نوشته شده توسط : جعفر

 

اصطلاح IR Range به معنی برد نور IR است. در دوربین مداربسته از نور مادون قرمز IR برای تصویربرداری در شب استفاده می شود. این نور توسط ال ای دی های IR نصب شده در دوربین تامین می شود. این نور در مدل های مختلف دوربین مداربسته دارای برد تابش متفاوتی است. به همین دلیل برد دید در شب دوربین مداربسته در مدل های مختلف، متفاوت است.

 

 
 
 
 

دید در شب مادون یا IR قرمز یعنی چه؟

روند تشکیل تصویر در دوربین مداربسته به صورت کلی این است که دوربین نوری را که از روی اجسام مختلف در محیط منعکس شده، دریافت می کند. بنابراین با استفاده از نور منعکس شده تصویر می سازد. این روند کاملا مشابه کارکرد چشم انسان است.

همه ما با این عملکرد آشنا هستیم و به خوبی می دانیم که وقتی نوری در محیط وجود نداشته باشد تصویری هم نداریم. راه حل رفع این مشکل بسیار ساده است، کافیست در محیط های تاریک چراغی روشن کنیم تا محیط روشن شود و بعد تصویری از محیط داشته باشیم.

اما مشکل اینجاست که به دلایل امنیتی، روشن کردن محیط با نور سفید راه حل خوبی نیست. برای رفع این مشکل به جای نور مرئی از نور مادون قرمز برای روشن کردن محیط استفاده می شود. این نور هر دو مشکل ما را برطرف می کند. از طرفی نور مادون قرمز هم مانند نور مرئی می تواند به تشکیل تصویر کمک کند. از طرف دیگر این نور برای انسان مرئی نیست (پس ما محیط را همچنان تاریک می بینیم).

ساختار چراغ های مادون قرمز تا حد زیادی مشابه چراغ های معمولی است. با این تفاوت که نور تولیدی آنها از طیف فرکانسی دیگری است.

 
 
 
 

برد دید در شب دوربین مداربسته به چه عواملی وابسته است؟

 

 فاصله ای که دوربین دید در شب می تواند اشیا را در تاریکی شب به خوبی تشخیص دهد؛ به دو عامل زیر بستگی دارد: 

 

1.اقدرت نوری LEDهای مادون قرمز :

 طبیعتا هرچه LEDهای مادون قرمز روی دوربین قوی تر باشند نور بیشتری تولید می کنند و محیط را بیشتر روشن می کنند و برد دید دوربین در شب افزایش می یابد.

 

2. میزان حساسیت چیپ تصویر به نور IR :

از طرف دیگر هرچه چیپ تصویر دوربین به نور IR حساس‌تر باشد، به نور کمتری برای تولید تصویر نیاز دارد. پس افزایش حساسیت چیپ تصویر به نور IR هم می‌تواند برد دید در شب دوربین را افزایش دهد.

 
 
 
 

حداقل نور مورد نیاز دوربین مداربسته دید در شب

 

حداقل میزان نور مورد نیاز دوربین مدار بسته دید در شب جهت تصویربرداری در دوربینهای مختلف متفاوت است. اگر قصد مشاهده یک محیط کاملا تاریک را دارید باید دوربینی انتخاب کنید که حداقل نور مادون قرمز را نیاز داشته باشد. 

خوشبختانه بهترین برندهای دوربین مداربسته مثل هایک ویژن، دوربین هایی با حساسیت به نور متفاوتی را تولید کرده است. بنابراین می توانید با توجه به نیازتان دوربینتان را انتخاب کنید.

 
 
 

برد دید در شب دوربین های مداربسته هایک ویژن چقدر است؟

با توجه به ساده بودن ساختار دید در شب IR امروزه تقریبا تمام دوربین های هایک ویژن مجهز به این قابلیت هستند. هایک ویژن دوربین هایی با دید در شب از 10 متر تا 500 متر تولید می کند. بسته به نوع کاربری، شما می توانید دوربینی با مشخصات مناسب را انتخاب کنید.

