالاً از اعمال تغییرات بزرگ چشم پوشی می کند؛ مگر آن که قراردادتان یک طرفه و به نفع خودتان نوشته شده باشد. همیشه به خاطر داشته باشید که هیچ گاه در ابتدای مذاکره نکاتی را عنوان نکنید که طرف مقابل با آن ها مخالفت شدید داشته باشد. تعادل رمز موفقیت است.

۶. آمادگی ترک جلسه بدون کسب نتیجه دلخواهتان را داشته باشید

اگر شرایط معامله آن طور که می خواستید پیش نرفت، باید قدرت ترک جلسه بارویی خوش را داشت باشید. بله، گفتنش آسان تر از انجام دادنش است، اما این امری واقعاً ضروری است. قبل از آن که مذاکره را شروع کنید، مبلغ و شرایط مناسب را برای خود بررسی کرده و در خاطر داشته باشید. اطلاعات گوناگونی از بازار گردآوری کنید تا بتوانید منطقی بودن قیمت پیشنهادی تان را توجیه کنید. اگر با مبلغ یا شرایطی روبه رو شدید که واقعاً برایتان مناسب نبود، خیلی راحت پاسخ منفی بدهید.

۷. از تأیید همیشگی درخواست طرف مقابل اجتناب کنید

ده سال پیش در شرکتی کار می کردم که قرار بود فروخته شود. مدیرعامل به این نتیجه رسیده بود که یکی از مشتریان گزینه خوبی به حساب می آید و می خواست با او معامله کند. اما خریدار مرتب می رفت و می آمد و پیشنهادهای غیرمنطقی می داد و مدیرعامل شرکت هم به امید بستن قرارداد هر بار با آن پیشنهادها موافقت می کرد. خریدار چه می کرد؟ او دیگر یاد گرفته بود که هر پیشنهاد غیرمنطقی ای که بدهد پذیرفته می شود و هربار با پیشنهاد مالی کمتری بازمی گشت.۹ ماه گذشت و خبری از بستن قرارداد نشد. درخواست کردم که این موضوع را به من بسپارند. با خریدار تماس گرفتم و گفتم که دیگر مایل به قبول کردن پیشنهادهای آن ها نیستیم و اگر قیمت مناسب و شرایط بهتری را پیشنهاد نکنند، به سراغ خریداران دیگری می رویم. آن ها روی این شرکت حساب کرده بودند و با شنیدن این حرف ترسیدند. بنابراین مجبور شدند که با تمام شرایطی که از آن ها می خواستم موافقت کنند و قیمت بالاتری پیشنهاد دهند. ما توانستیم ظرف مدت ۵۴ روز آن شرکت را به فروش برسانیم. پس نکته این موضوع در این است که اگر بخواهید همیشه با شرایط خریدار کنار بیایید و در عوض هیچ چیز نخواهید، ممکن است چیزی درست خلاف آنچه که انتظارش را داشتید، به دست آورید. اگر با نکته ای موافقت می کنید، مطمئن شوید که شرایطی را نیز از آن ها درخواست می کنید.

۸. به چیزهای کوچک گیر ندهید

باید از سماجت نسبت به حل وفصل نکات کوچک قرارداد دست بکشید. اگر در مورد نکته ای به توافق نرسیدید، بهتر است برای حداقل لحظاتی آن را کنار بگذارید و در مورد مسائل دیگر صحبت کنید. شاید پس ازاین که تب وتاب مذاکره از بین رفت، راه حل بهتری به ذهنتان رسید.

۹. سؤالات درستی بپرسید

از این که بخواهید از طرف مقابلتان سؤالات زیادی بپرسید، نترسید. پاسخ این سؤالات می تواند به مذاکره شما کمک شایانی کند. می توانید بسته به نوع مذاکره از سؤالات زیر استفاده کنید:

این بهترین پیشنهاد و قیمتی است که می توانید به ما پیشنهاد کنید؟

چه ضمانتی وجود دارد که محصول، خدمات یا راه حل شما به درد ما بخورد؟

زمان بندی موردنظر شما برای بستن قرارداد به چه صورت است؟

رقبای شما چه کسانی هستند؟ محصول شما چه فرقی با محصول آن ها دارد؟

قرارداد ما چه سودی برای شما دارد؟

 

  1. طراحی سایت تهران
  2. طراحی سایت
  3. سئو سایت
  4. سئو
  5. طراحی وب سایت
  6. طراحی سایت شرکتی
  7. طراحی سایت فروشگاهی
  8. طراحی سایت تهران
    1. طراحی سایت فروشگاهی
    طراحی سایت تهران
    1. طراحی سایت
    2. سئو سایت
    3. طراحی وب سایت
    طراحی سایت شرکتی

 



:: بازدید از این مطلب : 718
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

بازاریابی تلفنی کار آسانی نیست. اغلب از بازاریابی حضوری بسیار سخت تر است. یکی از دلایل آن است که مشتری شما را نمی بیند. حتی اگر مشتری شما را ملاقات نکند و نبیند، انتقال دادن تصویری حرفه ای از پشت تلفن برای موفقیت، نیازمند تلاش زیاد است. این ده نکته می تواند به شما کمک کند حرفه ای تر به نظر برسید و در بازاریابی تلفنی موفق تر عمل کنید.

 

1. از هدفون استفاده کنید

گذاشتن هدفون عاملی روان شناختی برای آمادگی کاری است؛ زمان فعالیت رسیده است! استفاده از هدفون دست های شما را آزاد می گذارد، طوری که بتوانید راحت یادداشت بردارید. با یادداشت کردن اطلاعات مهم، بهتر می توانید تمام نکات مهم را مرور، خلاصه و پیگیری کنید.وقتی قرار نیست برای نگه داشتن گوشی تلفن بین گوشی و شانه تان تمرکز کنید، می توانید بر مشتری تمرکز کنید. در ضمن با استفاده از یک هدفون خستگی عضلات گردنتان را نیز کاهش می دهید و احتمال افتادن گوشی تلفن از دستتان کمتر می شود.

 

 


2. ایستاده صحبت کنید

آیا تابه حال دقت کرده اید که چرا خواننده ها هنگام اجرای برنامه همیشه می ایستند؟ این امر اتفاقی نیست. آن ها می دانند صدایشان زمانی که پرده دیافراگم تا نشود، با دامنه و قدرت بیشتری منتقل می شود. از این راز خواننده ها برای مقتدرانه تر و با اعتماد به نفس تر به نظر رسیدن هنگام صحبت با مشتری در پشت تلفن استفاده کنید. صاف بایستید و انرژی و شور و هیجانتان را به بیرون سرازیر کنید.

2. بدنتان را آماده کنید

برای این که در فروش تلفنی بهتر و مؤثرتر عمل کنید، چند تمرین ورزشی گرم کننده به منظور آماده کردن بدنتان انجام دهید. قبل از برقراری اولین تماس تلفنی تان، ورزش های صورت را انجام دهید، به این ترتیب که عضلات صورتتان را منقبض و سپس رها سازید و دندان هایتان را چند بار به هم بفشارید و رها کنید. آهسته خمیازه بکشید تا عضلات گونه ها و پوست صورتتان را آماده کنید. چند بار گونه هایتان را پر از هوا و خالی کنید. با بالا بردن و پایین انداختن شانه ها، انقباض گردن و شانه ها را برطرف کنید. انجام چند تمرین کششی برای کل بدن نیز ایده ی بدی نیست.

3. صدایتان را گرم کنید

برای آنکه صدای شما خوب و دلپذیر باشد باید آن را گرم کنید. زمزمه کردن تمرینی عالی برای تارهای صوتی است. قبل از برقراری اولین تماس تلفنی، کمی حرف بزنید. مثلاً نقشه شام امشب را با همسرتان بکشید. از بچه ها بپرسید برای امروز چه نقشه ای دارند. با یک همکار کنار آب سردکن اداره گپ کوتاهی بزنید.

