نوشته شده توسط : جعفر

 

با آنلاین شدن زندگی بشر تبلیغات اینترنتی به عنصر جدایی ناپذیر کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ تبدیل شد.  تمامی سبک‌های بازاریابی معرفی شده در کتب بازاریابی کلاسیک، امروزه به شکلی مدرن در حال معرفی مجدد خود هستند و هر روز دچار تغییر و تنوع بیشتر می‌شوند تا بتوانند تاثیر بیشتری روی جامعه مخاطبان بگذارند، جامعه مخاطبانی که به صورت بالقوه در بستر اینترنت حضور دارند، فقط کافیست کمی خلاق باشید تا بتوانید مخاطب را به مشتری تبدیل کنید.

برای راه اندازی کمپین‌های آنلاین نیاز به ابزارهای آنلاین خواهید داشت. ابزارها با قابلیت‌های هوشمند خود اثر بخشی کمپین‌های تبلیغاتی شما را بالا می‌برند. در این مقاله به معرفی ۴ ابزار قدرتمند در تبلیغات اینترنتی می‌پردازیم.

۱.پلتفرم Google ADS

ابزار تبلیغات اینترنتی - پلتفرم Google ADS

اگر در هنگام جستجو در موتور جستجوگر گوگل به نتایج دقت کنید متوجه می‌شوید که در نتایج صفحه اول و دوم گوگل، در کنار لینک برخی از سایت‌ها عبارت اختصاری AD قرار گرفته است.  این بدین معنی است که این سایت برای ظاهر شدن در نتایج ابتدایی گوگل از قابلیت تبلیغات در گوگل استفاده کرده است. برای استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل باید از پلتفرم Google ADS استفاده کنید.

پلتفرم گوگل ادوردز یک ابزار قدرتمند برای ایجاد تبلیغات کلیکی در گوگل محسوب می‌شود و به شما امکان ایجاد تبلیغات در نتایج جستجو و درست جلوی چشم مخاطبانتان را می‌دهد. کارکرد این ابزار منطقی به نظر می‌رسد و به این صورت است که گوگل در ازای دریافت هزینه، سایت شما را تبلیغ می‌کند. اما در واقع عملکرد گوگل ادز به این صورت است که گوگل بابت نمایش تبلیغ هیچ هزینه‌ای از شما کسر نمی‌کند و فقط در ازای کلیک هر کاربر بر روی لینک تبلیغ شما مبلغی را از حساب کاربری شما کسر می‌کند.

اما ماجرا همینجا تمام نمی‌شود. پلتفرم گوگل ادوردز یک ابزار کامل و قدرتمند است که تنظیمات ویژه‌ای را برای راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی در اختیار شما قرار می‌دهد. مانند :

  •       تخصیص بودجه روزانه
  •       تخصیص بودجه ماهانه
  •       تعیین هزینه کلیک برای هر کلمه
  •       نمایش تبلیغ در بازه زمانی خاص
  •       نمایش تبلیغ در محدوده جغرافیایی خاص
  •       انتخاب موبایل، دسکتاپ، تبلت برای نمایش تبلیغ

این‌ها مواردی هستند که به مدیریت بهتر هزینه‌ها کمک می‌کنند. گوگل ادوردز امکان لینک شدن به ابزار آماری گوگل آنالیتیکس را دارد و از این طریق می‌توان کمپین بهینه‌تری را مدیریت کرد.

با یک جستجوی ساده در اینترنت شما به منابع نامحدود آموزش گوگل ادوردز متصل می‌شوید. در میان این آموزش‌ها سایت‌های فارسی نیز آموزش‌های با کیفیتی را ارائه کرده‌اند. اما اگر فرصت این کار را ندارید از یک نیروی متخصص کمک بگیرید. همچنین چند آژانس‌های تبلیغاتی مانند نوین مارکتینگ هستند که برای ثبت آگهی در گوگل می‌توانید با آن‌ها در ارتباط باشید.

 

۲.پلتفرم Facebook ADS

ابزار تبلیغات اینترنتی - Facebook ADS

فیس‌بوک یکی از جذاب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیاست و تبلیغات در Facebook ADS طرفدار زیادی دارد. فیس بوک به شما این امکان را می‌دهد که تبلیغ خود را به صورت منظم تغییر دهید تا در هر بار نمایش بتوانید توجه بالای مخاطب را جلب کنید. فرقی نمی‌کند که قصد شما فروش محصول باشد یا برندینگ در هر دو حالت  می‌توانید با هر بار ارائه تبلیغ جدید نرخ کلیک را بالا ببرید.

تفاوت Facebook ADS با Google ADS در این است که شما در Facebook ADS نیاز به ساختن صفحه فیس بوکی دارید و از طریق آن باید برای تبلیغ اقدام کنید. در صورتی که در گوگل ادوردز، سایت یا کانال تلگرامی شما برای راه اندازی کمپین کافیست.

در Facebook ADS به سادگی ‌توانید هدف خود را از راه اندازی کمپین در بخش Facebook ADS Manager تعریف کنید و در انتهای کمپین میزان موفقیت کمپین خود را اندازه‌گیری کنید.

شبیه قابلیتی که گوگل ادز برای انتخاب زبان و مکان و دستگاه در اختیارتان می‌گذارد، Facebook ADS نیز امکان سفارشی سازی به شما می‌دهد تا بتوانید آیتم‌های نمایش تبلیغ خود را برای جامعه هدف خود به صورت سفارشی تنظیم کنید. در این حالت می‌توانید مخاطب خود را بر اساس سن، جنسیت ،زبان و منطقه جغرافیایی آن‌ها هدف گذاری کنید.

اگر کسب‌وکار شما  سایت یا اپلیکیشن نیز داشته باشد  می‌توانید بر اساس ترافیک سایت یا فعالیت‌های اپلیکیشن نیز جامعه مخاطبان خود را تعیین کنید.

Facebook ADS نیز همانند Google ADS قابلیت بودجه بندی داشته و می‌توانید بودجه روزانه خود را به صورت روزانه و یا برای بازه زمانی اجرایی کمپین مشخص کنید.

هر تبلیغ در Facebook ADS می‌تواند تنها ۲۵ کاراکتر داشته باشد اما امکان گذاشتن ۵ عکس قطعا به جذابیت تبلیغ شما کمک می‌کند.

 

۳. پلتفرم Affiliate ADS

ابزار تبلیغات اینترنتی - Affiliate ADS

یکی از روش‌های بازاریابی اینترنتی استفاده از روش Affiliate Marketing که منجر به سود مالی برای مشتریان و رشد سود مالی برای شما می‌شود .

در این روش یک ناشر به عنوان واسط میان مخاطبان و ارائه دهنده سرویس قرار می‌گیرد و به اصطلاح ناشر تبلیغ نامیده می‌شود. به ازای هر خرید کاربر از سرویس دهنده کارمزدی به ناشر تبلیغ تعلق می‌گیرد. تفاوت این روش با گوگل ادز در این است که در روش Affiliate ADS یک تبدیل واقعی اتفاق افتاده است. بدین معنی که خرید اتفاق می‌افتد و کاربر به یک مشتری واقعی تبدیل می‌شود بعد از آن کارمزد به ناشر تبلیغ پرداخت می‌شود.

برای ساخت کمپین Affiliate ADS پلتفرم‌های مختلفی مانند CJ , rakuten و lazada وجود دارد که از طریق آن می‌توانید زمانبدی کمپین، نرخ پورسانت و لیست بنرها را تعیین کنید تا گزارش عملکرد را در طول کمپین به شما ارائه دهد.

 

۴.پلتفرم Native ADS

یکی از خاص‌ترین نوع تبلیغات در دنیای وب، تبلیغات همسان یا Native Advertising می‌باشد. تبلیغات همسان کمترین مزاحمت و مناسب‌ترین پیشنهاد را برای کاربران وب دارد، از این رو  کاربران توجه بیشتری به تبلیغات همسان نسبت به تبلیغات بنری داشته و کلیک‌های هدفمندتری را دارند. همچنین آمارها نشان می‌دهد نرخ تبدیل کاربر به مشتری در این تبلیغات همسان بیشتر از تبلیغات بنری می‌باشد.

دلیل اثربخشی بالای این نوع تبلیغات یکپارچگی تبلیغ با سایتی است که کاربر در حال بازدید از آن است به همین دلیل کاربر حس می‌کند در حال دیدن یک پیشنهاد است تا یک تبلیغ تجاری .

Native ADS نیز مانند Google ADS به ازای نمایش تبلیغ هزینه ای از شما کسر نمی‌کند بلکه فقط به ازای هر کلیک هزینه پرداخت می‌شود.

یکی از پرطرفدارترین ابزارهای Native ADS در داخل ایران سایت موفق یکتا نت می‌باشد که این قابلیت را دارد که تبلیغ شما را در معتبرترین رسانه‌های ایران و فقط برای مخاطبان هدف شما نمایش دهد. هدفمندی در این نوع تبلیغات شامل موقعیت جغرافیایی کاربران، ارتباط موضوعی تبلیغ با سایت و دستگاه نمایش تبلیغ می‌شود.  

همچنین در خارج از ایران این سرویس توسط سایت‌های Outbrain و  taboola ارائه می‌شود.

شما برای برای کمپین‌های تبلیغاتی کدام ابزار را پیشنهاد می‌دهید؟

 



:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

اگر این مطلب را مطالعه می‌کنید باید در ابتدا به شما تبریک بگوییم، چون یا اپلیکیشنی را منتشر کرده‌اید و می‌خواهید گام‌هایی برای موفقیت بیشتر آن بردارید و یا در مسیر تولید یک اپلیکیشن هستید و به‌زودی به این دنیای پرجمعیت و پرهیجان وارد خواهید شد. بازاریابی برای اپلیکیشن گام بعد از تولید آن است که در این مطلب مرحله اول آن را با هم مرور خواهیم کرد.

با وجود بیش از ۳ میلیون اپلیکیشن اندروید در مارکت‌های مختلف، دیگر دوران این گذشته است که اپلیکیشنی را منتشر کنیم و منتظر باشیم مردم بدون تلاشی از سوی ما، از آن استقبال کنند؛ حتی تیم موفق‌ترین اپلیکیشن ها هم این را دریافته‌اند که بدون تخصیص بودجه‌ای برای بازاریابی مداوم اپلیکیشن، ادامه‌ی روند موفقیتشان ممکن نیست. همان‌طور که نتایج نظرسنجی توسعه‌دهندگان در سال ۹۵ نشان می‌داد اهمیت انجام فعالیت‌های جدی بازاریابی برای اپلیکیشن در کشور ما هنوز تبیین نشده است و این صنعت هنوز نوپاست، در حالیکه بازار تبلیغات برای اپلیکیشن‌ها در سایر نقاط جهان عمری چند ساله دارد و به بلوغ خود نزدیک می‌شود. در این مطلب با تعریف بازاریابی برای اپلیکیشن، برخی راهکارهای رایگان در این زمینه، معانی مختلف آن در چرخه‌ی عمر یک اپلیکیشن و گزینه‌های مختلف برای تحقق موفق این امر بیشتر آشنا می‌شویم.

 

از بازاریابی برای اپلیکیشن که حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم؟

فرآیندی که اپلیکیشن‌ها برای جذب کاربر، درگیر کردن او با اپلیکیشن، حفظ وی و رشد اپلیکیشن از آن استفاده می‌کنند بازاریابی اپلیکیشن نامیده می‌شود. کمپین‌های بازاریابی اپلیکیشن‌ها برای یافتن کاربران جدید و هدایت ایشان در جهت بیشتر شدن نرخ همگرایی و در نهایت ایجاد کاربرانی وفادار طراحی می‌شوند.