 
 
 
 

مزایای دوربین مدار بسته IR

 
  • هزینه کم: از آنجایی که هزینه تولید دوربین دید در شب بالا نیست، اکثر دوربینهای مداربسته دارای قابلیت IR هستند.
  • امکان نظارت محیط های تاریک: دوربینهای IR به نور مرئی نیاز ندارند و با جذب مادون قرمز می توانند در محیط تاریک تصویر ضبط کنند.
  • سادگی: دوربین دید در شبها اصلا تکنولژی پیچیده ای ندارند. تنها مجهز به چراغ LED هستند که هزینه بر هم نیست.
 
 
 
 

اصطلاح IR Cut چیست؟

 

IR Cut در دوربین مداربسته در واقع نام نوعی فیلتر است. فیلتر IR CUT از ورود امواج مادون قرمز در طول روز به دوربین جلوگیری می کند. بنابراین دوربین در روز از نور مرئی استفاده می کند تا کیفیت تصاویر تغیر نکند. با تاریک شدن محیط نیز بخش مادون قرمز دوربین  فعال می شود.

 
 
 
 

دید در شب EXIR چیست؟

دید در شب EXIR جدیدترین تکنولوژی هایک ویژن  است که عملکرد بسیار قوی تری نسبت به دید در شب IR دارد. دوربین های مجهز به تکنولوژی EXIR هایک ویژن کارایی بالایی در نور کم، چه در محیط های داخلی و چه در محیط های خارجی دارند. دید در شب EXIR، از جمله پیشرفته ترین تجهیزات نظارتی شبانه در بازار محسوب می گردند.



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

قابلیت BLC در دوربین مداربسته یا (back light compensation) به معنای “جبرانساز نور پس زمینه” است. قابلیت BLC در دوربین مدار بسته یک مکانیزم دیجیتال و ساده برای بهبود تصویر در شرایط خاص نوری است. برای آشنایی بیشتر با قابلیت BLC و تفاوت آن با WDR و HLC ادامه مطلب را دنبال کنید.

 
 
 

BLC به چه دردی می خورد؟

زمانی که اختلاف سطح نور در یک محیط زیاد است دوربین نمی تواند دو سطح نوری متفاوت را به صورت همزمان نشان دهد. مثلا در یک اتاق تاریک با پنجره ای پر نور وقتی دوربین به سمت پنجره قرار می گیرد. داخل کاملا تاریک و سیاه نمایش داده می شود. برای رفع این مشکل می توان بازه داینامیک دوربین را افزایش دارد، اما این کار پر هزینه است. برای رفع این مشکل از یک روش بسیار ساده تر استفاده می شود.

مکانیزم BLC نور بیرونی محیط را در نظر نمی گیرد و دیافراگم را برای دیدن محیط تاریک بازتر می کند. با این کار البته محیط پرنور کاملا اشباع می شود (به صورت کاملا سفید در می آید). اما تصویر در محیط تاریک به مراتب بهتر می شود.

با استفاده از این روش ساده بدون نیاز به افزایش بازه داینامیک، مشکل تفاوت سطح نور حل می شود. قابلیت BLC در دوربین مداربسته برای استفاده در شرایطی کاربرد دارد که محیط بیرونی برای شما اهمیتی نداشته باشد و فقط بخواهید محیط تاریک داخلی را تصویربرداری کنید. در صورتی که بخواهید هر دو محیط را با کیفیت خوب داشته باشید باید از مکانیزم WDR استفاده کنید.

 

آیا دوربین های هایک ویژن BLC دارند؟

تمام دوربین های تحت شبکه هایک ویژن و دوربینهای آنالوگی که به منوی OSD مجهز هستند؛ دارای مکانیزم BLC هستند.

 
 
 
 

تفاوت BLC با HLC چیست؟

 

قابلیت HLC و قابلیت BLC در دوربین مداربسته هر دو به منظور جبران نور زیاد در تصاویر استفاده می شوند. اما قابلیت HLC به منظور پوشاندن نقاط بسیار نورانی مثل چراغ ماشین استفاده می شود.