4. کمتر حرف بزنید… بیشتر گوش دهید

هرچقدر بیشتر به صحبت های دیگران گوش دهید، اطلاعات بیشتری کسب می کنید. اگر فقط حرف بزنید و نخواهید به چیزی گوش کنید، چیزی دستگیرتان نخواهد شد.

با مطرح کردن یک یا دو سؤال شروع کنید و بعد به طرف مقابل اجازه صحبت بدهید. طوری حرف بزنید که در جریان اطلاعات بیشتری درباره مشتری، شرکت، نیازها، خواسته ها و اولویت های او قرار بگیرید. تنها با امکان صحبت دادن به مشتری می توانید این اطلاعات را به دست آورید و بهترین شیوه ی پاسخ گویی به نیازها و برآوردن اولویت ها و ارزش های مشتری را کشف کنید. به عنوان پاداش این رفتارتان، مشتری از اینکه چقدر شما باهوش و بامعلومات هستید، شگفت زده گوشی را می گذارد!

5. تلفن هایتان را دسته بندی کنید

به منظور حداکثر تأثیر و اثربخشی بهینه، تلفن ها را دسته بندی کنید. برای مثال تمام تماس های جلب مشتری را در یک چارچوب زمانی- مثلا در دو ساعت اول صبح- بگیرید و سپس روزتان را با یک جلسه ی اختصاص داده شده به انجام تلفن های پیگیری دنبال کنید. دست کم ده تلفن مشابه را در یک ردیف قرار دهید و پشت سر هم انجام دهید. با تمرکز بر یک نوع، شما خودتان را بیشتر در منطقه مخصوص زمین بازی قرار می دهید و بر مهارت ها و قدرت های مورد نیاز تان برای دست یابی به نتیجه ی تلفنی موفق متمرکز می شوید. به محض اینکه تماس ها را یک به یک علامت می زنید، متوجه می شوید با هر تماس نتایج بهتری کسب می کنید.

6. صدای تماس هایتان را ضبط کنید

وقتی تماس ها را ضبط می کنید، نه تنها یک نوار ضبط شده ارزشمند از مکالمه ی تلفنی تان ایجاد می کنید- موردی که بعدا هر وقت نیاز داشتید به آن مراجعه می کنید- بلکه ابزاری ارزشمند برای ارزیابی خودتان ایجاد می کنید. به این موارد دقت کنید: آیا خیلی سریع صحبت کردید؟ خیلی حرف زدید؟ آیا تهاجمی به نظر می رسیدید؟ به نظر آماده نبودید؟ طوری به خودتان گوش دهید که انگار یک مشتری گوش می دهد. با انجام این کار، روش هایی را کشف می کنید که با آن ها می توانید مهارت های فروش تلفنی را ارتقا دهید.

7. یادداشت کنید

یک بازاریاب تلفنی حرفه ای هیچ گاه بدون داشتن دفتر و قلم تماس ها را آغاز نمی کند. تمام نکات مهمی که مشتری می گوید را یادداشت کنید. خیلی زشت است که از مشتری سوالی بپرسید که قبلا آن را توضیح داده است. یا نام و مشخصات او را مجددا بپرسید. یادداشت خلاصه صحبت های مخاطب هم تمرکز شما را افزایش می دهد و هم اعتماد مخاطب را جلب می کند. همچنین یادداشت کردن باعث می شود حرف مخاطب را مدام قطع نکنید. اگر وسط صحبت های او چیزی به ذهنتان رسید همان لحظه بیان نکنید، بلکه یادداشت کنید و در زمان مناسب به او بگویید.

8. یکنواخت صحبت نکنید

از صحبت کردن با تن صدای یکنواخت و کسل کننده خودداری کنید. اگرچه تن صدای شما آن چیزی است که صدای شما را می سازد، می توانید با کمی توجه به آن، ارتباط تلفنی تان را بهتر کنید. اطمینان حاصل کنید که تن صدایتان پیامی را که می خواهید، به شنونده منتقل می کند.اگر خیلی آهسته صحبت کنید، عبارت «می توانید دوباره آن را تکرار کنید؟» را به دفعات خواهید شنید. اگر خیلی بلند حرف بزنید، مشتری مجبور می شود گوشی تلفن را از خود دور کند. کمی بلندتر از حد معمول صحبت کنید. همین موضوع این حس را منتقل می کند که شما بسیار پر انرژی هستید.اکثر فروشندگان سریع صحبت می کنند. قبل از قطع شدن تلفن از سوی مشتری، با شور و هیجان و علاقه نکات فروش را به گوش مشتری برسانید. آهسته صحبت کردن نیز همان قدر می تواند بد باشد.

9. پیش از تماس تمرین کنید

هر فروشنده ای از تمرین نوشته های اصلی و مکالماتش قبل از برداشتن گوشی تلفن سود زیادی می برد. توصیه می کنم دست کم پانزده دقیقه قبل از هر جلسه تمرین کنید. تمرین را با صدای بلند انجام دهید از اینکه ممکن است همکارانتان شما را دست بیندازند، نگران نباشید؛ آن ها زمانی که نتیجه کارتان را در فروش ببینند دیگر نخواهند خندید. این مراحل را کامل تمرین کنید: مقدمه و جملات آغازکننده، نوشته ها و دیالوگ های جلب مشتری، پیگیری قرار ملاقات ها، نوشته های پیگیری و بستن قراردادها؛ تمام این موارد را تمرین کنید.
یک جلسه پیگیری تمرینی در پایان هر روز ترتیب دهید. از یک همکار، دوست یا سرپرست دلسوز بخواهید با شما در اجرای این تمرین همکاری کند. اگر زمانی را به طور منظم برای بهبود مهارت های فروش تلفنی تان در نظر بگیرید، مطمئن باشید در مکالمه تلفنی نیز به عنوان یک حرفه ای ماهر ظاهر شوید.

10.ایستاده صحبت کنید

آیا تابه حال دقت کرده اید که چرا خواننده ها هنگام اجرای برنامه همیشه می ایستند؟ این امر اتفاقی نیست. آن ها می دانند صدایشان زمانی که پرده دیافراگم تا نشود، با دامنه و قدرت بیشتری منتقل می شود.از این راز خواننده ها برای مقتدرانه تر و با اعتماد به نفس تر به نظر رسیدن هنگام صحبت با مشتری در پشت تلفن استفاده کنید. صاف بایستید و انرژی و شور و هیجانتان را به بیرون سرازیر کنید.

 

طبق تحقیقات به عمل آمده، با رقابتی شدن کسب و کارها، اهمیت ارتباط مؤثر با مشتریان نیز بیشتر می شود.

 در این فضا بین شیوه های مختلف ارتباط با مشتری نظیر تبلیغات، روابط عمومی، فروش شخصی، پیشبرد فروش و بازاریابی مستقیم، شیوه های ارتباط دو طرفه نظیر فروش شخصی و بازاریابی مستقیم مؤثرتر خواهند بود و علت آن هم تعامل دو طرفه است که بین بنگاه اقتصادی و مشتریان صورت می گیرد. در این ارتباط علاوه بر اینکه بنگاه اقتصادی در شناساندن خویش به مشتری تلاش می کند تا بتواند تقاضای او را به سمت بنگاه سوق دهد، فرصتی فراهم می شود تا صدای مشتری را نیز بشنود که نتایج آن برای رقبا و گسترش کسب و کار حائز اهمیت است به طوری که بنگاه می تواند مشتری را بشناسد و نیاز او را بداند و در راستای کسب رضایت مشتری با نگرش برد دوجانبه حرکت کند.

یکی از راه های بازاریابی مستقیم، بازاریابی تلفنی است. بهره گیری صحیح از تلفن، در راستای مدیریت زمان، به بازاریابان در دنیای شلوغ و پیچیده امروزی کمک می کند، که بهره وری بالاتری داشته باشند. در این مقاله سعی داریم به بازاریابی تلفنی و مهارت های لازم برای نیل به موفقیت در مذاکرات تلفنی بپردازیم. بازاریابی تلفنی نوعی از بازاریابی مستقیم است که در آن فروشنده از تلفن استفاده می کند تا با مشتریان ارتباط برقرار کند و نهایتاً بتواند به آنها محصولی را بفروشد.