اگر اپلیکیشن را یک محصول (Product) تعریف کنیم، می‌توانیم ۴ مرحله‌ی چرخه حیات یک محصول را برای آن متصور شویم که انجام فعالیت‌های بازاریابی متناسب با ویژگی‌های هر مرحله، برای موفقیت اپلیکیشن ضروری است. شناخت این مراحل و نوع فعالیت بازاریابی در هر کدام، یکی از راهکارهای برنامه‌ریزی برای بازاریابی است. متخصصان این ۴ مرحله را معرفی، رشد، بلوغ و افول می‌نامند و معتقدند علیرغم تصور عامیانه که بازاریابی و تبلیغات فقط متعلق به مرحله‌ی اول یعنی معرفی است، انجام این مهم برای تحقق اهداف فروش در همه‌ی مراحل ضروری است منتها مشخصات هر مرحله و ویژگی‌های محصول است که نوع بازاریابی را در هر بازه‌ی زمانی تعریف می‌کند. بدیهی است که در مرحله‌ی اول یعنی معرفی، جذب کاربران جدید هدف اصلی است. در حوزه‌ی بازاریابی برای اپلیکیشن، می‌توانیم این هدف را به دانلود و نصب اپلیکیشن تعبیر کنیم. در این مطلب سعی داریم با راهکارهای مختلف برای تحقق این هدف آشنا شویم و در مطالب بعدی، گام‌های دیگر بازاریابی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

راهکاری ارزشمند ولی رایگان برای اپ مارکتینگ

شروع فعالیت‌های بازاریابی از زمان انتشار اپلیکیشن آغاز می‌شود و یافتن بهترین زمان برای انتشار اپلیکیشن در مارکت گام ضروری اولیه است. زمان مذکور برای مارکت‌های مختلف متفاوت است و به روزهای هفته، نوع اپلیکیشن، رفتار کاربران در اپلیکیشن‌های رقیب آن و … بستگی دارد و نسخه‌ی کلی برای همه‌ی اپلیکیشن‌ها وجود ندارد اما بسیاری از نتایج آماری بیان می‌دارند که بهترین زمان برای انتشار اپلیکیشن زمانی است که قبل از تعطیلات آخر هفته اپلیکیشن روی مارکت قرار گرفته باشد. (برخی مشخصه‌های دیگر زمانی مثل فصل انتشار هم به شدت در موفقیت یک اپلیکیشن موثر هستند. برای مثال اپلیکیشن مهمان اصغرآقا که با داستانی مبنی بر مهمانی‌های عید دیدنی در اواخر زمستان منتشر شد، به علت زمان‌بندی صحیح، با اندکی هزینه برای تبلیغات با استقبال بی‌سابقه‌ای روبه‌رو  شد.)

 

پس از این مرحله، یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین اتفاق‌ها در موفقیت یک اپلیکیشن، بهینه‌سازی صفحه‌ی آن در مارکت است. در واقع این بخش از بازاریابی اپلیکیشن که هزینه‌ای هم ندارد و رایگان است، آن‌قدر مهم است که با گوگل کردن کلمه‌ی بازاریابی رایگان اپلیکیشن یا ASO (App Store Optimization) با انبوهی از مطالب و تجربیات توسعه‌دهندگان و بازاریابان موفق مواجه می‌شویم. نام اپلیکیشن، لوگوی آن، تک‌تک کلمات معرفی کوتاه آن، کلیدواژه‌ها، عکس‌های معرفی اپلیکیشن و ویدئوی آن و … همه نقشی حیاتی دارند. این مجموعه در حکم ویترین اپلیکیشن شماست، هرچقدر هم که اجناس مغازه‌ی یک فروشنده مرغوب و مفید باشند، اگر ویترین او به خوبی طراحی نشده باشد نمی‌تواند مشتریان را جذب کند و در نتیجه فروش موفقی نخواهد داشت. نکته‌ی مهم این است که بهینه‌سازی این صفحه باید به‌صورت مداوم انجام شود و نباید به آن به چشم اتفاقی که فقط یک بار رخ می‌دهد نگاه کرد.

با وجود اهمیت زمان انتشار و بهینه‌سازی صفحه‌ی اپلیکیشن برای مارکت، در شرایطی که روزانه صدها اپلیکیشن جدید منتشر می‌شوند، این دو مرحله گام اول یعنی جذب کاربر جدید را برای ما به طور کامل طی نمی‌کنند و هنوز راهی طولانی در پیش داریم.


 

تبلیغات، مرحله‌ی اصلی در گام اول بازاریابی

همان‌طور که گفته شد، علیرغم تصور اولیه در کشورمان که بازاریابی برای اپلیکیشن به معنی تبلیغات ساده‌ی بصری و گسترده است (شاهد این مدعا این است که در میان تعداد محدودی از اپلیکیشن‌ها که اقدام به تبلیغات می‌نمایند، تعداد زیادی این کار را فقط از طریق تبلیغات بنری و به‌صورت گسترده و بدون هدفمندی انجام می‌دهند.) این فرآیند مراحل متعددی دارد و تبلیغات فقط گام اول آن است،  اما بدیهی است که اگر همین گام اول به درستی برداشته نشود، گام‌های بعدی بی‌معنی هستند. در ادامه‌ی این مطلب سعی می‌کنیم به ابعاد مختلف اولین گام با جزئیات بیشتری بپردازیم تا راهکارهای مختلف برای برداشتن موفق این گام را با هم مرور کنیم.

مرحله‌ی اصلی در گام اول، تبلیغات موثر و هدفمند است. هدف فعالیت‌های بازاریابی در گام اول جذب کاربران جدیدی است که پس از ورود به صفحه‌ی اپلیکیشن در مارکت آن را دانلود کنند. برای هدایت کاربران به صفحه ی اپلیکیشن می‌توان از راه‌های مختلف تبلیغات بهره برد. انواع این تبلیغات عبارتند از: تبلیغات بنری، تبلیغات ویدئویی، مینی‌گیم، کمپین‌های تبلیغاتی فیس‌بوک و توئیتر و … . هدف از این تبلیغات این است که کاربر با مشاهده‌ی آن به کلیک و وورد به صفحه‌ی اپلیکیشن ترغیب شود. هرچه تبلیغ مذکور ما را به این هدف نزدیک‌تر کند، در برداشتن گام اول موفق‌تر عمل کرده‌ایم. آمارها و تجربیات نشان می‌دهند هرچه کاربر در این مرحله تعامل بیشتری با اپلیکیشن داشته باشد احتمال موفقیت بازاریابی بیشتر است و بیشترین تعامل کاربر با اپلیکیشن در مینی‌گیم‌ها اتفاق می‌افتد، در رتبه‌ی دوم میزان تعامل با کاربر، ویدئوها قرار دارند و بنرها و سایر انواع تبلیغات در مراتب بعدی هستند. در واقع وقتی کاربر پیش از کلیک کردن بر لینک و ورود به صفحه‌ی اپلیکیشن در مارکت با اپلیکیشن آشنا شده باشد، با احتمال بیشتری اقدام به نصب اپلیکیشن می‌کند، بنابراین لازم است که در بین انواع تبلیغات، تبلیغی را انتخاب کنیم که می‌تواند به نحوی سریع و جذاب، ارزشی که اپلیکیشن برای کاربر تولید می‌کند را به او منتقل کند. در حال حاضر در دنیا، تبلیغات ویدئویی به علت قدرتی که در انتقال مفهوم و جذابیت دارند، بیشتر از سایر انواع تبلیغات نظر بازاریابان را جلب کرده‌اند.

 

ترغیب کاربر به نصب اپلیکیشن

در این میان توجه به ویژگی‌های مختلفی که می‌تواند پس از کلیک کردن کاربر بر لینک نهایی وی را به نصب اپلیکیشن بیشتر ترغیب کند مهم است. برای مثال، آمار جالبی که در انتهای سال ۲۰۱۵ در مورد کمپین‌های نصب اپلیکیشن منتشر شد بیان می‌دارد که در مقایسه بین اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها، ترغیب کاربران به کلیک بر روی لینک انتهایی ویدئو برای بازی‌ها سخت‌تر از اپلیکیشن‌هاست (احتمال این که کاربر پس از تماشای ویدئوی تبلیغاتی یک اپلیکیشن روی لینک نهایی آن کلیک کند بیشتر از این احتمال برای ویدئوی تبلیغاتی بازی‌هاست) ولی نرخ کلیک به دانلود برای بازی‌ها حدود ۴ برابر بیشتر است. به عبارت دیگر، اگر کمپین بازاریابی ما برای یک اپلیکیشن است، کاربران راحت‌تر روی لینک نهایی ویدئوی ما کلیک می‌کنند و وارد صفحه‌مان در مارکت می‌شوند اما فقط ده درصد این کاربران اقدام به دانلود اپلیکیشن می‌کنند و بهینه‌سازی و ایجاد جذابیت در صفحه‌ی اپلیکیشن اهمیتی حیاتی برای موفقیت کمپین ما دارد، اما اگر کمپین ما برای بازاریابی یک بازی است، چالش اصلی تولید ویدئویی جذاب است که کاربر را به کلیک کردن وادار کند، بعد از این‌که کاربر بر روی لینک کلیک کرد، با احتمال بالایی اقدام به نصب بازی ما خواهد کرد.

نکته‌ی مهم دیگر در این مرحله از گام اول یعنی تبلیغات، قرار دادن تبلیغ در محل مناسب است. وقتی هدف گام اول بازاریابی ما این است که کاربران گوشی‌های اندروید وارد صفحه‌ی اپلیکیشنمان بشوند، لازم است که تبلیغ را به کسانی که دارای این گوشی‌ها هستند نمایش بدهیم و برای مثال، نمایش بنر تبلیغاتی در وب‌سایت‌هایی که عمده‌ی بازدید آن‌ها از طریق دسکتاپ است منطقی به نظر نمی‌رسد. بهترین راه برای هرچه هدفمندتر کردن تبلیغات این است که پس از انتخاب نوع تبلیغ، تبلیغات را درون اپلیکیشن‌های دیگر تمایش بدهیم. با این کار مطمئن هستیم که همه‌ی کسانی که تبلیغ ما را تماشا می‌کنند گوشی هوشمند اندروید دارند. سایر هدفمندی‌ها مثل هدفمندی موضوعی و زمانی هم اهمیت فراوانی در تاثیر تبلیغات دارند.

یک میان‌بر همه‌جانبه

همان‌طور که گفته شد، یافتن محل مناسبی برای نمایش تبلیغ، انتخاب نوع مناسب تبلیغ و در نهایت انجام هدفمند تبلیغات، سه امر ضروری در طی گام اول بازاریابی برای اپلیکیشن هستند. وجود سیستمی برای تبلیغات ویدئویی هدفمند درون اپلیکیشن‌های موبایل، می‌تواند هر سه مورد را برای بازاریابان اپلیکیشن فراهم کند. تپسل، برای اولین بار در ایران، کمپین‌های نصب اپلیکیشن را به بازاریابان اپلیکیشن‌ها معرفی کرده است و تاکنون با استقبال فراوانی از سوی بهترین اپلیکیشن‌ها از ژانرهای مختلف مواجه شده است و با میلیون‌ها کاربر از سراسر کشور، اهداف تبلیغاتی اپلیکیشن‌ها را محقق کرده است.

داستان کمپین‌های نصب تپسل به گام اول ختم نمی‌شود، بلکه این سیستم تبلیغاتی در گام‌های بعدی هم همراه اپلیکیشن‌هاست تا راه رسیدن به موفقیت را برای آن‌ها ساده‌تر کند. در مطالب بعدی به گام‌های دیگر در بازاریابی اپلیکیشن می‌پردازیم، می‌توانید در آینده‌ای نزدیک از طریق زیرموضوع بازاریابی اپلیکیشن در بلاگ این گام‌ها را مرور و مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید:

https://seowebmaster.vistablog.ir/

https://webonline.vistablog.ir/

http://online-tejarat.vistablog.ir/

http://tejarat-farda.vistablog.ir/

http://webinja.vistablog.ir/

http://webkaran.vistablog.ir/

http://webpardaz.vistablog.ir/

 



:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

با اینکه در سال‌‌‌های اخیر، علاقه مردم به بلاگر و اینفلوئنسر شدن افزایش پیدا کرده است، اما باید بگوییم که رسیدن به این هدف راحت نیست. شما باید مهارت‌‌‌های مختلفی داشته باشید و همین طور با افراد گوناگونی در ارتباط باشید تا به یک بلاگر موفق تبدیل شوید. در این مطلب با ما همراه باشید تا درباره بلاگر شدن با هم صحبت کنیم.

بلاگر کیست و در اینستاگرام به چه کسی بلاگر گفته می‌شود؟

در بحث بلاگری و اینفلوئنسری در اینستاگرام تعریف‌‌‌های اشتباهی وجود دارد. بعضی‌‌‌ها تصور می‌کنند که هرکس حضور فعالی در اینستاگرام دارد یا فالوئرهایش زیاد هستند، بلاگر است. در حالی که این طور نیست و بلاگر با توجه به حرفه، تخصص یا مهارتی که دارد، تولید محتوا ‌‌‌می‌کند. این فرد درباره رشته تخصصی خودش نظر تخصصی می‌دهد، کالاها را نقد و معرفی ‌‌‌می‌کند یا مردم را به انجام کارهایی تشویق ‌‌‌می‌کند.
اگر عکاس باشید، عکس‌‌‌های‌تان را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید و درباره صحنه آن یا اینکه چگونه آن عکس را گرفتید می‌نویسید. شما به عنوان عکاس در حوزه تخصصی خود محتوا تولید می‌کنید و منتشر می‌کنید. پس یک بلاگر هستید. اما بلاگرها لزوما عکاس نیستند و می‌توانند در حوزه‌‌‌های مختلفی تولید محتوا کنند. به طور کلی، یک بلاگ شخصی در اینستاگرام به نوآوری شما در نوشتن و نکته‌‌‌های کوچکی مربوط می‌شود که مخاطب را جذب کند. در بخش بعدی انواع بلاگرها را توضیح می‌دهیم.