در حالیکه BLC به منظور جبران نور پس زمینه استفاده می شود. تا مثلا جسمی که جلو در قرار دارد و به دلیل نور زیاد و سیاه دیده می شود با BLC قابل مشاهده گردد. 

 
 
 
 

تفاوت بین BLC و WDR چیست؟

 

قابیت WDR در دوربین مداربسته همانند BLC باعث جبران نور پس زمینه می شود اما دو تفاوت عمده دارد:

  • WDR نسبت به BLC قدرت بیشتری دارد
  • WDR سخت افزاری است در حالیکه قابلیت BLC و HLC نرم افزاری است

پس تصاویری که دارای مکانیزم WDR هستند واضحتر و شفاف ترند. اما از آنجایی که WDR یک قابلیت سخت افزاری است، دوربین مداربسته ای که دارای قابلیت WDR دارد؛ گرانتر می باشند.

https://tiamcctv.com/product-category/storage/network-video-recorder/nvr-16ch/

https://tiamcctv.com/product/ds-2ce16h0t-it3f/

https://tiamcctv.com/product-category/cctv/network-camera-ip/ip-camera-ptz/

https://tiamcctv.com/home-based-cctv-requirements/

https://tiamcctv.com/product/td-3104b1/

https://tiamcctv.com/articles/

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd2t85fwd-i5/

https://tiamcctv.com/asus-warranty/

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd2143g0-is/



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

مکانیزم ROI در دوربین مداربسته یا Region of Interest (منطقه مورد نظر) یک مکانیزم نرم افزاری در دوربین های تحت شبکه است. قابلیت RIO کمک می کند کیفیت مناطق خاصی از تصویر حفظ شود. تکنولوژی ROI دوربین مداربسته برای ارائه بالاترین کیفیت تصویر در مناطق حساستر و کاهش کیفیت نقاط تکراری و غیرضروری در تصاویر است. 

 

ROI در دوربین مداربسته چه کاربردی دارد؟

دوربین مدار بسته در طول روند فشرده سازی و برای کاهش bitrate بخشی از اطلاعات تصویر را از دست می دهد. در واقع بخش های مختلفی از تصویر ممکن است براثر فشرده سازی جزئیات از بین برود.

ROI دوربین مدار بسته این امکان را به شما می دهد که منطقه ای که برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار است را انتخاب کنید. به این ترتیب این منطقه را کمتر فشرده می شود و کیفیت تصویر در این بخش حفظ شود. از طریق این مکانیزم می توان بدون نیاز به افزایش بیش از حد رزولوشن، تصویر مناسبی در مناطق حساس داشت.

 

کدام یک از دوربین های هایک ویژن ROI دارند؟

قابلیت ROI تنها مختص دوربین های تحت شبکه است. تقریبا تمام دوربین های تحت شبکه نسل جدید هایک ویژن دارای مکانیزم ROI هستند.

 

انواع قابلیت  ROI در دوربین مداربسته

 

 در حال حاضر دو نوع متفاوت تکنولوژی ROI وجود دارد:

  • FIXED REGION (منطقه ثابت)
  • DYNAMIC TRACKING (ردیابی پویا)
 

FIXED REGION (منطقه ثابت)

 

برای فعال کردن عملکرد ROI برای محیط های ثابت می توانید به بخش تنظیمات ROI در دوربین مدار بسته بروید. در این قابلیت امکان فعال نمودن ROI برای 4 بخش مختلف در تصویر امکان پذیر است. سطح رمزگذاری ROI زا می توان از 1-6، تنظیم کرد.

 

ردیابی پویا ( DYNAMIC TRACKING)

 

برای فعال کردن ردیابی پویا در تنظیمات بخش عملکرد تشخیص چهره، این عملکرد را به همراه قابلیت dynamic analysis فعال کنید. سپس عملکرد ROI را فعال کنید. 
1. تکنولوژی ROI از فناوری Triple Stream پشتیبانی می کند. بنابراین، کاربران می توانند همزمان به 4 جریان ویدئویی از نقاط مختلف مکان مورد نظر دست داشته باشند.
2. در حال حاضرDYNAMIC TRACKING (ردیابی پویا)، تنها از قابلیت تشخیص چهره و کد گذاری ROI پشتیبانی می کند. 