اگر بدون وقت قبلی به محل استقرار مشتری مراجعه کنید، زمان زیادی را در راه صرف می کنید و امکان دارد طرف در محل حاضر نباشد یا اینکه ممکن است مدتی را در انتظار باشید، ولی باز هم شما را نپذیرد. پس بهتر است ملاقات های حضوری حتی الامکان با وقت قبلی باشد. تلفن را دست کم نگیرید. از تلفن استفاده کنید. به طور متوسط هزینه یک تماس تلفنی یک درصد هزینه تماس حضوری است. اگر فردی که درجستجوی او هستید در دفتر کارش نباشد، یک ساعت از وقت خود را از دست داده اید، اما این زمان در بازاریابی تلفنی فقط ۱۵ ثانیه است.

انواع بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی به دو دسته اصلی تقسیم می شود.
الف) بازاریابی B2B: منظور نوعی بازاریابی است که دو شخصیت حقوقی (نظیر دو شرکت) با هم معامله می کنند.
ب) بازاریابی B2C: منظور نوعی از بازاریابی است که یک شخصیت حقوقی با یک شخصیت حقیقی (یک فرد) معامله می کند.

هریک از اقسام بازاریابی B2B و B2C به دو دسته بازاریابی درونی و بیرونی تقسیم می شوند.
الف) بازاریابی درونی: روشی واکنشی (reactive) است که بازاریاب درمحل شرکت حضور داشته و مشتریان با ایشان تماس می گیرند.
ب) بازاریابی بیرونی: روش پیش قدمی و فعال (active) است، در این روش بازاریاب پیش قدم شده و با مشتریان تماس می گیرد و تلاش می کند تا این تماس منجر به ملاقات حضوری بشود.
در سال های اخیر در بازار ایران علاوه بر بازاریابی معمول که از محل شرکت با مشتریان ارتباط برقرار می کند، روش دیگری هم باب شده است که به آن (Homesourcing) گفته می شود، در این حالت شخص در منزل خود برای شرکت خاصی بازاریابی می کند و طبق قرارداد، حق الزحمه خویش را از شرکت مربوط دریافت می کند.

رهنمودهایی برای بازاریابی تلفنی موفق
• کار با تلفن باید هدفمند باشد؛ فرد باید انگیزه ارتباط با دیگران را داشته باشد و از شغل خود لذت ببرد. بازاریاب تلفنی باید فردی برون گرا و خوش مشرب باشد، با خودتان رو راست باشید، اگر درون گرا و اخمو هستند، مناسب این شغل نیستید، پس خودتان را اذیت نکنید. اگر نمی توانید اخلاقتان را عوض کنید، بهتر است شغلتان را عوض کنید.
• برای برقراری ارتباط با افراد مهم یکی از بهترین زمان های تماس تلفنی، صبح زود است و یکی آخر وقت که منشی ها رفته اند. منشی ها بسیار خوب هستند اما باید پذیرفت که بعضی از مواقع مانع برقراری تماس می شوند. قبل از گرفتن شماره، خود را کاملاً آماده کنید. این آمادگی شامل سرحال بودن، به کار بردن عبارات کلیدی مثبت نظیر اینکه: «الان می خواهم یک بازاریابی تلفنی موفق داشته باشم»، آراسته بودن، لبخند زدن، فراهم بودن ابزار کار نظیر قلم، اطلاعات مورد نیاز و … می شود. به عبارتی دیگر، هم از نظر روحی روانی و هم ابزار و ادوات باید آماده باشید. معطل گذاشتن مشتری برای پیدا کردن خودکار، آمار و … پسندیده نیست. اطمینان داشته باشید که تمام ارقام و مدارک به روز است.
• صبح زود شروع کنید، کسب و کار از ساعت ۸ شروع می شود، ضمن اینکه خیلی از مدیران موفق قبل از ساعت ۸ صبح در محل کارشان حضور دارند. سحرخیز باش تا کامروا شوی.
• یک عدد آئینه روی میزتان قرار دهید تا در هنگام مکالمه به آن نگاه کنید و لبخند بزنید. حالت چهره شما در صدایتان منعکس می شود، به یاد داشته باشید که در بازاریابی تلفنی تنها سلاح شما صداست. پس این سلاح را درست به کار گیرید.
• برای هر یک از مکالمات تلفنی خود از قبل برنامه ریزی کنید، اول تمام مکالمه را در ذهن تان تمرین کنید، مجسم سازید که پیشاپیش در آن کار موفق شده اید و حالا فقط می خواهید این موفقیت را تکرار کنید. مواظب باشید انگشت تان قبل از مغزتان به کار نیفتد. نام مخاطب را پرسیده و درست تلفظ کنید؛ همه انسان ها دوست دارند نام خود را بشنوند و مهمتر از آن اینکه نام خودشان را درست بشنوند.
• در مذاکرات تلفنی مهم، ایستاده صحبت کنید. در این صورت به دستور مغز آدرنالین بیشتری ترشح می شود و تسلط شما را بالا می برد.
• دست نوشته داشته باشید. متنی را از قبل آماده کنید تا در شروع مذاکرات از آن استفاده کنید. این متن باید شما و شرکت را معرفی کند، مقصود شما را از تلفن زدن بیان کند و مزایای محصول و وجه تمایزتان را نشان دهد. چنان ماهرانه از متن استفاده کنید که طرف مقابل متوجه روخوانی تان نشود.مشتری باید در تن و لحن صدای شما شادابی را احساس کند. معایب تلفن به عنوان یک عامل ارتباطی شامل فقدان ارتباط چشمی و احتمال آماده نبودن طرف مقابل یا منحرف شدن توجه او به دلیل سایر فعالیت ها (یا شلوغی جاده در صورتی که طرف در جاده باشد) و یا مواجه شدن با مشتریان سر سخت می شود. لذا تمام این نقایص را باید صدای گرم و جذاب شما جبران کند، یادتان باشد بازاریابی تلفنی یعنی صحبت با کسی که شما را نمی شناسد و نمی بیند و با تمام اینها شما می خواهید به او بفروشید.
• با مشتری گفتگو کنید، نه اینکه به طور یک جانبه مطالبی را به او بگویید. برای مشتری ارزش قائل شوید و در صورت عدم تمایل او وقت دیگری را برای مذاکره درخواست کنید.
• حوصله داشته باشید. در هنگام صحبت با تلفن چای نخورید، سیگار نکشید، روزنامه نخوانید و . . . و حواس خود را فقط روی گفتگو متمرکز کنید.
• بی جهت روی بعضی از مواضع پافشاری نکنید. پافشاری بیش از حد مشتری را عصبانی می کند.با آداب و اعتقادات طرف مذاکره کننده احترام بگذارید؛
• تلفن را درست نگه دارید تا صدای شما واضح باشد. کلمات را واضح و با تلفظ صحیح به کار ببرید، تصور درستی از خود ارائه دهید، نه خود را کوچک بشمارید و نه غلو آمیز صحبت کنید ، با سرعت مناسب صحبت کنید؛ به طوری که تأثیر خوبی داشته باشد؛
• اگر در مکالمه های تلفنی طرف مقابل شما فریاد می کشد و سر شما داد می زند، هرگز مقابله به مثل نکنید. بلکه آرام و نرم و با ملایمت صحبت کنید، در این گونه مواقع هم بهتر است بایستید و به مکالمه ادامه بدهید. شاید طرف صحبت شما سؤال های غیر مرتبط و یا حتی خصوصی مطرح کند، خونسرد باشید و عصبانی نشوید، مدیریت ارائه اطلاعات داشته باشید، لازم نیست به همه سؤال ها پاسخ دهید، گاهی خود را به نشنیدن بزنید و مجدداً موضوع اصلی را پیش بکشید و گاهی هم شوخی کنید و سؤال ها را با ظرافت رد کنید. به هر حال، سعی کنید مؤدبانه برخورد کنید و با سیاست و بازی با لغات مکالمه را به اتمام برسانید. در همه حال مواظب شخصیت مشتری باشید، یادتان باشد هدف بازاریابی، رسیدن به تعامل است نه مشغول شدن به تقابل که نتیجه مثبتی برای کسب و کار ندارد.
• مراقب کلام خود باشید، و در حذف کلمات کلیشه ای و عباراتی که تکیه کلام شما شده اند، ولی پسندیده نیستند تلاش کنید. خانم ها از اصطلاحات مردانه، آقایان از اصطلاحات زنانه نباید استفاده کنند.