انواع بلاگرها

بلاگرها با توجه به نوع محتوا و تعداد فالوئرهایی که دارند تقسیم بندی ‌می‌شوند. برخی از آنها صدها میلیون طرفدار دارند و بعضی‌‌‌ها هم میکرو اینفلوئنسر هستند که برای چندین هزار نفر تولید محتوا می‌کنند. وجود بلاگرها و اینفلوئنسرها برای محتوای متنوع شبکه‌‌‌های اجتماعی ضروری است. اکثر این افراد روی یک موضوع خاصی تمرکز کرده و درباره آن تولید محتوا می‌کنند. دسته بندی‌‌‌های مختلفی هم برای انواع بلاگرها وجود دارد که در زیر می‌توانید یکی از این دسته بندی‌‌‌ها را مشاهده کنید.

کمال‌گراها

این افراد کسانی هستند که وقت زیادی برای تولید عکس و فیلم می‌گذارند. تقریبا تمام بلاگرها این کار را انجام می‌دهند ولی کمال‌گراها به زمینه و موضوع خاصی پایبند هستند و به عالی‌ترین شکل آن را اجرا می‌کنند. صفحه این بلاگرها از هر نظر بی‌نقص است. رنگ و نور عکس‌‌‌ها به خوبی اجرا شده است. آرایش افراد مناسب است و حتی لباس‌‌‌ها هم با توجه به موضوع انتخاب می‌شود.

عاشقان سفر

صفحه‌‌‌ بلاگرهای سفر و ماجراجویی را همه ما دیده ایم. وقتی وارد صفحه‌‌‌های آنها ‌می‌شویم، عکس‌‌‌های زیبا از شهرها و کشورهای مختلف را می‌بینیم و حس ‌می‌کنیم که آنها همیشه در سفر هستند. ان افراد با مکان‌‌‌های تاریخی و طبیعت زیبا عکس می‌گیرند و در شبکه‌‌‌های اجتماعی‌‌شان منتشر می‌کنند. تصاویر بلاگرهای سفر باعث می‌شود که همین الان نامه استعفامان را بنویسیم و یک بلیط قطار یا هواپیما به دورترین جای ممکن بگیریم.

بلاگرهای جذاب

این بلاگرها معمولا زندگی جذابی دارند یا این طور که صفحه‌‌شان نشان می‌دهند، در زندگی‌‌ خود مشکلی ندارند. مدل‌‌‌های لباس، آنهایی که سراغ میکاپ می‌روند، خانم‌‌‌های خانه‌دار و بلاگرهایی که سبک زندگی‌‌شان را نمایش می‌دهند در این دسته قرار می‌گیرند. این بلاگرها معمولا فالوئرهای زیادی دارند، به همین دلیل کالاهای مختلف را تبلیغ می‌کنند. در فروشگاه‌‌‌های مختلف می‌چرخند، لباس‌‌‌های گوناگون را امتحان می‌کنند و در اینستاگرام به نمایش می‌گذاراند. این بلاگرهای جذاب اینفلوئنسرها هستند.

بلاگرهای باهوش

این بلاگرها از هشتگ‌‌‌های مناسبی استفاده می‌کنند و سعی می‌کنند افراد درستی را هم دنبال کنند. کیفیت محتوای آنها متوسط است و تصاویر جذاب و خارق العاده‌ای هم ندارند. آنها متعهد به موضوع خاصی نیستند و با موضوع‌‌‌های مختلفی تولید محتوا می‌کنند. این بلاگرها به صفحه اینستاگرام‌‌شان متعهد هستند . به طور منظم تولید محتوا می‌کنند.

بلاگرهای جنجالی

این افراد به دلیل محتوایی که تولید می‌کنند، جنجال برانگیز ‌می‌شوند. فمینیست‌‌‌ها، فعالان حوزه‌‌‌های مختلف مثل محیط‌زیست، سلبریتی‌‌‌های پرحاشیه، هنرمندانی که آثار مدرن و ساختارشکنی تولید می‌کنند و فعالان اجتماعی در این گروه قرار می‌گیرند.

چگونه یک بلاگر موفق شویم

چگونه یک بلاگر موفق شویم؟

هر کسی نمی‌تواند یک بلاگر موفق باشد و برای موفق شدن نه‌تنها باید مسیر مشخصی داشته باشید، بلکه نکات مهمی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید.

موضوع مشخصی را انتخاب کنید

اینستاگرام ماهانه بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر دارد. اگر ‌می‌خواهید بخشی از بلاگرها و ایفلوئنسرهای اینستاگرام باشید، باید خودتان را برجسته‌تر از دیگران نشان دهید. باید یک موضوع مشخص را انتخاب کرده و درباره همان موضوع صحبت کنید. اگر بر موضوع انتخابی‌تان تسلط کافی پیدا کنید، دیگر عدد فالوئرها اهمیتی ندارد.

محتوای با کیفیت تولید کنید

تولید محتوای با کیفیت گرچه در وهله اول آسان به نظر می‌رسد. اما کیفیت محتوایی که منتشر می‌کنید، تعداد لایک، کامنت و فالوئرهای شما را مشخص ‌‌‌می‌کند. یک عکس سلفی تار یا تصویر غذایی که نور کمی دارد، مخاطبان را فراری می‌دهد. اما اگر تصاویر زیبا و با کیفیت استفاده کنید، مردم جذب تصاویرتان ‌می‌شوند و درباره محتوای شما صحبت می‌کنند. اگر ‌می‌خواهید یک بلاگر موفق شوید، باید روی گوشی تلفن همراه یا دوربین‌تان سرمایه گذاری کنید. عکاسی را تمرین کنید و عکس‌‌‌هایی بگیرید که ‌ترکیب و نور خوبی دارند. علاوه بر عکاسی خوب، باید کپشن‌‌‌های جذاب هم بنویسید و از هشتگ‌‌‌های مناسب استفاده کنید.

برای محتوای‌تان یک طرح مشخص انتخاب کنید

مهم‌ترین نکته در بلاگر شدن، داشتن یک ویژگی منحصر به فرد و پایدار است. اگر در تصاویر و نوشته‌‌‌های خود از یک طرح ثابت استفاده کنید، فالوئرها خیلی راحت متوجه ‌می‌شوند که این تصویر برای شما است. زمانی که فالوئرهای‌تان زیاد شد و تصمیم گرفتید با برندها کار کنید، آمار مشارکت صفحه‌تان نقش تعیین‌کننده‌ای در میزان درآمد شما خواهد داشت. یک طرح مشخص برای محتوای صفحه‌تان انتخاب کنید و به همان پایبند باشید.

با بلاگرهای دیگر همکاری کنید

هرچقدر با افراد بیشتری همکاری کنید، مسیر موفقیت شما در فرایند بلاگر شدن آسان‌تر می‌شود. شبکه ای از اینفلوئنسرها و بلاگرهای موضوع تخصصی خود را جمع آوری کرده و آنها را دنبال کنید. سعی کنید با آنها همراه شوید و از فرصت‌‌‌های همکاری استقبال کنید. در دورهمی‌‌‌های آنها شرکت کنید و مشارکت بیشتری با افراد شبیه به خودتان داشته باشید.

برندهایی که در حوزه تخصصی شما کار می‌کنند شناسایی کنید

زمانی که به ۱۰۰۰ فالوئر رسیدید، می‌توانید با برندها ارتباط برقرار کنید. از این‌که فالوئرهای میلیونی ندارید، نترسید. با آنها ارتباط برقرار کنید و وارد مکالمه شوید. فالوئرهای شما مخاطبان هدف آن برندها هستند، بنابراین برای آنها ارزشمند هستید.

مهارت‌‌‌های اینستاگرام خود را ارتقا دهید

برای اینکه فرایند بلاگر شدن را با موفقیت طی کنید و صفحه اینستاگرام خود رشد دهید، باید به مهارت‌‌‌های اینستاگرام مسلط باشید. اپلیکیشن‌‌‌های تولید محتوا، ادیت عکس، تولید پست و استوری را شناسایی کنید و با آنها کار کنید. سعی کنید مهارت‌‌‌های نویسندگی و عکاسی خود را تقویت کنید. نترسید، برای شروع لازم نیست همه این مهارت‌‌‌ها را بلد باشید. بلکه همگام با تولید محتوا، مهارت‌‌‌های جدید را یاد بگیرید و با ابزارهای مختلف آشنا شوید.

ویژگی‌‌‌های یک بلاگر چیست؟

بلاگری هم یک شغل به حساب می‌آید و همه نمی‌توانند بلاگر شوند. بلاگرها ویژگی‌‌‌های مشترکی دارند، بنابراین برای بلاگر شدن به این ویژگی‌‌‌ها نیاز دارید.

علاقه

به عنوان یک بلاگر باید به موضوعی که درباره آن تولید محتوا می‌کنید، علاقه داشته باشید. مثلا اگر در حوزه مد و فشن کار می‌کنید، و یک فشن بلاگر هستید، طبیعتا باید به این موضوع علاقه داشته باشید. بلاگرها شور و علاقه خودشان را نسبت به آن موضوع به اشتراک می‌گذارند و فالوئرها هم از شور و علاقه آنها پیروی می‌کنند. موضوعی که دوست دارید را انتخاب کنید و بعد درباره آن تولید محتوا کنید. این موضوع می‌تواند معرفی کتاب و کتابخوانی، زیبایی و معرفی لوازم آرایش، فیلم و معرفی فیلم، محیط زیست و ترویج زندگی سالم باشد.

بیوگرافی صفحه اینستاگرام

همه بلاگرها در قسمت بیوی صفحه‌‌شان توضیحاتی درباره خودشان نوشته‌اند. بنابراین به عنوان یک بلاگر، نباید این قسمت را خالی بگذارید. توضیحات کوتاه و مفیدی درباره خودتان بنویسید. این توضیحات نباید طولانی باشد. فراموش نکنید که بیوی صفحه اینستاگرام اولین چیزی است که دنبال‌کنندگان شما می‌بینند، بنابراین برای نوشتن این قسمت دقت کافی به خرج دهید. از استیکرها، موقعیت جغرافیایی و کلمه‌‌‌های کلیدی استفاده کنید. کلمه‌‌‌های کلیدی اهمیت زیادی دارند. بهتر است قبل از نوشتن بیوی اینستاگرام، پیج بلاگرهای مشابه را ببینید و بررسی کنید.

فعالیت مداوم

برای بلاگر شدن به فعالیت و حضور مداوم در اینستاگرام احتیاج دارید. این افراد با اینستاگرام مثل دوست‌‌شان برخورد می‌کنند. آنها هرروز اینستاگرام‌‌شان را بررسی می‌کنند، روزانه یا چند بار در هفته پست می‌گذارند. محتوای آنها درباره زندگی روزانه و تجربه‌‌‌های جالب آنها است. یک بلاگر موفق هیچ وقت ۵ روز پشت سرهم پست نمی‌گذارد و بعد دو هفته ناپدید بشود.

داشتن اکانت تجاری

همه بلاگرها و اینفلوئنسرها در اینستاگرام و دیگر شبکه‌‌‌های اجتماعی اکانت کاری یا تجاری دارند. یک بلاگر صرفه نظر از هر موضوعی که درباره آن فعالیت ‌‌‌می‌کند، برای مشاهده میزان تاثیرگذاری‌اش به داده احتیاج دارد. اینستاگرام هم در اکانت تجاری‌اش این داده‌‌‌ها را به شما می‌دهد. میزان تعامل مخاطبان با صفحه شما، تعداد کامنت، تعداد لایک، تعداد دفعاتی که محتوای شما منتشر شده است و تعداد دفعاتی که پست شما ذخیره شده است در اکانت تجاری اینستاگرام قابل مشاهده است.
به علاوه، برای اینکه بتوانید با برندهای مختلف ارتباط برقرار کنید و درآمد کسب کنید، به این اطلاعات احتیاج دارید. با توجه به این اطلاعات می‌توانید سلیقه مخاطبان را متوجه شوید. طبیعتا هرچقدر میزان تعامل مخاطبان در پستی بیشتر باشد، مردم به آن موضوع علاقه بیشتری دارند. اکانت تجاری اینستاگرام انواع مختلفی دارد (هنری، تجاری، بلاگر، تولیدکننده محتوا، شخصیت معروف و غیره) که با توجه به نوع کارتان می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.
استفاده از ویژگی‌‌‌های جدید اینستاگرام
بلاگرها و اینفلوئنسرها سریعا از ویژگی‌‌‌های جدید باخبر ‌می‌شوند و از آنها استفاده می‌کنند. در سال ۲۰۱۶ که اینستاگرام، بخش استوری را معرفی کرد، بلاگرها و اینفلوئنسرها اولین کسانی بودند که از آن استفاده کردند. آنها به دلایل مختلف استوری می‌گذارند. آنها در استوری زندگی روزانه‌‌شان را به اشتراک می‌گذارند، تصاویری را منتشر می‌کنند که مناسب پست نیست، و از همه مهم تر با مخاطبین‌‌شان ارتباط نزدیک‌تری برقرار می‌کنند. به طور کلی، بلاگرها اولین کسانی هستند که از قابلیت‌‌‌های جدید اینستاگرام مثل فیلترهای مختلف، نظرسنجی، سوال، پرسش و پاسخ، گیف‌‌‌های متحرک و ویژگی‌‌‌های دیگر استفاده می‌کنند.