یکی از مهمترین اهداف بازاریابی تلفنی

یکی از مهمترین اهداف بازاریابی تلفنی گرفتن وقت از مخاطب برای ملاقات حضوری است، لذا از ارائه اطلاعات زیاد خودداری کنید، در ملاقات حضوری شما علاوه بر صدا ابزارهای دیگری هم برای تأثیر گذاشتن بر مشتری در اختیار دارید نظیر زبان، تأثیرات تیپ ظاهری، نمونه کالا، کاتالوگ، فیلم و . . . لذا هدف اساسی تان گرفتن وقت ملاقات باشد. صدای تان را ضبط کنید و به آن گوش دهید، این کار باعث می شود تا عیوب کارتان را پیدا کنید و با تمرین و مهارت آنها را برطرف سازید. سعی کنید سؤال ها و اعتراضات مشتریان را پیش بینی کنید و فهرست سؤال های احتمالی خود را کامل کنید. جواب های آنها را آماده کنید. این کار میزان آمادگی شما را در مذاکرات بعدی افزایش می دهد. حرفه ای عمل کنید، از تلفن به عنوان یک وسیله کاری استفاده کنید، زود بروید سر اصل مطلب و از تعارفات کم کنید. اختلالاتی را که مکالمات تلفنی در کارتان ایجاد می کند، به حداقل برسانید. وسط حرف مشتری ندوید، مهارت های سخنرانی و گوش کردن را در خودتان بالا ببرید.
• ویژگی محصولتان را بیان کنید، اما این ویژگی ها را با منافع و مزایایی که برای مشتری دارد پیوند دهید و تأیید دیگران را در جهت بالا بردن اطمینان مشتری بیان کنید تا اعتبارتان افزایش یابد.
• یادداشت برداری کنید، این کار باعث می شود چیزی را از قلم نیندازید، اما مواظب باشید یادداشت برداری به مذاکرات شما لطمه نزند. تندنویسی را تمرین کنید و نکات کلیدی را یادداشت کنید.
• تعداد تلفن زدن های تان را افزایش دهید، قرار نیست تمام تماس های شما به قرار ملاقات یا معامله منجر شود اما هر چقدر تعداد تماس های شما بیشتر باشد و تسلط تان بالاتر برود، قطعاً تعداد قرار ملاقات ها و معاملات هم افزایش می یابد. مراحل مشتری یابی از طریق تلفن را فراگیرید. ابتدا توجه طرف مقابل را جلب کنید، سپس خود و شرکت را معرفی کنید، آنگاه از یک عبارت کلیدی مثبت استفاده کنید و با قرار ملاقات گذاشتن مکالمه را به پایان برسانید. به منشی ها خیلی احترام بگذارید، آنها انسان های مهمی هستند و می توانند دوست شما برای برقراری تماس با مدیران باشند یا اینکه مانع شما بشوند. در اولین تماس ها با منشی، جمله ای که می گویید، امری مؤدبانه و سریع باشد تا او را وادار به حرکت سریع کنید.
• موفقیت و شکست های تان را در بازاریابی تلفنی تجزیه و تحلیل کنید و از آنها درس بگیرید، یکی از بهترین معلم ها تجربه است. اجازه ندهید تکراری بودن امور، شما را خسته کند، باید هر روز دوباره در مورد آنچه انجام می دهید فکر کنید؛ خلاق باشید. در پایان هر مذاکره سعی کنید خیلی کوتاه خلاصه مذاکرات را بیان کنید و برای آن از مشتری تأییدیه بگیرید. سؤال کردن در جای درست برای فهمیدن صحیح موضوع، مناسب است و ایرادی ندارد.اطلاعات شما از رقبا میزان حرفه ای بودن تان نشان می دهد و باعث می شود در مدیریت مکالمات تلفنی قوی تر عمل کنید. این اطلاعات مربوط به مواردی از جمله محصولات آنها، قیمت های شان، بازار هدف شان، پورسانتاژ بازارشان، تعداد نیروی فروش، میزان تخفیف، استراتژی فروش، دید رقبا نسبت به شما و . . . می شود.
• مواظب ایما و اشاره خود باشید و تصور نکنید مشتری حرکات شما را نمی بیند. جالب است بدانید که بهره گیری توام از حرکات بدن و زبان کلامی، قدرت انتقال انسان را افزایش می دهد.
• وقتی مشتری زنگ می زند و شما گوشی را بر می دارید از بکار بردن واژه «الو» خودداری کنید و بهتر است واژه «سلام» را بکار گیرید.
• وقتی تلفن زنگ می زند حداکثر در سومین زنگ گوشی را بردارید. در پایان مذاکرات تلفنی، شما بعد از طرف مقابل گوشی را زمین بگذارید.
• در کلاس ها و سمینارهای آموزشی بازاریابی تلفنی شرکت کنید تا احتمال موفقیت خود را بالا ببرید. مطالعه پیوسته کتاب های مربوط هم فراموش نشود. در جلب رضایت مشتری از طریق تلفن کاملاً مهارت پیدا کنید.بی تردید در فرآیند هر گفتگو ممکن است ایرادهایی از سوی مشتری مطرح شود. مسلماً هر ایرادی یک مانع است و باید پاسخی برای آن طراحی شود. درچنین موقعیتی بیهوده دلواپس نشوید، سعی کنید دلواپسی های خود را کنترل کنید.• اقدام کنید، بهترین راه برای غلبه بر شک و ترس حرکت است. اقدامات فوق را رعایت کنید و ابزارتان را آماده سازید، با تمرین، ایرادتان را برطرف کنید، مهارت های تان را بالا ببرید، از دوستان خود بخواهید شما را راهنمایی کنند، به صدای خود گوش کنید و از همه چیز یاد بگیرید، اما با تمام اینها تا اقدام نکنید، موفق نمی شوید، با آمادگی، گوشی را بردارید و شروع کنید.
• فرم مذاکرات تلفنی را تنظیم کرده و تاریخ تماس، نام مخاطب، شرکت مخاطب، خلاصه مذاکره و اقدام بعدی که باید صورت گیرد را یادداشت کنید و در پیگیری ها از این فرم استفاده کنید.
بازارایابی تلفنی کار ساده ای نیست اما می تواند بسیار موفق و سودآور باشد، به شرط آنکه توصیه های فوق را بکار گیرید.
بازاریابی تلفنی یکی از کانال های بازاریابی مستقیم است که در صورت کسب مهارت های لازم جهت استفاده صحیح از تلفن میزان توفیق فروشندگان در نیل به اهداف فروش و بازاریابی را افزایش می دهد.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 658
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

برقراری ارتباط با کاربر و مخاطب و سئو

یکی از مهم ترین عناصر برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی و فروش آنلاین در تمام موتور های جستجو و مخصوصا گوگل در قالب سئو و بهینه سازی سایت ، ایجاد حس همدلی و همراه بودن با مخاطبان ، کاربران و بازدید کنندگان وب سایت است.هنگامی که شما به درک کاملی از چگونگی استفاده کاربران (در واقع هدف مارکتینگ آنلاین) از گوگل و سایر موتور های جستجو برسید ، خواهید توانست این کاربران را جذب وب سایت خود نمایید.

برقراری ارتباط با کاربر و مخاطب و سئو

برقراری ارتباط با مخاطب و کاربر:
یکی از مهم ترین عناصر برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی و فروش آنلاین در تمام موتور های جستجو و مخصوصا گوگل در قالب سئو و بهینه سازی سایت ، ایجاد حس همدلی و همراه بودن با مخاطبان ، کاربران و بازدید کنندگان وب سایت است.هنگامی که شما به درک کاملی از چگونگی استفاده کاربران (در واقع هدف مارکتینگ آنلاین) از گوگل و سایر موتور های جستجو برسید ، خواهید توانست این کاربران را جذب وب سایت خود نمایید.

یک تصویر از آمار جستجو با داده های شگفت انگیز در آپریل ۲۰۱۰
گوگل با اختصاص دادن ۶۴٫۴ درصد از کل جستجو های انجام شده در ایالات متحده آمریکا هسته اصلی عبارات جستجو شده در زمینه مارکتینگ در آمریکا شد.رقبای گوگل یاهو با ۱۷٫۷% و موتور جستجوی گوگل با ۱۱٫۸% بودند.آمریکایی ها در آپریل این سال ۱۵٫۵ میلیار جستجو در موتور های جستجو داشتند که اغلب آن ها در گوگل به ثبت رسید.گوگل با ۱۰ میلیار کوئری ، یاهو با ۲٫۸ میلیارد کوئری ، مایکرو سافت با ۱٫۸ میلیارد کوئری ، موتور جستجوی Ask Network با ۵۷۴ میلوین کوئری و AOL LCC با ۳۷۱ میلیون کوئری جایگاه های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند.۸۶% از مجموع این افراد از موتور های جستجوی برای یافتن بیزنس ها و فروشنده های محلی استفاده کردند.این رقم حیرت انگیز است و خود گویای اهمیت سئو و بهینه سازی مارکت شما در موتور های جستجوی گوگل میباشد.طبق آمار فوق مشخص است که مارکت هایی که در صفحات اول گوگل و سایر موتور های جستجو قرار داشتند به چه سود عظیمی دست یافته اند.

نتیجه گیری های حاصله :

  • جستجو در گوگل و موتور های جستجو بسیار رایج و محبوب است و تقریبا تمام آمریکایی ها و میلیون ها انسان در سر تا سر جهان از این طریق به جستجوی محصولات مورد نظر خود میپردازند.
  • حضور و نمایش وب سایت شما در صفحات اول نتایج موتور های جستجو برای موفقیت در این عرصه ضروری است.کاربران و مخصوصا کاربران ایرانی معمولا در صفحه اول به دنبال محصولات مورد نظر خود میگرند.
  • قرار گرفتن در صفحه و لینک نخست گوگل علاوه بر افزایش ترافیک وب سایت شما باعث جلب اطمینان کاربران و مشتریان خواهد گردید.از دید مصرف کنندگان بهترین ها همیشه در صفحات اول هستند.
  • جستجو در گوگل و موتور های جستجوی تعدادی باور نکردنی از مارکت های رایج بازار را هدایت میکنند و در واقع بر روی آن های اثر گذار هستند.

سئو یک علم است :
امروزه آموزش سئو یکی از پر طرفدار ترین کلاس های IT در اغلب کشور های دنیا به حساب میرود.دانش سئو حتی برای برنامه نویسان قدرتمند و مسلط بر اسکریپت های برنامه نویسی نیز یک ضرورت محسوب میشود و برای پیشبرد اهداف خود در اینترنت باید با آخرین تکینک های افزایش رتبه سایت و سئو آشنا شوند.سئو یک علم است و چیزی فراتر از خرید و فروش بک لینک و یا نصب چند پلاگین سئو میباشد.

  1. طراحی سایت تهران
  2. طراحی سایت
  3. سئو سایت
  4. طراحی وب سایت
  5. طراحی سایت شرکتی
  6. طراحی سایت فروشگاهی
  7. طراحی سایت تهران
  8. طراحی سایت
  9. سئو سایت
  10. طراحی وب سایت
  11. طراحی سایت شرکتی
  12. طراحی سایت فروشگاهی
  13. طراحی وب سایت
  14. طراحی سایت شرکتی
  15. طراحی سایت فروشگاهی


:: بازدید از این مطلب : 617
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

مدیریت کلیک های نابجا توسط بخش تبلیغات گوگل

یکی از مشکلات اخیری که در چند ماه اخیر در بخش تبلیغات گوگل به وجود آمده است، کلیک آگهی ها توسط رقیبان و یا افراد به وسیله ربات ها می باشد. بخش ادوردز گوگل برای مقابله با این روبات تلاش های فراوانی را انجام می دهد و از این رو پس از تایید اینکه این کلیک های نابجا می باشد وجه پرداختی توسط شرکت ها را به اکانت می افزاید.

مدیریت کلیک های نابجا توسط بخش تبلیغات گوگل
یکی از مشکلات اخیری که در چند ماه اخیر در بخش تبلیغات گوگل به وجود آمده است، کلیک آگهی ها توسط رقیبان و یا افراد به وسیله ربات ها می باشد. بخش ادوردز گوگل برای مقابله با این روبات تلاش های فراوانی را انجام می دهد و از این رو پس از تایید اینکه این کلیک هانابجا می باشد وجه پرداختی توسط شرکت ها را به اکانت می افزاید.

همان طور که در شکل زیر نیز ملاحظه می فرمایید در تاریخ 11 سپتامبر، گوگل بخش قابل ملاحظه ای را به یکی از اکانت ها افزوده است.

تعریف کلیک های نابجا: گوگل کلیک های نابجا را به آن دسته از نمایش ها و کلیک های ارتباط می دهد که مشکوک به نظر می رسند و معتقد است که اینها توسط مشتریان واقعی نمی باشند و از این رو هزینه ای را نیز از مشتریان دریافت نخواهد کرد.

معمولا کلیک های نابجا دو دسته می باشند. بخش اول مربوط به نرم افزارها و یا همان روبات ها می باشد که به طور اتوماتیک روی آگهی کلیک می کنند و بخش دوم را کسانی انجام می دهند که روی آگهی ها بیشتر از یکبار کلیک می کنند.

 

منبع : نوین مارکتینگ
 


:: بازدید از این مطلب : 765
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

نام دامنه اینترنتی شما

دامنه اینترنتی (DOMAIN) برا ی موفقیت وب سایت شما امری مهم و قابل توجه می باشد. اگر به طور مثال برای حضور در بازارهای وبی تصمیم جدی گرفته اید بی هیچ توضیحی شما به یک دامنه اینترنتی مناسب نیاز خواهید داشت.

نام دامنه اینترنتی شما

دامنه اینترنتی (DOMAIN) برا ی موفقیت وب سایت شما امری مهم و قابل توجه می باشد. اگر به طور مثال برای حضور در بازارهای وبی تصمیم جدی گرفته اید بی هیچ توضیحی شما به یک دامنه اینترنتی مناسب نیاز خواهید داشت.

برای نیل به اهدافتان به جای استفاده ازسایت هایی که دامنه های رایگان در اختیار شما می گذارند _که اتفاقاً بسیار طولانی و مشکل هم هستند _ شما باید دامنه اینترنتی خود را داشته باشید.فواید بسیاری در داشتن یک دامنه اینترنتی شخصی وجود دارد. اینجا با برخی از آنها آشنا خواهیم شد.

دامنه اینترنتی در واقع تنها عامل شناسایی هویت شما و یا سازمانتان در اینترنت می باشد نامی که شما همیشه و یا برای مدت طولانی از آن استفاده خواهید کرد.