ویژگی‌‌‌های یک بلاگر

بلاگر شدن چه ابزاری نیاز دارد؟

برای بلاگر شدن باید ابزارهای مورد نیاز را داشته باشید. اولا، برای اینکه بتوانید تصاویر خوبی بگیرید، باید روی ابزارهای عکاسی، دوربین خوب، یا گوشی هوشمند جدید سرمایه گذاری کنید. سعی کنید مهارت‌‌‌های عکاسی خودتان را ارتقا دهید یا با بلاگرهای عکاسی ارتباط بگیرید و از آنها در تیم خود استفاده کنید. برای رشد صفحه اینستاگرام‌تان به مهارت‌‌‌های نویسندگی، ارتباط موثر، اینستاگرام مارکتینگ، تولید محتوا و غیره احتیاج دارید.
البته لازم نیست در همه اینها متخصص شوید، سعی کنید در مسیر بلاگر شدن در این زمینه‌‌‌ها مطالعه کنید. برای ارتقای این مهارت‌‌‌ها به متخصص و مشاور اینستاگرام هم احتیاج دارید. برای ساخت استوری‌‌‌ها و تصاویر جذاب باید با اپلیکیشن‌‌‌ها و نرم افزارهای ویرایش عکس آشنا باشید. برای ساخت تصاویر جذاب به دوربین‌‌‌های مدرن و گران قیمت احتیاج ندارید، با استفاده از اپلیکیشن‌‌‌های متنوع تصاویر جذاب درست کنید.

 

افراد مورد نیاز در تیم یک بلاگر موفق

شاید در ابتدای مسیر بلاگر شدن به تیم احتیاج نداشتید و مجبور باشید همه کارها را خودتان انجام دهید. اما هرچقدر تعداد فالوئرهای‌تان بیشتر شود و معروف‌تر شوید، مسلما برای ادامه مسیر شغلی خود به یک تیم احتیاج دارید. این تیم متشکل از مشاور اینستاگرام، مدیر برنامه، گرافیست، عکاس و فیلم بردار است. هر یک از این افراد به شما در تولید محتوا، رشد صفحه اینستاگرام و برنامه ریزی شغلی شما کمک می‌کنند.

نکاتی برای بلاگر شدن

برای اینکه در مسیر بلاگر شدن به جاهای خوبی برسید، بهتر است نکات زیر را رعایت کنید و صفحه اینستاگرام خود را رشد دهید.

در مسیر بلاگر شدن برای موفقیت تلاش کنید

در اولین مرحله به این سوال‌‌‌ها جواب دهید، چرا ‌می‌خواهید اینستاگرام خود را توسعه دهید؟ آیا تعداد فالوئرها برای شما مهم است؟ آیا ‌می‌خواهید از بلاگری کسب درآمد کنید؟ ‌می‌خواهید با افراد بیشتری شبکه سازی کنید؟ یا برند شخصی خود را داشته باشید؟
اگر به این سوال‌‌‌ها پاسخ دهید و علت رشد صفحه‌تان را کشف کنید، متوجه می‌شوید که چه نوع محتوایی باید تولید کنید. براساس هدفی که انتخاب کردید، موفقیت را تعریف کنید. آیا هدف‌تان فالوئرهای بیشتر است یا به دنبال ترافیک یا فروش بیشتر هستید؟

یک برنامه منظم برای تولید محتوا تنظیم کنید

برای اینکه صفحه اینستاگرام خود را توسعه دهید، باید فعال باشید و به طور منظم پست بگذارید. اینستاگرام صفحه‌‌‌های فعال را دوست دارید و به آنها پاداش می‌دهید. اگر طبق یک برنامه منظم پست بگذارید، اینستاگرام محتوای شما را به افراد بیشتری نشان می‌دهد. اولین چیزی که باید درباره آن تصمیم بگیرید، موضوع پست‌‌‌های‌تان است. پست‌‌‌های شما باید برای مخاطبین ارزشمند باشد و یک استراتژی داشته باشد.
بهترین راه برای اینکه بدانید درباره چه چیزی پست بگذارید، این است که از فالوئرهای‌تان بپرسید. سعی کنید افراد مشابه خودتان را در اینستاگرام دنبال کنید. از دیگران کپی نکنید، استراتژی آنها را یاد بگیرید و تلاش کنید استراتژی آنها را با توجه به کسب‌وکار خودتان مدل سازی کنید. از ابزارها و تقویم‌‌‌های محتوایی استفاده کنید. اگر در زمان مناسب پست بگذارید، می‌توانید به مخاطبان هدف خود دست پیدا کنید.

اگر سایت دارید، آدرس آن را در اینستاگرام ذکر کنید

زمانی که تمرکزتان را روی اینستاگرام می‌گذارید، با استفاده از ابزارهای خود اینستاگرام می‌توانید مخاطبین را به وبلاگ خودتان دعوت کنید. در اینستاگرام به وبلاگ‌تان اشاره کنید و از فالوئرها بخواهید که به آن سر بزنند. برای اشاره کردن به وبلاگ، اولین کار گذاشتن لینک وبلاگ در بیو صفحه اینستاگرام است.
برای تبلیغ وبلاگ‌تان می‌توانید از استوری استفاده کنید. مردم در استوری خود واقعی شما را می‌بینند و با شما ارتباط نزدیک‌تری برقرار می‌کنند. استوری اینستاگرام مانند یک نمایش تلویزیونی زنده است. کاربران دوست ببینید شما همین الان چه کار می‌کنید. می‌توانید از استوری برای نشان دادن خودتان و زندگی‌تان استفاده کنید. مهم‌ترین نکته استوری این است که به مردم اطلاعات و ارزش رایگان بدهید. در استوری به وبلاگ خود اشاره کنید و آنها را به دیدن آن دعوت کنید.

در هر پست با مخاطبین هدف‌تان صحبت کنید

علاوه بر ثبات در تولید محتوا، مهم‌ترین مسئله در فرایند بلاگر شدن، حفظ ارتباط و تناسب است. فقط برای اینکه پست بگذارید، پست نگذارید. مطمئن شوید که محتوای شما مسئله مخاطب ایده‌آل شما را حل ‌‌‌می‌کند. بهترین راه این است که از مخاطبین هدف‌تان بپرسید که چه چیزی دوست دارند. از ابزارهای اینستاگرام برای نظرسنجی استفاده کنید و بازخورد مخاطبان را دریافت کنید.
اگر تصاویر سفرهای‌تان را در اینستاگرام می‌گذارید، به مخاطبین بگویید که کجا هستید و چگونه می‌توانید به آنها کمک کنید. مردم با داستان شما ارتباط برقرار می‌کنند و بهترین راه این است که شما را بشناسند. فراموش نکنید که هر چیزی که پست می‌کنید، برای مخاطبین و فالوئرها است. فکر کنید برای یکی از فالوئرها یا خواننده‌‌‌های وبلاگ‌تان می‌نویسید و بعد تولید محتوا کنید.

از اهمیت هشتگ‌‌‌ها غافل نشوید

هیچ وقت استفاده از هشتگ مناسب را نادیده نگیرید. مردم به کمک هشتگ‌‌‌ها شما را پیدا کرده و دنبال می‌کنند. بهترین ویژگی هشتگ‌‌‌ها این است که مردم می‌توانند هشتگ‌‌‌ها را دنبال کنند. یعنی حتی اگر شما را دنبال نکنند، صفحه شما برای آنها نشان داده می‌شود. در اینستاگرام برای هر پست می‌توانید از ۳۰ هشتگ استفاده کنید. در هر پست از هشتگ‌‌‌های مناسب و مرتبط استفاده کنید.

جمع‌بندی

با اینکه این روزها بلاگرها و اینفلوئنسرهای زیادی می‌بینیم، اما بلاگرهای موثر و موفق تعداد کمی دارند. این افراد در جامعه مخاطبین‌شان فرد تاثیرگذاری هستند، ارزشی را به آنها ارائه می‌کنند و یا مشکلی را حل می‌کنند. بنابراین بلاگر شدن فقط ساخت یک اکانت اینستاگرام و تولید محتوا نیست. برای بلاگر شدن علاوه بر مهارت‌های اینستاگرام و تولید محتوا، باید اعتماد به نفس داشته باشید، خودتان را بشناسید و به دنبال ارائه شخصیت و برند شخصی خودتان باشید. در نهایت، موفقیت در بلاگری یک شبه یا یک ساله به دست نمی‌آید، بلکه به صبر و تلاش مداوم احتیاج دارد.

منابع:

https://tejarat-online.blogsazan.com/

https://bazar-online.blogsazan.com/

https://web24.blogsazan.com/

https://webdaran-digital.blogsazan.com/

https://marketing-web.blogsazan.com/

https://bazar-market.blogsazan.com/

 

 


:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

اینستاگرام در آپدیت‌های جدیدخود یکی از ویژگی‌های جذاب یعنی امکان آپلود فیلم‌های بیش‌تر از یک دقیقه را تحت عنوان IGTV فراهم کرده است. این ویژگی فرصت‌های زیادی برای کسب و کارها به وجود آورده است تا بتوانند مخاطبان بیش‌تری جلب کنند. در ادامه به معرفی و بررسی این امکان می‌پردازیم و نحوه استفاده از IGTV اینستاگرام را هم بیان می‌کنیم.

IGTV اینستاگرام چیست؟

IGTV اینستاگرام بستری در اینستاگرام است که امکان آپلود ویدیوهای بیش‌تر از یک دقیقه را برای شما فراهم می‌کند، حتما می‌دانید که تا پیش از معرفی این امکان شما فقط می‌توانستید فیلم‌های یک دقیقه‌ای در این شبکه اجتماعی آپلود کنید و این موضوع برای کاربران و تولیدکنندگان محتوا مشکل بسیار بزرگی بود. البته بهتر است بدانید کاربران عادی اینستاگرام فقط مجاز به آپلود ویدیوهای حداکثر ۱۰ دقیقه‌ای هستند اما برای افراد مشهور مانند سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها حداکثر زمان ویدیو به یک ساعت هم می‌رسد.

IGTV مخفف چیست؟

اما شاید برای شما هم سوال شده باشد که IGTV اینستاگرام مخفف چه عبارتی است؟!
IGTV اینستاگرام در حقیقت ترکیبی از دو واژه Instagram و TV است که برای سادگی در گفتار به شکل اختصار IGTV نامیده شده است.

کاربردهای IGTV در اینستاگرام

بسته به نوع استفاده شما از اینستاگرام، IGTV می‌تواند کاربردهای مختلف داشته باشد، برای مثال اگر شما صاحب یک رسانه هستید می‌توانید ویدیوهای تهیه شده را در این پلتفرم قرار دهید و یا اگر در صنعت سینما و تلویزیون فعالیت دارید می‌توانید قسمت‌هایی از برنامه‌ها را به صورت رایگان در این پلتفرم بارگذاری کنید. در ادامه این مطلب دیگر کاربردهای این پلتفرم ذکر شده است.