به عنوان مثال اگر شما در یک سایت رایگان مانند GEOCITIES اقدام به گرفتن فضا و ثبت دامنه کنید و پس از مدتی برای اینکه احساس می کنید در زمنیه کاری خود موفق شده اید و باید از خدمات میزبانی بیشتر و پیشرفته تری استفاده کنید بسیاری از مشتریان خود را از دست خواهید داد در صورتی که به یک دامین جدید نقل مکان کنید.

ضمن اینکه بازدیدکنندهای شما مجبور هستند همیشه یک آدرس طولانی را به خاطر بسپارند در صورت این تغییر شما مجبور هستید تمام برنامه های خود را برای دامین جدید از نو آغاز کنید.

اما در صورتی که شما دامنه اینترنتی مخصوص به خود را داشته باشید هر زمان که مایل بودید می توانید شرکت میزبان وب خود را عوض کنید و در این صورت مردمی که با سایت شما آشنا شده اند همچنان می توانند از به سادگی شما را پیدا کنند آن هم فقط با تایپ دامین همیشگی شما

شما می توانید جایگاه وب سایت خود را در میان مردم ترقی دهید به جای اینکه به ترویج وب سایت دیگران بپردازید و این زمانی ممکن خواهد بود که هنگام ارسال نامه های الکترونیکی نام دامین شما در نشانی پست الکترونیک شما باشد.

به عنوان نمونهALI@YAHOO.COM به ترویج سایت یاهو کمک می کند در صورتی که استفاده از ALI@ALI.COM معرفی کننده وب سایت شخص دارنده ایمیل خواهد بود.

شما احتمالاً با ترافیک زیادی در وب سایت خود خواهید داشت زیرا مردم بیشتری می توانند دوباره به سایت شما مراجعه کنند وقتی که آنها بتوانند به خاطر بیاورند نشانی سایت شما را و همچنین بسیاری از سایتهای جستجوگر مثل یاهو فقط وب سایتهایی را که با دامنه های خودشان ثبت شده اند نشان می دهند.

یکی دیگر از نتایج داشتن دامین شخصی این است که شما می توانید خطاهای معمول صفحات وب را شناسایی کنید تا از خروج مردم از سایت خود به علل گوناگونی همچون لینکهای غیر فعال و سایر خطاها پیش گیری کنید.

دامنه های اینرنتی این روزها بسیار ارزان هستند و دیگر بهانه های برای نداشتن آن وجود ندارد.

حالا که شما آماده انتخاب دامین اختصصاصی برای خود و یا سازمانتان هستید در اینجا به چند نکته که می تواند برای انتخاب یک دامین خوب به شما کمک کند اشاره می شود.

  •  اندازه آن مهم است

در شرایط حاضرهرچه نام دامین شما کوتاهتر باشد بهتر است. البته پیدا کردن نام های کوتاه دشوارتر می باشد اما اگر شما توانستید یک نام مناسب کوتاه پیدا کنید نتایج زیر شامل حال شما خواهد شد.

  1. نام های کوتاه برای تبدیل شدن به نشان تجاری شما مناسب تر هستند و از این جهت آسانتر در ذهن مخاطبان جا میگیرند.
  2. نامهای کوتاه برای به خاطر سپردن آسانتر هستند.
  3. احتمال نوشته شدن آنها با املای غلط و هدایت مشتریان شما به سایتهای با املای مشابه کمتر می شود.

 

  • آسان برای به یاد آوردن

سعی کنید نامی را انتخاب کنید که برای به یاد آوردن آسان باشد و خیلی زود به گوش مردم آشنا شود.

کلمات کلی برای اینکار خوب هستند اما احتملا تا کنون بیشتر کلمات کلی مناسب توسط دیگران ثبت شده اند. در این مرحله شما باید دنبال اسامی غیر عمومی و یا ترکیبی از اسامی عمومی بگردید که از نظرهماهنگی معنایی و آوایی هماهنگ باشند.

به عنوان مثالWWW.NASLE3.COM یک اسم آسان برای به خاطر سپردن است.

  • زمینه اصلی کسب و کار شما را به طور کلی مورد اشاره قرار دهد

اگر شما از کلید واژه هایی که توصیف کننده کسب و کار شما هستند استفاده کنید این موضوع می تواند به رتبه بندی شما در موتورهای جستجو کمک کند.

چه بهتر که شما در صورت امکان اسم اصلی سازمان، شرکت و یا کاری که به آن مشغول هستید را به عنوان دامین انتخاب کنید. در این صورت تمامی اعتبار شما در محیط فیزیکی به اینترنت منتقل می شود و کاربران اینترنت می توانند نام دامین شما را از روی نام سازمان یا شرکت حدس بزنند.

به عنوان مثال وقتی کسی در اینترنت به دنیال سایت شرکت هما میگردد سعی میکند در ابتدا نام هایی در همین حدود را آزمایش و یا مورد جستجو قرار دهید.

  • پرهیز از ایجاد اسامی متشابه

این به آن معنی است که شما باید از گزینش دامین هایی که پیش از این نمونه های مشابه آنها ثبت شده خودداری کنید. اگر این کار را بکنید مردم می توانند به سمت سایت رقبای شما هدایت شوند تا به سایت شما.

زیرا آنها گیج خواهند شد با دیدن دو دامنه شبیه به هم و به احتمال زیاد به دامینی که سابقه بیشتری در ذهن آنها دارد بیشتر اعتماد خواهند کرد.

  • دامین دات کام بهتر است

شما باید همیشه هدف خود را دستیابی به دامین های دات کام قرار دهید. اگر شما دامین خود را با پسوند دات نت، دات اینفو و یا هر چیزی به غیر از دات کام ثبت کنید و رقبای شما همان دامین را با پسوند دات کام ثبت کنند شما تنها عده معدودی از مشتریان بالقوه را به دست خواهید آورد.

 

منبع : تبیان

 

  1. طراحی سایت شرکتی
  2. طراحی سایت فروشگاهی

 

  1. طراحی سایت تهران
  2. طراحی سایت
  3. سئو سایت
  4. سئو
  5. طراحی وب سایت
  6. طراحی سایت شرکتی
  7. طراحی سایت فروشگاهی
  8. طراحی سایت تهران
  9. طراحی سایت
  10. سئو سایت
  11. طراحی وب سایت
  12. طراحی سایت شرکتی
  13. طراحی سایت فروشگاهی


:: بازدید از این مطلب : 790
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

فعال سازی soap

SOAP مخفف Simple Object Access Protocol است. پروتکلی ساده برای تبادل ساده پیامهایی از جنس اکس‌ام‌ال بر روی شبکه‌های رایانه‌ای. این پروتکل معمولاً از HTTP/HTTPS برای دادوستد داده استفاده می‌کند. SOAP لایه زیر بنای پشته خدمات وب را تشکیل می‌دهد که یک چارچوب پیغام دهی ایجاد می‌کند که لایه‌های مجرد بیشتری می‌توانند بر روی آن ایجاد شوند.

SOAP مخفف Simple Object Access Protocol است. پروتکلی ساده برای تبادل ساده پیامهایی از جنس اکس‌ام‌ال بر روی شبکه‌های رایانه‌ای. این پروتکل معمولاً از HTTP/HTTPS برای دادوستد داده استفاده می‌کند. SOAP لایه زیر بنای پشته خدمات وب را تشکیل می‌دهد که یک چارچوب پیغام دهی ایجاد می‌کند که لایه‌های مجرد بیشتری می‌توانند بر روی آن ایجاد شوند.

برای فعال سازی soap وارد آدرس زیر شوید.

/usr/local/directadmin/custombuild/configure/suphp

سپس فایل configure.php5 زیر را ویرایش کنید.

nano configure.php5

سپس عبارت

--enable-soap

را به فایل اضافه نمایید و آن را ذخیره نمایید.