  • امکان عقب ـ جلو کردن ویدیو
  • امکان دانلود ویدیو
  • آپلود ویدیوهای ۱۰ دقیقه‌ای تا ۶۰ دقیقه‌ای
  • امکان لایک و کامنت‌گذاری ویدیو توسط کاربر
  • امکان قرارگیری لینک در توضیحات ویدیو
  • پشتیبانی از رزولویشن ۴K
مزایا و معایب استفاده از IGTV اینستاگرام

مزایا و معایب استفاده از IGTV اینستاگرام

با توجه به کاربردهایی که در قسمت قبل بیان شد شاید این گونه تصور شود که IGTV اینستاگرام یک پلت‌فرم بی‌نظیر برای بارگذاری و مشاهده ویدیو است اما این امکان در ۲۰ ژوئن ۲۰۱۸ معرفی شده و هنوز جای زیادی برای بهتر شدن دارد. با این اوصاف احتمالا شما هم حدس زده‌اید که این پلت‌فرم نسبت به رقبایش نقاط ضعفی هم دارد که در ادامه این نقاط ضعف را بررسی می‌کنیم و سپس به سراغ مزیت‌های این پلت‌فرم می‌رویم

معایب IGTV اینستاگرام

  • پست‌های IGTV برخلاف دیگر پست‌ها گزارشات دقیق بازدید و… را در اختیار شما قرار نمی‌دهند پس نمی‌توانید متوجه شوید که از هشتگ‌ها چند نفر ورودی گرفته‌اید و یا چند بار پست شما در قسمت جست و جو قرار گرفته است.
  • عدم ارائه آمار دقیق از بازدید

مزیت‌های IGTV اینستاگرام

  • کنترل کامل ویدیو برخلاف ویدیوهای عادی اینستاگرام
  • امکان مشاهده پست‌های IGTV در همان صفحه پروفایل صفحه شما
  • امکان قراردادن لینک
  • Swip مستقیم در استوری برای مشاهده ویدیو بارگذاری شده در IGTV
  • امکان مشاهده در قسمت جست و جو سایر کاربران

نحوه استفاده از آی جی تی وی اینستاگرام

شما به ۲ صورت می‌توانید از آی جی تی وی اینستاگرام استفاده کنید و این ۲ روش تفاوت خاصی ندارد در ادامه این ۲ روش ذکر شده است:
۱ـ استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام
برای استفاده از IGTV ساده‌ترین راه استفاده از خود اپلیکیشن اینستاگرام است به این صورت که در قسمت جستجو در بالای صفحه سمت چپ روی آیکون IGTV کلیک می‌کنید تا وارد IGTV شوید
۲ـ نصب مجزای اپلیکیشن اینستاگرام آی‌جی‌تی‌وی
امکان دانلود آی جی تی وی به صورت مجزا در سیستم عامل اندروید و آی‌اوس فراهم است و شما می‌توانید از گوگل پلی یا اپ استور این برنامه را دانلود کنید و بعد از ورود به حساب کاربری می‌توانید از IGTV استفاده کنید.

چگونه IGTV خود را در اینستاگرام فعال کنیم؟

برای فعال‌سازی IGTV اینستاگرام نیاز به هیچ کاری نیست و همین که اینستاگرام شما آپدیت باشد کافی است و این امکان به صورت خودکار برای شما فعال می‌شود. برای آپدیت اپلیکیشن اینستاگرام‌تان می‌توانید به اپ استور یا گوگل پلی مراجعه کنید.

مراحل ساخت کانال در IGTV اینستاگرام

برای ساخت کانال IGTV لازم است اینستاگرام شما آپدیت شده باشد، بعد از آپدیت (در صورت نیاز) کافیست مراحل زیر را دنبال کنید.

  • باز کردن قسمت IGTV
  • انتخاب آیکن چرخ‌دنده (تنظیمات) و کلیک روی گزینه Create Channel
  • انتخاب گزینه + و آپلود اولین ویدیو

شرایط و مراحل آپلود فیلم در IGTV اینستاگرام

بعد از ساخت کانال، کافی است روی تصویر نمایه خود کلیک کنید تا به صفحه بارگذاری منتقل شوید. در ادامه با کلیک روی + می‌توانید فیلم‌های موجود در گالری تلفن همراه‌تان را روی کانال ساخته شده بارگذاری کنید. بهتر است بدانید که در حال حاضر امکان ضبط یک ویدیو در قسمت IGTV به صورت مستقیم وجود ندارد و شما باید فیلم مورد نظر را از گالری تلفن همراه‌تان انتخاب و بارگذاری کنید.

حذف ویدیو از IGTV اینستاگرام

شاید شما به هر دلیل بخواهید ویدیوی بارگذاری شده را از IGTV حذف کنید در این صورت کافی است وارد قسمت IGTV شوید و روی ویدیوی مورد نظر کلیک کنید، سپس روی سه نقطه کلیک کنید و از منوی باز شده روی Delete کلیک کنید.

نکات کاربردی در مورد IGTV اینستاگرام

در قسمت‌های قبل اشاره شد که IGTV یکی از امکانات جدید اینستاگرام است و خالی از ایراد نیست اما با این حال می‌توان از این امکان کاربردی برای رشد مخاطبان پیج‌تان استفاده کنید. در ادامه تعدادی از مهم‌ترین نکات کاربردی IGTV را ذکر کرده‌ایم.

  • امکان ذخیره و بارگذاری لایو‌های برگزار شده در پیج شما
  • امکان پخش تمام صفحه ویدیوها برای مخاطبان
  • امکان بارگذاری ویدیوهای باکیفیت تا حجم ۳.۶ گیگابایت
  • پشتیبانی درآمدزایی از ویدیوهای آپلود شده در این قسمت

IGTV چه کمکی به کسب و کار شما می کند؟

IGTV اینستاگرام بسته به نوع کسب و کار شما می‌تواند مزیت‌های زیادی برای شما داشته باشد، شما از این امکان می‌توانید نهایت استفاده را ببرید تا کاربران بیش‌تری با شما آشنا شوند و کسب و کار شما بیش‌تر از همیشه رونق بگیرد. ارتباط تصویری با مخاطبان و استفاده از پتانسیل‌های IGTV می‌تواند به جلب اعتماد مخاطبان و وفادارسازی مشتریان کمک زیادی کند پس سعی کنید از این پتانسیل موجود استفاده کنید و کسب و کارتان را به کاربران بیش‌تری معرفی کنید. تولید محتواهای مرتبط با حوزه مورد فعالیت‌تان یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی اینستاگرامی چه کمکی به کسب‌وکار شما می‌کند؟

جمع‌بندی

استفاده از امکانات به‌روز تکنولوژی می‌تواند به رونق کسب‌وکار و حتی برند شخصی شما منجر شود. آشنایی با الگوریتم اینستاگرام نیز باعث می‌شود نتایج بهتری از فعالیت در این شبکه اجتماعی بگیرید. IGTV اینستاگرام یکی از جدیدترین قابلیت‌هایی است که معرفی شده و این روزها کسب و کارهایی زیادی از آن استفاده می‌کنند تا مخاطبان بیش‌تری را با کسب‌وکارشان آشنا کنند. تولید محتوای اصولی و در نتیجه رشد مخاطبان موضوعی است که باید به صورت مداوم و مستمر حفظ شود تا بتوانید در دراز مدت از این امکان به بهترین نتیجه ممکن برسید.

منابع:

https://tejarat-online.blogiran.net/

https://digital-marketing.blogiran.net/

https://web24.blogiran.net/

https://web-oline.blogiran.net/

https://tejarat-farda.blogiran.net/

https://digimarket.blogiran.net/

https://online24.blogiran.net/

https://webkaran.blogiran.net/

https://webinja.blogiran.net/

https://market-bazar.blogiran.net/



:: بازدید از این مطلب : 446
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 
 جايي كه سازمانها بيشتر بر روي مشتري متمركز هستند و انرژي مي گذارند برندينگ يك جهش فرهنگي در دنياي كسب و كار است.
 
برندينگ از مباحث مهم و اصلي استراتژي هاي محصول Product Strategy)) به شمار مي رود و چنانچه در صنعت ساختمان مشخصات ملك و ساختمان را به عنوان استراتژي محصول در نظر بگيريم موضوع برندينگ يا همان تثبيت نام تجاري ركني اساسي در زيرگروه آن خواهد بود كه موجب ضمانت محصول از جانب مصرف كننده مي شود، به طوري كه مي تواند توليد كننده را قادر سازد سهم قابل توجهي از بازار مصرف كننده را جذب نمايد و حس وفاداري نسبت به محصول را براي مشتري ايجاد كند، هر چند كه وفاداري نسبت به نشان تجاري، نه تنها به تمايل افراد به تكرار خريد يك نشان تجاري يكسان در زمانهاي مختلف اشاره دارد، بلكه به تعهد رواني و تمايل نگرشي به سوي يك نشان تجاري نيز تاكيد مي‌كند.
 
بنابراين مشتريان وفادار به يك نشان تجاري نه تنها يك نشان را مي خرند بلكه حتي زماني كه يك گزينه بهتر به بازار مي آيد، همچنان به نشان تجاري پيشين وفادار مي مانند بطوريكه مشتري محصولات جايگزين را حتي با پيشنهاد قيمت پايين تر رد مي كند.
 
صنعت ساختمان يكي از صنايع رو به رشد كشور است و طي سال هاي گذشته كه بينش مصرف‌كنندگان در كشور رشد داشته، در زمينه برندينگ نيز در اين صنعت فعاليت هايي صورت گرفته است. البته برندينگ در صنعت ساختمان كاملا با معنا بوده، ليكن در ايران، جديد به نظر مي رسد چرا كه اگر شما از يك فرد معمولي در ايران بخواهيد چند برند لوازم صوتي، پوشاك و حتي متريال ساختمان را نام ببرد نام هاي زيادي را مطرح خواهد كرد ليكن براي يافتن نام چند برند ساختماني( شركت يا اشخاص معمار يا سازنده) بايد مدت زمان بيشتري را صرف كنيد.
 
اين در حاليست كه امروزه خريداران املاك و مستغلات در ميان انبوه سازندگان به دنبال كساني هستند كه صرفا" حقيقت را در مورد محصولات خود ارائه نمايند، آن‌ها به دنبال تخصص و هويت در ساختمان اند، در زماني كه خريداران اطلاعات خود را در اين زمينه گسترش مي دهند ديگر سازندگان نمي توانند با ارائه اطلاعات جزئي از محصول خودو يا چاپ چند عكس خيره كننده درمجلات آنها را به فروش برسانند، زمان تغيير كرده است و مساله اصلي در بازاريابي ساختمان، بناي پايگاهي است كه در آن، در جايگاه نخست باشيد، زيرا وارد شدن به دنياي ذهن مشتري بسيار ساده تر از آن است كه او را متقاعد سازيد محصولي كه شما ارائه مي دهيد بهتر از محصولي است كه،پيشتر از شما به ذهن او وارد شده است و از آنجايي كه هنوز در صنعت ساختمان ايران نام هاي زيادي به ذهن مشتري وارد نشده است بازاري بكر پيش روي تمام كساني خواهد بود كه در اين زمينه برنامه ريزي و سرمايه گذاري نمايند.
 
برند پيشگام، هميشه در هر زمينه اي، نخستين نام تجاري است كه در ذهن مشتري جا مي گيرد. بازاريابي جنگ نگرش هاست نه جنگ محصولات و در نهايت توليدكنندگان در مي يابند كه قدرت بازار در دست صاحبان برندهاست.
 
در همين راستا شركت سرمايه گذاري خانه سازي ايران در صدد توجه به اين امر مهم برآمد و با تشكيل كار گروه متناسب با توجه به گذشتن نزديك به پنج دهه از فعاليت خود در صنعت ساختمان و پروژه هاي جاري و جهت گيري استراتژيك به سمت بازاريابي هدفمند ، ورود به رقابت در عرصه محصولات و ايجاد زنجيره تامين در تحصيل منابع مورد نياز در رسيدن به اهداف و افق عالي شركت مي باشد و اين امر ميسر نخواهد شد جز اين كه به عنوان يك بنگاه اقتصاد محور به مراتب SWOT گروه خانه سازي پرداخته و در صدد بهره جستن از ظرفيت هاي پيش رو و فائق آمدن بر مشكلات موجود باشد.


:: بازدید از این مطلب : 440
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

طول محتوا در سئو سایت یکی از فاکتورهای تاثیر گذار برای بهبود سئو سایت شماست. اینکه متن شما کوتاه نباشد و د رعین حال بیش از اندازه هم پر حرفی نکرده باشید باعث می شود که تعامل مخاطبان با وبسایت شما بیشتر شود.به طور کلی تولید محتوا برای سئو یک سایت شاید مهمترین قسمت سئو برای بهبود رتبه یک سایت در گوگل و دیگر موتورهای جست و جو به حساب آید. اما شاید این سوال در حین تولید یک محتوای متنی برای شما هم بوجود آمده باشد که طول یک محتوای با کیفیت چند کلمه است؟ آیا یک محتوای کوتاه بهتر و مناسب تر است برای سئو یا یک محتوای بلند؟ ما در این مقاله سعی می کنیم بر اساس تجربیات گذشته و امروز سئو حرفه ای سایت به این سوال پاسخ دهیم.

اهمیت طول محتوا در سئو سایت

همانطور که در بالا اشاره کردم مهمترین و حساس ترین کاری که یک سئو کار برای بهبود رتبه سایت انجام می دهد تولید محتوای با کیفیت است. جمله معروفی بین متخصصین سئو در دنیا رواج دارد با این مضمون: تولید محتوا پادشاه است! اهمیت تولید محتوا در سالهای گذشته به این دلیل افزایش یافته است که الگوریتم های گوگل به شدت در حال پیشرفت و هوشمند شدن هستند و در نتیجه تکنیک های تکرار یک کلمه کلیدی و دیگر تکنیک های کلاه سیاه در سئو به مانند گذشته نمی تواند برای شما راهگشا باشد. اما طول محتوا در سئو سایت چگونه تعیین می شود؟  آیا طول محتوا در نگاه گوگل مهم است؟ قطعا بله. یک مطلب بلند ۲۰۰۰ لغتی که در آن ارجاعات مختلفی به وبسایت های معتبر دیگر داده می شود و همزمان در نگاه دیگران نیز مطلب منحصر به فردی به حساب می آید قطعا بهتر و کامل تر از یک مطلب کوتاه ۵۰۰ لغتی هست که تنها به شکلی سطحی و گذرا به موضوعی خاص اشاره کرده است.

امروز الگوریتم های گوگل به شکلی کاملا دقیق بازخوردها و رفتارهای کاربران اینترنت در تعامل با وبسایت ها را مورد ارزیابی قرار می دهند و در نتیجه وقتی کاربران مدت زمان بیشتری را در یک صفحه میگذرانند گوگل نیز این موضوع را یک امتیاز مثبت در نظر گرفته و رتبه آن صفحه را بهبود می بخشد تا بیشتر دیده شود. این کاملا بدیهی است که خود به خود مطالب طولانی تر شانس بیشتری دارند که مخاطب و کاربران اینترنت را با خود درگیر کنند. موضوع مهم دیگر این است که الگوریتم های گوگل بر اساس متن آنالیزهای خود را انجام می دهند و در نتیجه محتواهای طولانی خود به خود و به صورت مکانیکی در نگاه این الگوریتم ها رتبه های بهتری می تواند کسب کند. بنابراین طول محتوا در سئو سایت می تواند یک گام شما را به موفقیت نزدیک کند یا شما را به کل از قافله رقابت عقب بیندازد.

طول محتوا در سئو

طول متن مهمتر است یا کیفیت محتوا؟

اگر مدت کوتاهی است که به موضوع سئو سایت علاقه مند شده اید حتما با عبارت بانس ریت و یا نرخ پرش آشنا شده اید. نرخ پرش یک صفحه به این موضوع بستگی دارد که محتوا، ظاهر و نوع تعامل وبسایت شما با کاربران اینترنت چگونه باشد. اگر گوگل ۱۰۰ بار وبسایت شما را در معرض نمایش عمومی قرار بدهد و در نتیجه این نمایش ۵۰ کاربر وارد وبسایت شما شوند اما به محض ورود به وبسایت شما منصرف شده و از آن خارج شوند یک اتفاق فاجعه بار برای وبسایت شما به حساب می آید و البته نتیجه منطقی که گوگل می گیرد این است که در انتخاب وبسایت شما برای نمایش به کاربران اشتباه کرده و رفته رفته رتبه وبسایت شما نزول می کند.

خب حالا بایید با تمرکز بر مفهوم نرخ پرش این موضوع را بررسی کنیم که محتوای مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد که ما را دچار نرخ پرش بالا نکند. برای کاهش نرخ پرش موضوعات مهم فنی ، گرافیکی و ترفند های مختلف دیجیتال مارکتینگ هم موثر است اما خود محتوای متنی شما نیز تاثیر بسزایی برای جذب مخاطب و کاهش نرخ پرش صفحه وبسایت شما دارد.

قبل از هر چیز یک طراحی کاربر پسند و زیبا برای وبسایت خود در نظر بگیرید، سرعت بارگذاری سایتتان را افزایش دهید و از جذابیت های بصری عکس و فیلم برای جلب نظر مخاطب نیز در وبسایتتان بهره بگیرید. استفاده از تکنیک های تعاملی مانند کامنت گذاری و لایک و .. نیز می تواند مخاطب را با صفحه وبسایت شما درگیر کند. بعد از آنکه این اقدامات را انجام دادید متنی که برای مخاطب آماده کردید را کاملا سئو شده، غنی و کاربردی مورد نگارش مجدد قرار دهید.

به مخاطب خود احترام بگذارید و این را در نظر بگیرید که قرار نیست به شعور کسانی که به وبسایت شما مراجعه کرده اند توهین کنید و با یک مطلب نا مناسب وقت آنها را تلف کنید. در یک کلام یک متن کاربردی، مفید و با اثر بخشی بالا تولید کنید و از این طریق مطمئن شوید که مخاطب مدت زمان زیادی را در وبسایت شما خواهد گذراند تا مطلب شما را مطالعه کند. طول محتوا در سئو سایت شما از منظر دیگر می تواند زیبایی بصری را به وبسایت شما اضافه کند. یک متن با حجم منطقی و متعادل می تواند در قاب مانیتور نیز به شکل بهتری درک شود.

تاثیر محتوای طولانی بر کسب بک لینک های با کیفیت

سایت های مرجع سئو مانند MOZ مقالات و محتواهای مختلف وبسایت ها در حوزه های مختلف را مورد بررسی قرار داده اند و در خصوص طول محتوای تولید شده به نتایج جالبی رسیده اند. بر اساس آمار این وبسایت ها بهترین رتبه ها به مطالبی با طول ۱۸۰۰ تا ۲۵۰۰ لغت اختصاص دارد. نکته اول در خصوص این اعداد این است که مطالبی که بیش از اندازه بلند هم باشند نیز از نظر سئو خیلی مناسب نیستند. پس سعی کنید بیش از اندازه برای مخاطبان خود روده درازی نکنید!!!

نکته دوم این است که این اعداد به صورت میانگین بیان شده است و در نتیجه ممکن است در بسیاری از لغات و عباراتی که میزان رقابت در آنها کم هست شما با یک متن ۱۰۰۰ لغتی نیز رتبه یک گوگل را به خود اختصاص دهید.

سومین موضوع تاثیر طول محتوا بر بک لینک گرفتن از دیگر سایت هاست. وقتی شما یک مطلب جامع و کاربردی در یک زمینه خاص تولید می کنید در شبکه های اجتماعی و دیگر مطالبی که در اینترنت منتشر می شود به عنوان یک مطلب مفید در نظر گرفته می شود که ارجاعات و بک لینک های آن مقالات را به سمت خود جذب می کند. بنابراین با تولید یک محتوای بلند در حد ۲۰۰۰ لغت شانس شما برای دریافت بک لینک های بیشتر از دیگر وبسایت ها نیز افزایش پیدا می کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

سرور چیست ؟ در پاسخ به سوال سرور چیست می توان چنین گفت که سرور، کامپیوتری همیشه روشن و قدرتمند است که کاربران در زمان‌های متفاوت، از طریق اتصال به آن به دیتاهای وبسایت های مختلف دسترسی پیدا می کنند. در همین راستا وقتی دسترسی به یک سرور در محدوده شبکه داخلی باشد، سرور شبکه نام گذاری می شود؛ به این معنا که تمامی کامپیوتر‌های موجود در این شبکه، از سرور فرمان می‌گیرند و نیازهای تحت شبکه خود را به کمک آن تامین می‌کنند. حال اگر این شبکه گسترده تر شود و بتواند به وسعت اینترنت خدمات رسانی کند با مجموعه ای از کامپیوترهای قدرتمندی روبرو هستیم که شما می توانید هر اطلاعاتی که در هر زمان از شبانه روز خواستید بر روی پهنای باند اینترنت از طریق این کامپیوتر ها جست و جو کنید. 

حال بیایید کمی با جزییات بیشتر مفهوم سرور را با هم بررسی کنیم. در ادامه مقاله سرور چیست به بررسی منابع سخت افزاری سرورها، انواع سرور، ویژگی های سرورها و سیستم عامل های آن می پردازیم.

منابع سخت افزاری سرور چیست؟

قاعدتا کامپیوترهایی که قرار است به صورت مداوم روشن باشند و به صورت تمام وقت به تعداد بسیار زیادی از کاربران اینترنت خدمات رسانی کنند باید ویژگی های منحصر به فردی از نظر قطعات و سخت افزار داشته باشند. قدرت پردازش بالا، پردازنده های قدرتمند با چندین هسته فیزیکی و مجازی، رم بالا و هارد دیسک هایی با فضای ذخیره سازی چندین ترابایت از جمله خصوصیات سخت افزاری سرورها به حساب می آید. علاوه بر موضوعات گفته شده فضای نگهداری سرورها نیز بسیار خاص و حساس است. سرورها باید در فضایی نگهداری شوند که به دلایل محیطی مانند افزایش دمای محیط دچار اختلال نشوند. بسیار دیده شده است که شرکت هایی در سراسر دنیا به دلیل عدم توجه به محیط بکارگیری سرورها دچار اختلال های متعدد در خدمات رسانی به کاربران می شوند.

سیستم عامل سرور چیست؟

همانطور که همه ما می دانیم بر روی کامپیوتر های خانگی و شخصی نیز می توان سیستم عامل های متعددی مانند ویندوز یا لینوکس و … نصب کرد. هرکدام از این سیستم عامل ها قابلیت های خاصی در اختیار کاربر قرار می دهد که در نتیجه آن تجربه مثبت و بهینه ای از استفاده از  کامپیوتر در ذهن کاربران ایجاد می کند. سرورها نیز ماهیتی مشابه دارند و همانطور که گفتیم  سرورها نیز کامپیتور های قدرتمندی هستند که در نتیجه سیستم عامل های مشخصی می توان بر روی سخت افزار های آن نصب کرد.

دسته بندی سیستم عامل های سرور

    • لینوکس: تمامی توزیعات لینوکس مانند CentOS، Debian و…
    • ویندوز: تمامی نسخه‌های مختلف ویندوز مانند Windows Server 2012، windows Server2016  یا نسخه‌های قدیمی ۲۰۰۸
    • مجازی‌ساز: نرم‌افزار مجازی‌سازVmware ESX و Hyper-v ، KVM و…

ویژگی های سرور چیست ؟

  • انحصاری‌بودن منابع سخت‌افزاری
  • قابلیت افزایش و ارتقا سخت‌افزار سرور
  • اتصال دائمی به اینترنت
  • سرعت عملکرد بسیار بالا
  • قدرت پردازش و قدرت محاسباتی سریع
  • امنیت بالا
  • امکان پیاده‌سازی Raid نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، بر روی سرورمنابع سخت افزاری سرور چیست؟

انواع سرور

 سرورها جهت ارائه خدمات به کاربران به چند دسته سرور اشتراکی، سرور مجازی و سرور اختصاصی، تقسیم‌می‌شوند که نحوه تخصیص منابع آن‌ها، متفاوت است.

سرور اشتراکی

همانطوریکه از نام یک سرور اشتراکی می‌توان فهمید، منابع آن اعم از پردازنده، پهنای باند، فضای ذخیره‌سازی و… طبق تعاریف مدیر سرور بین کاربران با اشتراک فضای سرور ایجاد می‌شودبر روی سرور اشتراکی با توجه به نوع کاربردی که دارد تعدادی وب سایت، دیتابیس یا میل دامین تعریف شده‌اند که در لحظه، پاسخگوی درخواست‌های متعددی از کاربران خواهند بود.

سرور اختصاصی

شرکت‌های بزرگ و وب سایت‌های پربازدیدی مانند فروشگاه‌های آنلاین، نیاز به منابعی بیش از یک ماشین مجازی خواهند داشت. کاربران این دسته سرویس‌ها، در پردازنده RAM، فضای دخیره‌سازی اطلاعات، جایگاه قرارگیری در رک و پهنای باند بر روی یک سرور، کاملا اختصاصی میزبانی می‌شوند.

در ایران، سرورهای اختصاصی به دو دسته‌ی عمده سرور اختصاصی ایران و سرور اختصاصی خارج کشور تقسیم می‌شوند. تفاوت این دو مورد عموما محدود به موقعیت جغرافیایی آنها می‌شود که در چه محل و دیتاسنتری، میزبانی می‌شوند و در مورد سرور مجازی به، سرور مجازی ایران و همین طور سرور مجازی خارج (سرور مجازی کانادا) تقسیم شده.

سرور اختصاصی مجازی

مقایس بزرگ‌تر با منابع اختصاصی‌تر از یک سرویس اشتراکی است که از طریق “مجازی‌سازها” تقسیم منابع یک سرور اختصاصی میزبان به چند ماشین مجازی، صورت می‌پذیرد. با توجه به اختصاصی بودن منابع ماشین‌های مجازی، تعداد وب‌سایت‌هایی که بر روی سرور میزبان ایجاد می‌شوند از وب سایت‌های سرور اشتراکی کمتر خواهند بود.

انواع سرور و کاربرد آنها

با توجه به کاربرد سرورها انواع سرور با کارایی متفاوتی وجود دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر نا‌م‌گذاری شده‌اند:

انواع سرورچیست و کاربرد آنها از نظر تخصیص منابع

web سرور

این نوع سرور در راه‌اندازی وب‌سایت‌ها و Hostin کاربرد دارد.

Mailسرور 

کاربرد میل سرور برای ارسال و دریافت ایمیل است. با نصب نرم‌افزارهای ایمیل  مانندSmartermail ، Postfix و… بر روی سرور می‌توان جهت خدمات ایمیل از آن استفاده کرد.

data servet

این نوع پیکربندی اغلب در سازمان‌ها، شرکت‌ها جهت بانک اطلاعاتی مورد استفاده‌ی یک نرم‌افزار یا سرویس، قرار می‌گیرد.