توجه داشته باشید در انتهای تمام خطوط  بجز خط آخر باید باید از کارکتر استفاده شود

سپس وارد مسیرزیر شوید :

/usr/local/directadmin/custombuild

و  دستورات زیر را به ترتیب اجرا نمایید:

./build clean

./build php

 

منبع : ایران سرور
 


:: بازدید از این مطلب : 683
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

14 نکته برای تبدیل شدن به یک طراح وب موفق

طراحان وب سایت اغلب نگران مجموعه مهارت های خود و تسلط بر روی عوامل مختلف مثل تکنیک های جدید CSS یا jQuery هستند. با این حال تبدیل شدن به یک طراح وب سایت موفق نیازی بیش از دانستن مهارت های جدید دارد. به غیر از ساخت و چشم نواز کردن وب سایت ، چالشی در بین طراحان وب وجود دارد که به طور موثر مرتبط با مدیریت است.

14 نکته برای تبدیل شدن به یک طراح وب موفق
طراحان وب سایت اغلب نگران مجموعه مهارت های خود و تسلط بر روی عوامل مختلف مثل تکنیک های جدید CSS یا jQuery هستند. با این حال تبدیل شدن به یک طراح وب سایت موفق نیازی بیش از دانستن مهارت های جدید دارد. به غیر از ساخت و چشم نواز کردن وب سایت ، چالشی در بین طراحان وب وجود دارد که به طور موثر مرتبط با مدیریت است.
واقعا آیا موفقیت یک طراح وب نیاز به مجموعه ای از خصوصیات و صفات فردی یا کاری دارد ؟ شما به عنوان یک طراح وب سایت از چه صفات و خصوصیاتی برخوردار هستید ؟

ما در اینجا در مورد همین خصوصیات صحبت می کنیم و نکات و مواردی را معرفی کرده که باعث موفقیت یک طراح وب در کار طراحی وب سایت خواهد شد. پس تا انتها با ما باشید!

  • مهارت برقراری ارتباط موثر
    برقراری ارتباط یکی از آن دسته از مهارت هاست که می تواند باعث پیروزی یا شکست شما در هر زمینه ای باشد و این موضوع در طراحی وب بسیار مهم تلقی می شودکه باید یک طراح وب بتواند یک ارتباط قوی با مشتری ، توسعه دهنده ها و دیگر همکاران خود برقرار نماید. این کاملا قابل درک است که گاهی اوقات اتفاقاتی در بین کار یا پروژه ای رخ می دهد که به روند طراحی وب سایت خدشه وارد می کند ، اما طراح وب است که با صبر و حوصله و دانستن دانش ارتباطات می تواند به نحوی عالی ماجرا را به سر منزل برساند.

شما به عنوان یک طراح وب باید با صحبت های هوشمندانه در مورد هر سوال یا جوابی به مشتری و ارائه گزارش های جزئی و کلی به او بتوانید کسب وکار خود را نگه داشته و مشتری را از کار و فعالیتی که به عهده شما گذاشته است ، راضی نگه دارید. بنابر این برقراری ارتباط خوب و موثر می تواند کسب و کار طراحی وب شما را زنده و موفق گرداند.

  •  توانایی فروش
    دنیای طراحی وب از نگاه یک طراح به شکل یک جنگل پر از درخت های همشکل و کوچک و بزرگ است که برای زنده ماندن در بین این جنگل باید ریشه ای قوی را در بین خاک پروراند تا هر نوع باد و طوفانی نتواند به راحتی آن را از بین ببرد. به منظور ایستادن مثل یک سرو در بین طراحان وب ، نیاز به خود ایستادگی و ایجاد مهارت های دانشی و کاری در خود دارید.

طراحان وب معمولا انسان های فروتنی هستند و شبانه روز در حال تلاش و رقابت با دیگر هم صنفان خود می باشند. یک طراح وب می تواند کارش را به صورت دهان به دهان ، بازاریابی شبکه های اجتماعی ، تبلیغات ، همکاری در پروژه های جانبی و یا غیره به مشتریان بشناساند.
با این حال اگر شما ترجیح می دهید که به سادگی روی صندلی گرم و نرم خود بنشینید تا پروژه ای به تورتان بخورد ، شما محکوم به فنا خواهید بود.

  • برنامه ریزی قبل از طراحی
    در حالی که رویکرد بسیاری از طراحان وب در ساخت و ایجاد یک وب سایت با صبر و حوصله قابل انجام است ، اما واقعیت امر اینست که باید قبل از هر طراحی برای تسریع بخشیدن در کار از قبل برنامه ریزی کرده و با توجه به نیاز مشتری بتوان به سرعت پروژه را به اتمام رساند. برنامه ریزی می تواند تحقیق در مورد درخواست های مشتری ، نگاه کردن به مهارت های خود ، تعمق در کار و پروژه های رقبا و غیره باشد.

بهتر است قبل از ورود به هرگونه کاری در ابتدا در ذهن خود یک مرور کلی از نیازهای کارفرمای خود بنمایید و سپس با یک ایده شروع به رسم بخش های مختلف برای ساخت وب سایت بر روی کاغذ کنید. این موضوع باعث صرفه جویی در زمان ، پول و رسیدن به بهترین ایده است.

  •  ارزیابی کاری و دریافت بازخورد
    چرخه طراحی یک وب سایت با ارزیابی و تجزیه و تحلیل کار به اتمام می رسد. در آخر کار است که باید به اجرای بازخوردهای موثر از طرف مشتری و حرفه ای ها در این حوزه پرداخت. البته گرفتن بازخورد و تحمل و قبول انتقادات و پیشنهادات خیلی هم کار آسانی نیست ، چون ممکن است یک پروژه به صورت شبانه روزی وقت برده باشد و با انتقادات مشتری صبر و حوصله مان تمام شده و به پرخاشگری برسیم.

مطمئن باشید که اگر انتقادات از طرف همکاران و کارفرمای شما به صورتی موثر و واقعی باشد ، چقدر می تواند در روند طراحی های بعدی شما مفید واقع شوند. با ارزیابی کار و بررسی پروژه به اتمام رسیده توسط مشتری می توان بازخوردهای مثبت یا منفی از او انتظار داشت که بعضی از روی آگاهی و برخی دیگر از روی ناآگاهی از روند طراحی و نداشتن خلاقیت کاری پدید می آید که طراح باید با صبر و حوصله کافی به هردو پیشنهادات مثبت و منفی پاسخ دهد.

  • یک طراح وب یا طراح گرافیک
    این یک تصور غلط است که طراحان گرافیکی می بایست مهارت های طراحی وب را نیز آموخته باشند و یا بالعکس. در حالی که بسیار به ندرت پیش می آید که یک فردی هم طراح گرافیکی باشد و هم طراح وب که بتواند بدون کمک هیچ همکاری به تنهایی پروژه ها را به اتمام برساند. طراحی گرافیکی و طراحی وب دو مقوله جدا از هم هستند و هر کدام از آنها نیاز به مهارت های جداگانه دارند.

بله شاید یک طراح وب کمی هم کار با فتوشاپ یا برنامه های گرافیکی دیگر را بداند ، اما مطمئنا خلاقیت و توانایی یک گرافیست ماهر را ندارد. برای موفقیت در هر کاری بهتر است هر کدام از این گروه ها در زمینه کاری خود به کسب مهارت های لازم پرداخته و با تعامل و برقراری ارتباط با یکدیگر به یک پروژه خوب که هر دو گزینه گرافیکی و طراحی وب در آن دیده می شود ، برسند.

  • تطبیق با فناوری های جدید
    جهان وب مانند بسیاری از مشاغل دیگر ، هر روز دچار تغییر و تحولات بسیاری می شود . یک طراح وب حرفه ای همیشه خود را با این تغییرات همسان کرده و در روز یا هفته های کاری خود زمانی را برای آموختن این تکنیک ها و مهارت های جدید اختصاص می دهد. اگر شما نمی خواهید از گردونه رقابت با همکاران خود دور بمانید ، بهتر است خود را برای آموختن چیزهای جدید آماده کنید.