اپلیکیشن سرور

بر روی این سرور، نرم افزار مورد استفاده کاربران سرور نصب می‌گردد و ایشان از طریق کامپیوترهای خود می‌توانند به آن، دسترسی داشته باشند.

file سرور

این نوع سرور، یکی از اساسی‌ترین و ساده‌ترین انواع سرورها، جهت اشتراک فایل است.

DNS سرور

سروری که بر روی آن سرویس و تنظیمات DNS وب سایت‌ها انجام شده است و وظایف مربوط به Resolve شدن آدرس سرور IP های مربوط به وب سرور، ایمیل سرور و… را در شبکه اینترنت بر عهده دارد.

Game سرور

یک نوع از Application Serverکه کاربرد آن تنها برای بازی خواهد بود. بازی بر روی سرور نصب می‌شود و کاربران متصل به شبکه می‌توانند با برقراری ارتباط با Game سرور از بازی استفاده کنند.

Media سرور

این سرور جهت اشتراک‌گذاری سرویس‌های چند رسانه‌ای یا همان Media کاربرد دارد.

 



:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

بوت استرپ Bootstrap مجموعه ای از ابزارهای رایگان برای ایجاد صفحات وب و نرم افزارهای تحت وب است که شامل دستورات HTML، CSS و توابع جاوا اسکریپت جهت تولید و نمایش فرم ها، دکمه ها، تب ها، ستون ها و سایر المان های مورد نیاز طراحی وب می باشد.

به عبارتی دقیق تر Bootstrap  چارچوب نرم افزاری یا فریم وورکی ( Framework) است که شامل توابع و کتابخانه های از پیش آماده شده به زبان HTML و CSS و JavaScript می باشد. این چارچوب نرم افزاری به ما این امکان را می دهد تا در صفحات وب خود، با استفاده از کتابخانه های از پیش آماده، المان هایی نظیر: فرم ها، دکمه ها، تب ها و … را ایجاد کرده و رابط کاربری وب سایت خود را توسعه دهیم. با توجه به امکانات ارائه شده توسط بوت استرپ Bootstrap و همین طور سادگی استفاده از آن، روز به روز به تعداد وب سایت هایی که از آن استفاده می کنند، افزوده می شود.

امکانات Bootstrap

چارچوب Bootstrap  با تمامی مرورگرهای استاندارد همخوانی دارد و حتی در نسخه های قدیمی تر مانند اینترنت اکسپلورر ۸ نیز ظاهر زیبای خود را حفظ میکند.

یکی دیگر از قابلیت های منحصر به فرد Bootstrap امکان طراحی وب سایت واکنشگرا و ریسپانسیو است. این ویژگی که امکان طراحی به صورت ریسپانسیو را بسیار ساده کرده از نسخه ی ۲٫۰ به بعد وارد Bootstrap شد طراحی ریسپانسیو و واکنشگرا به این معنا است که وب سایت در تمامی سایز ها در تمامی دستگاه ها مانند موبایل ، تبلت ، لپ تاپ و … با حالت استاندارد نمایش داده شود.

نکته دیگر در خصوص Bootstrap متن باز بودن آن است و در سایت Github برای دانلود رایگان قرارگرفته است. همچنین امکان همکاری در این پروژه و شخصی سازی امکانات و ظاهر آن فراهم شده است و تاکنون مستندات مربوط به آن به چندین زبان دنیا ترجمه شده است. به طور کلی چارچوب بوت استرپ هم در طراحی سایت شرکتی و هم در طراحی سایت فروشگاهی بسیار پرکاربرد است.

مزیت های Bootstrap

– بهبود نمایش صفحات وب

– سرعت بالای کار با آن و کاهش زمان اجرای یک پروژه

– همخوانی با تمامی مرورگرهای استاندارد

– امکان ایجاد صفحه بندی، امکان ساخت انواع، قابلیت های زیبا سازی

– امکان طراحی صفحات وب بصورت واکنش گرا

مشکلات Bootstrap

پروژه Bootstrap با هدفی مشخص و ایده ای ستودنی راه اندازی شده است و در این مسیر سومین نسخه خود را تجربه میکند. طراحان زیادی از استانداردهای آن بهره میبرند و افراد زیادی استفاده از Bootstrap در طراحی سایت شرکتی یا طراحی فروشگاه اینترنتی را یک مزیت مهم میدانند ولی مشکل اصلی زمانی ایجاد میشود که شما وابستگی زیادی به طراحی اولیه آن داشته باشید.

امروز شاهد سایت های زیادی هستیم که همگی ظاهر نسبتا یکسانی داشته و به راحتی میتوان ردپای Bootstrap را در آن دید. بعنوان مثال رنگ مشکی هدر سایت، حاشیه های ۱ پیکسلی خاکستری و دکمه های آبی و قرمز با ظاهری مشخص نشان دهنده بکارگیری Bootstrap در یک سایت هستند، در حالیکه با کمی تغییر میتوان ظاهری جدید و متفاوت به هریک از این بخش ها داده و رنگ بندی های دلخواه خود را در آنها ایجاد نمود.

اگر روند استفاده از Bootstrap به همین شکل ادامه پیدا کند ممکن است در آینده تشخیص سایت های اینترنی از یکدیگر کمی دشوار شده و همگی دارای ظاهری یکسان و تکراری گردند. این مسئله به معنی مخالفت ما با این سیستم و امکانات آن نیست بلکه منظور آن است که بیایید تا این امکانات را در راستای بهبود فضای اینترنت بکار گرفته و خلاقیت خود را فراموش نکنیم.

 



:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

در این مطلب آموزشی بنا است راه اندازی ونصب سرویس google analytics یا همان گوگل آنالیتیکس را که در میان ایرانیان به اسم های گوگل آنالیتیک و گوگل آنالیز هم نیز شناخته میشود، تعلیم دهیم.در این مطلب آموزشی بنا است راه اندازی ونصب سرویس google analytics یا همان گوگل آنالیتیکس را که در میان ایرانیان به اسم های گوگل آنالیتیک و گوگل آنالیز هم نیز شناخته میشود، تعلیم دهیم.

 

توجه داشته باشید که این آموزش مربوط میشود به آخرین و جدیدترین شیوه ی نصب google analytics یعنی همان استفاده کردن از گوگل تگ منیجر که خود گوگل پیشنهاد میکند و شمارا یاری می کند تا در آینده بتوانید سرویس آنالیز گوگل را به آسانی مدیریت کنید.

طریقۀ ایجاد حساب گوگل آنالیتیکس

ابتدا شما به یک حساب گوگل نیاز دارید. اگر که شما از قبل یک حساب (برای سایر سرویس های این شرکت از قبیل (Gmail دارید می توانید از آن برای راه اندازی حساب گوگل آنالیز خود استفاده کنید، یا آنکه باید یک حساب جدید ایجاد کنید. توجه داشته باشید که این حساب گوگل قرار است بر اطلاعات صفحه آنالیز، کنترل کامل داشته باشد و بنابراین بهتر است که به آن مطمئن باشید و شخص دیگری به آن دسترسی نداشته باشد.

بهتر است که بدانید گوگل این اجازه را به شما می دهد تا همه وبسایت ها و همچنین نرم افزار های موبایل خود (تا حداکثر ۵۰ تا) را با استفاده از یک حساب آنالیتیکس تحلیل و بررسی نمایید و احتیاجی به ساختن چند حساب کاربری نیست. حتی میتوان چند حساب گوگل را به تنها یک حساب آنالیتیکس وصل کرد تا بر فرض مثال همکارانتان نیز به اطلاعاتتان دستیابی داشته باشند.

 

هم اکنون به صفحه گوگل آنالیتیکس بروید و گزینه ورود(Sign in) به گوگل آنالیتیکس را انتخاب کنید. در صورتی که از قبل حساب گوگل خود را ساخته باشید، در این صفحه سه مرحلۀ راه اندازی گوگل آنالیز برای شما نمایش داده خواهد شد.

گزینه ی Sign Up را انتخاب کنید و مشخصات و اطلاعات وبسایت خود را وارد کنیدبعداز این کار باید نام حساب آنالیز خودتان را برگزینیدحال نام و دامنه ی وبسایتتان را وارد کنید و بعد زمینه ی فعالیتتان را معین کنید و در آخر کشور و محدوده ی زمانی دلخواه و مورد نظرتان (که معمولا ایران و +۳:۳۰ Tehran است) را انتخاب کنید.

در پایین صفحه هم مشخص می کنید که اطلاعات تحلیلی شما تا چه حد در دسترس گوگل باشد. پیشنهاد ما این است که تمام بخش های این قسمت و به خصوص Benchmarking را تیک بزنید. گزینۀ Benchmarking به شما اجازه می دهد که بعدها اطلاعات وب سایت خود را با سایر وب سایت های مرتبط مقایسه کنید.

بعد اینکه حساب کاربریتان را ساختید، آی دی مخصوصی برای وبسایتتان ایجاد میگردد و در اختیارتان گذاشته میشودهمچنین قادرید آی دی را به شکل دستی هم دریافت نماییدکافیست از قسمت منوی بالا وارد بخش ادمین بشوید، در بخش Account حساب موردنظرتان را انتخاب نمایید، و بعد در بخش Property اسم وبسایت خودتان را انتخاب و در آخر گزینه ی Tracking Info را کلیک و انتخاب نماییدتوجه کنید که آی دی (که فرمت UA-000000-01 دارددر موقع ایجاد کردن تگ ها نیاز استبه همین دلیل بایستی که آنرا یادداشت و نگهداری کنید.

طریقۀ ایجاد حساب گوگل تگ منیجر و کانتینر

گوگل با عرضۀ سرویس تگ منیجر قدمی بزرگ در راستای ساده کردن کار نصب ابزارهای تحلیلی از جمله گوگل آنالیتیکس برای صاحبان وب سایت ها و برنامه های گوشی برداشته است. به کمک این سرویس دیگر لازم به کدهای مختلف و پیچیده نیست و شما می توانید با قرار دادن چند خط کد ساده در وب سایت و یا برنامۀ گوشی مورد نظرتان از تمام امکانات تحلیلی موردنیازتان بهره مند شوید. در ادامه چگونگی استفاده از این سرویس را توضیح خواهیم داد.

ابتدا به دامنۀ Tagmanager.google.com مراجعه کنید و یک حساب کاربری برای خود ایجاد بکنید.

و بعداز درست کردن حساب، باید برای وبسایت خودتان یک Container تازه در تگ منیجر درست کنیداین کانتینر در اصل یک کد ساده و آسان است که قادر است تگ گوگل آنالیز و همچنین هر تگی که قصد دارید استفاده کنید، در درون خودش قرار دهدساخت یک کانتینر اصلا کار سخت و پیچیده ای نیستفقط کاری که باید انجام دهید آن است که اسم و محدوده زمانی موردنظرتان را برای کانتینر مشخص کنید.

وارد کردن دامنۀ سایت در این قسمت ضروری نیست. با اینحال پیشنهاد ما این است که دامنه خود را وارد کنید، زیرا گوگل تگ منیجر بدین وسیله می تواند در طول فرآیند تنظیم تگ کمک بیشتری به شما بکند. همچنین توجه داشته باشید که در تعداد کانتینرهای ایجاد شده محدودیتی وجود ندارد و در صورت لزوم شما می توانید کانتینرهای جدیدی برای سایر وب سایت ها و برنامههای گوشی خود ایجاد کنید. در نهایت شما وارد فضای ویرایش کانتینر خود خواهید شد که تصویر آن در زیر آمده است:

جای گذاری کد جاوا اسکریپت کانتینر روی وبسایت

پس از آنکه کانتینر را بوجود آوردید، یک کد جاوا اسکریپت را در اختیار داریدیا آنکه میتوانید با کلیک روی( ID ) کانتینر خودتان )که به شکل GTM-XXXX است) صفحۀ نصب یا بارگذاری تگ منیجر را اجرا کرده و کد خودتان را دریافت نمائیدشما بایستی این کد را کپی کرده و در همه صفحات وبسایت خود این کد را دقیقا بعد از تگ نخستین <body> قرار بدهید و در صورتی که از پیش تگ های قدیمی گوگل آنالیز را روی وبسایت خودتان نصب کرده اید، لازم است همه آنان را پاک نمائید.

حالا اگر که می خواهید از قرارگیری درست تگ ها بر روی وب سایت خود مطمئن شوید، می توانید از افزونۀ کمک رسانی در تگ گذاری برای مرورگر کروم استفاده کنید. کافی است با این مرورگر وارد لینک زیر شده و گزینۀ Add to Chrome را انتخاب کنید: (دانلود افزونه Tag Assistant)

تشکیل تگ گوگل آنالیز درون تگ منیجر

خب، حالا که کانتینر خودتان را در اختیار دارید همچنین کد آن را به سایت اضافه کرده اید، موقع آن است که تگ گوگل آنالیتیکس خود را در این کانتینر قرار دهیددر صفحه گوگل تگ منیجر، بر روی گزینۀ “Create Tag” کلیک کنید و تگ Google Analytics را به عنوان محصول یاProduct انتخاب کرده و نوع تگ Tag Typeخود را بر روی Universal Analytics تنظیم نمایید. بهتر است نام تگ خودتان را هم با کلیک روی گزینه “ویرایش” که کنار عنوان است، معین کنیدپیشنهاد میشود که اسم این تگ را _ GA Pageview _ بگذارید.

حالا باید نوع ردیابی Track Typeخود را مشخص کنید. در حال حاضر گزینۀ Page View را برای این قسمت انتخاب کنید. بدین ترتیب هر بار که کاربر از صفحات وب سایت شما بازدید می کند، تگ گوگل فعال خواهد شد و اطلاعات را دریافت می کند. در نهایت هم باید مشخص کنید که شرایط فعال شدن تگ شما Firing Triggersچیست. فعلاً این گزینه را بر روی All Pages قرار دهید تا هیچ محدودیتی وجود نداشته باشد و تگ گوگل با باز شدن هر صفحه ای فعال شود. همچنین در صورتی که قصد استفاده از سرویس های تبلیغات گوگل را دارید، پیشنهاد می کنیم گزینۀ Display Advertising Features را فعال کنید

احتمالاً متوجه شدید که یک سری گزینه ها برای تنظیمات پیشرفته و بیشتر در این فرم موجود استاین قسمت ها برای افرادی است که می خواهند استفاده تخصصی از این سرویس آنالیز را داشته باشندبعد از وارد کردن تمام اطلاعات، گزینه _Create Tag_ را گزینش کنیدتوجه کنید که با انتخاب آن، تگ گوگل آنالیز فوراً در سایت اعمال نمیشود و اول لازم می باشد که آن را منتشر نمائیدحالا، همین تگ ساده ای که در این بخش ایجاد کرده ایم، به شما کمک می کند تا اطلاعات تحلیلی بسیار گوناگون و متنوعی را از گوگل دریافت نمائیداطلاعاتی همانند میزان کاربرانی که از وبسایت شما بازدید میکنند، صفحاتی که آنان بیشتر باز میکنند، وقت و زمانی که در وبسایت میگذرانند، روش هایی که کاربران سایت شما را پیدا می کنند، درصد افرادی که آنی و سریع سایت را ترک میکنند _Bounce Rate_ و …

انتشار تگ گوگل آنالیتیکس و آنالیز سایت

اکنون همه چیز آماده است. تنها کاری که باید بکنید این است که تگی که ساختید را منتشر کنید. البته بعد از انتشار تگ، مدتی (نزدیک به یک روز) طول می کشد تا گوگل بتواند اطلاعات کافی را از سایت شما جمع آوری کند و آنها را در گوگل آنالیز نمایش دهد. اما شما همچنان به اطلاعات لحظه ایReal-Timeدسترسی خواهید داشت و می توانید ببینید که در لحظه چند نفر در وب سایت شما حضور دارند، از چه صفحاتی بازدید می کنند و البته، از چه طریقی شما را پیدا کرده اند.

امکانات پیشرفته گوگل تگ منیجر

همانگونه که احتمالا متوجه شدید _ گوگل تگ منیجر _ امکانات زیادی را در زمینه تولید تگ در اختیار شما می گذاردبه طور مثال میتوانید یک تگ را به شکلی تنظیم نمائید که با فشردن یک دکمه، ورود به یک صفحه معین یا … فعال گردداگر که شما یک فروشگاه آنلاین دارید،قیمت محصول خرید شده را به گوگل آنالیز انتقال دهیدبا اینکار میتوانید یک آمار در زمینه درآمد خودتان داشته باشیدالبته تحلیل و بررسی همه این امکانات زمان بر است که در نتیجه از حوصله این مطلب خارج استاما ممکن است شما علاقه مند بوده که میتوانید از منابع گوناگون انگلیسی در این زمینه بهره ببرید.

گوگل آنالیز برای برنامه های گوشی

همانطور که در ابتدای پست نیز اشاره کردیم، گوگل امکانات تحلیلی خود را فقط به وب سایت ها ارائه نمی دهد و صاحبان برنامه های گوشی بر روی اندروید و iOS نیز می توانند از آنها استفاده کنند. البته نحوۀ راه اندازی سرویس گوگل آنالیتیکز برای این برنامه ها کمی با وب سایت ها متفاوت است و در صورت درخواست شما عزیزان می توانیم در آینده بدان بپردازیم.

افزونه _Page Analytics_ برای مرورگر کروم

اکنون که با موفقیت گوگل آنالیز را روی سایت خودتان نصب کردیددیگر خواهید توانست اطلاعات تحلیلی گوناگونی را از راه این سرویس بدست آورید و با عنایت به این اطلاعات سایت را به بهترین شکل برای کاربران بهینه سازی نمائید.

اما خوب است بدانید که :

گوگل در کنار آنالیز ، یک افزونه کروم بی مانند در عرصه تحلیل نیز به رایگان در انتخاب،اختیار و گزینش صاحبان وبسایت ها قرار داده و پیشنهاد ما این است که آن را از دست ندهید.

این افزونه _Page Analytics_ نام دارد.

که با بهره از آن، شما با وارد شدن به وب سایت خودتان اطلاعات تحلیلی مختلفی را دریافت میکنید.

 

فی المثل اینکه چند درصد از کاربران یک دکمه را فشردند.

_دانلود افزونه Page Analytics _

سخن آخر

حالا شما با نحوه نصب گوگل آنالیز آشنا شده اید و توانایی اینکه خودتان این سرویس را روی وبسایت خود نصب کنید را داریداما هنوز درباره کاربردها و نحوه بهره از این سرویس حرفی به میان نیامدهدر مطلب بعدی به این که چگونه به بهترین نحو از اطلاعات گوگل آنالیتیکس استفاده کنیم خواهیم پرداخت.

 



:: بازدید از این مطلب : 367
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

Schema مبنایی است برای یادگیری، قضاوت و تفسیر ما از جهانی که در آن زندگی می کنیم. در این مقاله می خواهیم به شما کمک کنیم تا مفهوم schema را درک کرده و از نقش آن در قضاوت و تصمیم گیری ها آشنا شوید.

 

مجموعۀ یکپارچه و سازمان سافته ای از اطلاعات و تجربیات schema های ما را شکل می دهند. schema ها مانند یک مدل و الگویی هستند که معیار و ابزار برای فهم محیط پیرامون و اطلاعاتی است که دریافت می کنیم.

schema یک چارچوب یا مفهوم شناختی است که به ما کمک می کند اطلاعات را سازمان دهی و تفسیر کنیم.

 

Schema چیست؟

Schema مجموعه ای از اطلاعات کوچک است که بیانی مشخص و از پیش تعیین شده در سایت قرار میگیرند. این روش از نشانه گذاری کار، تجزیه و تحلیل اطلاعات سایت را برای موتورهای جستجو خیلی ساده تر و موثر تر کرده و موتور های جستجو قادر خواهند بود نتایجی را که مرتبط با سوال جستجو شده کاربر باشد به نمایش بگذارند.

 

تاریخچه schema

schema بعنوان یک مفهوم پایه در ابتدا توسط یک روانشناس بریتانیایی به نام فردریک بارتلت (Frederic Bartlett) و بعنوان بخشی از نظریه یادگیری وی به کار گرفته شدند. نظریه بارتلت می گفت که شناخت ما از جهان با شبکه ای از ساختارهای روانیِ انتزاعی شکل می گیرد.

فرایندهایی که schema به طریق آنها تعدیل و یا تغییر می کنند، ادغام (جذب) و تطبیق نام دارند. در ادغام، اطلاعات جدید در schema های از پیش موجود تلفیق می شود. در فرایند تطبیق، وقتی یک شخص اطلاعات جدیدی می آموز و تجارب جدیدی کسب می کند، ممکن است schema های موجود تغییر داده شوند یا schema های جدیدی شکل بگیرند.

یک مثال از فرایند ادغام و تطبیق

زمانی که شما برای اولین بار به یک کشوری با فرهنگ متفاوت سفر می کنید، در ابتدا سعی می کنید آن فرهنگ را بر اساس دیدگاه، آموخته ها و تفکرات موجود خود قضاوت کنید (ادغام یا جذب) ولی در ادامه با توجه یادگیری ها و دریافت اطلاعات بیشتر schema شما تغییر پیدا می کند و قضاوت های شما نیز بر اساس schema جدید خواهد بود (تطبیق).

Schema.org

Schema.org در سال 2011 با عنوان همکار تجاری موتورهای جستجوی اصلی شامل گوگل، یاهو و بینگ فعالیت خود را شروع و وظیفه استانداردسازی زبان نشانه گذاری و یکپارچه سازی آن را برعهده گرفت. دستورالعملهای قرار گرفته در این سایت برای موتورهای جستجو بیشتر قابل درک بوده و نمونههای عملی زیادی در آن پیدا میشود.

هدف از این زبان نشانهگذاری جایگزینی آن با بکلینک و کاهش ارزش لینک بوده است.

 

در ابتدا

در ابتدا باید گفت schema.org زبان نمی باشد. بلکه مرجعی از microdata می باشد. سه زبان برای نشانه گذاری وجود دارد:

microdata microformats ، RDFa. Schema.org و دارای مفهوم هایی است که موتورهای جستجو همه آن را پذیرفته و به عنوان زبان استاندارد انتخاب کرده اند.

گوگل بارها حمایت خود را از Shema.org ذکر کرده است.

در schema.org راه های مختلفی برای نشانه گذاری وجود دارد که در ادامه برخی از آنها را معرفی خواهی کرد:

 

اتفاقات و رویدادها

schema به شما فرصت تعریف یک رویداد را میدهد. اطلاعاتی مانند تاریخ، زمان، مکان و سایر اطلاعات رویداد را میتوان به زبانی ساده برای گوگل تعیین کرد.

 

geotag و تجارت

schema امکان نشانه گذاری آدرس و اطلاعات تماس خود را فراهم میکند .با استفاده از قابلیت place و یا geocordinates میتوان مکان خود را مشخص تر کرد.

 

مشاغل و مدیریت اعتبار

بخش مشاغل از schema جدیدترین بخش است و امکان نمایش آن به صورت rich snippets در SERP موجود است. در بخش مدیریت اعتبار با استفاده از schema می توان صفحه های مرتبط با افراد و همچنین اطلاعات جزئی مرتبط با آنها را مشخص نمود. با داشتن اطلاعات اولیه ای از html میتوان نشانه گذاری معنایی سایت خود را آغاز کرد.

 

نشانه گذاری معنایی و ارتباط با CTR

یکی از جالبترین مزایای نشانه گذاری معنایی، بهبود نتیجه شما در نتایج جستجو توسط Rich Snippets است. نشانه گذاری سبب میشود اطلاعات مفیدتری را گوگل در کنار نتایج سایت شما توسط Rich Snippets نشان داد و در نتیجه نرخ کلیک افزایش یابد. براساس آمار این قابلیت باعث افزایش CTR به مقدار 15 تا 30 درصد میشود.

نشانه گذاری صفحات سایت عملی سخت است و بایستی برای تمامی صفحات به صورت دستی وارد شود. در تعداد زیادی از سیستمهای مدیریت محتوا با طرحریزی درست ساختار صفحات امکان انجام این نشانهگذاری برای تمامی محصولات و صفحات وجود دارد.

شما بعد از انجام این کارها توسط ابزار Structured Data Testing Tool در گوگل میتوانید نحوه درست بودن عملکرد تمامی دستورالعملها را بررسی کنید.

 

نشانهگذاری schema و بهبود سئو

با آنکه مت کات گفته بود نشانهگذاری توسط وبسایت مذکور الزاما برابر با رنک بهتر برای وبسایت وبمستران نیست اما بایستی گفت که هدف آن نه رنک بالاتر بلکه رنک صحیح است. علاوه بر این میتواند باعث بهبود CTR و افزایش شانس نمایش یافتن در نتایج جستجوی گوگل و یا قابلیتی همانند با Google Recipe View شود. زمانی که کد HTML وبسایت شما دارای ریزدادههای schema است، موتورهای جستجو بهتر محتوای مطلب سایت شما را تشریح و به دنبال آن باعث افزایش امکان دیده شدن شما و تشخیص کلمات کلیدی اصلی به وسیله گوگل میشوند.

 

نشانه گذاری صفحات سایت کاری دشوار است مخصوصا اگر سایت شما دارای صدها و شاید هم هزاران صفحه باشد. نشانه گذاری باید به صورت دستی برای همه صفحات سایت وارد شود با یک عالمه کار بیشتر برای سایت های بزرگتر.البته در بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا و با طرح ریزی صحیح ساختار صفحات میتوان این نشانه گذاری را به صورت یکباره برای تمامی محصولات و صفحات سایت انجام داد.

 



:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()