  • مهارت های نرم افزاری
    اگر ما فاکتورهای موفقیت یک طراح وب را تقسیم کنیم ، مهارت های نرم افزاری یک طراح وب یکی از موارد مهم به شمار می رود. همانطور که قبلا ذکر شد ، شاخه طراحی وب به سرعت به روزرسانی می شود و هر روز یک روش جدید و نو به آن اضافه می شود یا ابداع می گردد. حتی اگر شما بلد نیستید ترفندهای جدید برنامه نویسی کنید ، حداقل باید به عنوان یک طراح موفق بدانید چگونه از این ترفندهایی که دیگران ابداع می کنند استفاده کنید.

جدا از مهارت های اصلی هسته کد نویسی ، مهمتر درک موضوعاتی مانند : مدرن ترین روش های کدنویسی HTML CSS با کیفیت و سازگار با تمام مرورگرها ، بهینه سازی پایه ای برای موتورهای جستجو ، تکنیک های رابط کاربری با Javascript و پایه گذاری یک سایت که به مرور زمان می توان به آن صفحات دیگری نیز افزود.
حتی فقط درک یکی از این مهارت هایی که گفته شد ، قطعا شرایط را برای یک شغل خوب با مشتریان بهتر برای شما فراهم می کند.

  • بدست آوردن تجربه
    داشتن تجربه کافی ، گاهی اوقات حتی از مدارک تحصیلی و یا داشتن مهارت واجبتر است. به همین ترتیب ، موفقیت یک طراح وب بستگی به داشتن تجربه و کار چندین ساله دارد. در بیشتر مواقع مشتریان و صاحبان پروژه ها برای دادن یک کار به طراح وب از تجربه و نمونه کارهای آن سوال می کنند تا ببیند آن طراحی که برگزیده اند از تجربه ای خوب و نمونه کارهایی برخوردار است یا خیر.

داشتن تجره گستره در زمینه کاری شما می تواند کمک کننده ، سرعت دهنده ، راه حل مهارت ها و غیره باشد. توصیه من اینست که اگر در مدرسه یا دانشگاه تحصیل می کنید و می خواهید صبر کنید تا درس تان تمام شده و بعد به جرگه طراحان وب بپیوندید ،بهتر است از هم اکنون شروع به فعالیت کرده و تجربه خود را در طراحی وب بالا ببرید تا در آینده راحتتر و سریعتر به موفقیت برسید.

  • سازماندهی رایانه
    یک طراح وب حرفه ای از همان ابتدا وسواس خاصی بر روی فایل های رایانه ای خود دارد. مهم نیست که یک طراح چقدر در حرفه و کار با سیستم عامل رایانه خود مسلط است ، مهم اینجاست که بتوان در کمترین زمان به پوشه ها و فایل های مهم دسترسی پیدا کرد. بنابر این سازماندهی و طبقه بندی کردن تصاویر ، فیلم ها ، فایل های متنی ، گرافیکی ، صوتی و غیره و جایگذرای آنها در پوشه های جداگانه و گذاشتن برچسب و نام بر روی آنها می تواند یک راه حل عالی باشد.

  • احساس کسب و کار
    طراحان وب ، چه بصورت فری لنسر یا یه عنوان یک کارمند حقوق بگیر ، باید در هنگام کار بر روی یک پروژه احساس فعالیت واقعی کسب و کار را داشته باشد. طراحی در ونیای واقعی شامل تمام موارد کسب و کار مانند خرید و فروش ، بازاریابی ، کسب درآمد و هزینه ها می شود. یک طراح وب موفق نیز باید اینچین حسی برای کارهای خود داشته باشد و به حرفه خود مانند یک شغل در دنیای واقعی بنگرد.

اگر احساس می کنید که طراحی وب برای شما فقط به عنوان یک تفریح به حساب می آید نه یک شغل ، پس بهتر است قدمتان را از این حرفه بردارید و راه را برای دیگر افراد باز کنید! ” هیچ چیز مانند یک طراح غیر متعهد و دمدمی مزاج نمی تواند به این حرفه صدمه بزند. ”

  • کار گروهی
    طراحی وب به ندرت توسط یک نفر ایجاد می شود. این که شما در یک استودیوی بزرگ طراحی یا با یک مشتری کوچک کار می کنید ، فرقی ندارد و مهم اینجاست که کار گروهی اجتناب ناپذیر است. در حالی که کار طراح وب نیاز به یک تیم بزرگ و حرفه ای ندارد ، مهم اینست که شما بتوانید اغلب توانایی خود را با دیگران مچ و هماهنگ کنید و یا کاری را به دیگران محول کنید و دیگران را با خود هماهنگ کنید.

یک بازیکن تیمی خوب به معنای درک نقش خود در طرح های بزرگتر و کمک کردن به دیگران است . همانطور هم که در قدیم گفته شده ” عقل دو نفر بهتر از نتیجه گیری یک نفر است ” . یاد بگیرید به طور موثر با دیگران همکاری کنید و کیفیت کاری خود را بهبود ببخشید.

  • نمونه کارهای به روز شده
    ایجاد و حفظ و نگهداری یک مجموعه خوب از نمونه کارها ، موفقیت هر طراحی را تضمین می کند. نمونه کارها بهترین وسیله برای به نمایش گذاشتن توانایی ها و مهارت های شماست و ایجاد یک گالری از نمونه کارهای قدیم تا جدید می تواند به مشتریان نشان دهد که هنوز شما در این حرفه مشغول به کار هستید و می توانند روی شما حساب کنند.

نمایش کارها و پروژه های طراحی شده توسط شما بصورت یک گالری در وب سایت شخصی یا دیگر جاهای اشتراک گذاری عکس می تواند کمک کننده بزرگی برای برقراری ارتباط موثر مشتریان با شما باشد. پس توجه بیشتری به این زمینه نمایید.

  • نگاهی به طراحی های بزرگ
    اگر می خواهید به یک طراح وب موفق و بزرگ تبدیل شوید ، باید به صورت مداوم و با تمرکز زیاد بر روی مجموعه وب سایت های طراحی شده توسط همکاران خود توجه داشته باشید. می توانید از اینترنت که منبع بسیار خوبی برای ایده گرفتن است استفاده کنید . البته اینترنت یک منبع ارازن و یک مرجع وسیع برای کسب تجربه های تازه است. مشاهده و جمع آوری طرح های بزرگ و الهام بخش است که به شما کمک می نماید که در طراحی وب سایت های در دست خود دید بازتری داشته باشید.

 

  • کپی کنید!
    حالا شما یک مجموعه از نمونه کارهای طراحان وب را جمع آوری کرده اید و در این لحظه است که باید شروع به بررسی و الهام گرفتن از آنها نمایید. شاید کپی کاری کار درستی نباشد ، اما کپی کاری جزئی جداناپذیر از فرآیند یادگیری است و من پیشنهاد نمی کنم که شما کاری را کپی کنید و به خورد مشتری هایتان بدهید. کپی کردن وسیله تمرین و آموختن مهارت های جدید است.

اول یک طرح را انتخاب کنید و همان کاری را که طراح آن انجام داده است تکرار کنید تا با نحوه ساخت و تکنیک های جدید درباره آن آشنا شوید. این کار باعث می شود درکتان از چگونگی پیاده سازی و به کار بردن تکنیک ها برای بخش های مختلف بالا برود.

سخن آخر
طراحی وب سایت یک میدان چالش بر انگیز است و موفقیت در این حوزه نیازمند صبر و عزم و اراده در مقابل مشکلات احتمالی در حین کار است. چیزی که شما به منظور موفقیت در طراحی وب سایت نیاز دارید اینست که ” هرگز تسلیم نشوید ” . من می دانم که موفق شدن در هر کاری نیاز به صبر و کوشش دارد ، اما آموختن تکنیک ها و مهارت های جدید و کسب تجربه می تواند این روند را دلنشین تر کرده و با توجه به تعاریف بالا می توان به سرعت به یک طراح وب موفق تبدیل شد.

 

منبع : تازه های تکنولوژی


:: بازدید از این مطلب : 633
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()