شرکت هایک ویژن در اقدامی سعی کرده تکنولوژی های تشخیص چهره، تجزیه تحلیل هوشمند (VCA) و ROI ادغام کند. بنابراین دوربین هایک ویژن تصویر با کیفیت تری را ارائه می دهد. تکنولوژی کدگذاری ROI شرکت هایک ویژن در نوع خودش پیشرفته ترین تکنولوژی هاست.

دوربین پینهول

دوربین اسپید دام هایک ویژن

سویئچ شبکه

بهترین سویئچ شبکه

انواع سویئچ شبکه

سوئیچ شبکه 8 پورت

 



:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

استاندارد IP در دوربین مداربسته، نشان دهنده مقاومت دستگاه ها و تجهیزات الکتریکی را در برابر ذرات گرد و غبار (اجسام جامد) و همچنین مایعات تعیین می کند. این استاندارد شامل دو حرف I-P و دو رقم در کنار آن است که درجه حفاظت محصولات را نشان می دهد. IP مخفف عبارت Ingress Protection است. رقم اول بعد از آن، نشانگر مقاومت در برابر گرد و غبار و رقم دوم، میزان مقاومت در برابر رطوبت را نشان می دهد. استاندارد IP در دوربین مدار بسته نشان دهنده درجه مقاومت آن در برابر عوامل مذکور است. با مراجعه به جدول زیر و با توجه به ارقام، می توان از رتبه بندی مقاومت گرد و غبار و همچنین نفوذ آب به خوبی مطلع شد. با توضیحات گفته شده و با کمک جدول متوجه خواهید شد استاندارد IP دوربین مداربسته چیست.

 

 

رقم اول:

0 : بدون حفاظت

1 : حفاظت شده در برابر ورود اجسام جامد با قطر بزرگتر از ۵۰ میلیمتر

2 : حفاظت شده در برابر ورود اجسام جامد با قطر بزرگتر از ۱۲ میلیمتر

3 : حفاظت شده در برابر ورود اجسام جامد با قطر بزرگتر از ۲٫۵ میلیمتر

4 : حفاظت شده در برابر ورود اجسام جامد با قطر بزرگتر از ۱ میلیمتر

5 : حفاظت شده در برابر ورود گرد و غبار

6 : حفاظت شده در برابر ورود ریز گرد

 

رقم دوم:

0 : بدون حفاظت

1 : عایق در برابر چکه های عمودی آب

2 : عایق در برابر چکه های آب با حداکثر زاویه 15 درجه

3 : عایق در برابر پاشیده شدن آب با حداکثر زاویه 60 درجه

4 : عایق در برابر بارش آب از هر جهت و هر زاویه

5 : عایق در برابر پاشیده شدن آب با فشار از هر جهت

6 : عایق در برابر پاشیده شدن آب با فشار زیاد از هر جهت

7 : عایق در برابر قوطه ور شدن موقت دستگاه در آب

8 : عایق در برابر استفاده دائمی در آب

 

اعداد استاندارد IP به چه معناست؟

هرچه درجه استاندارد IP در دوربین مدار بسته بالاتر باشد، احتمال نفوذ ذرات گرد و غبار و همچنین رطوبت به داخل دوربین کمتر خواهد بود. در نتیجه، دوربین طول عمر بیشتری خواهد داشت. 

به طور مثال اگر دوربین مدار بسته ای، دارای استاندارد IP66 باشد، به این معناست که کاملا در برابر ورود ذرات گرد و غبار ایزوله بوده و همچنین در برابر بارش باران های شدید و یا هر گونه پاشیدن آب با فشار بالا، مقاوم است.

 
 
 

تفاوت IP66, IP67 با IP68 چیست؟

IP66:نشان دهنده مقاومت دوربین های مداربسته ای است که در برابر نفوذ گرد و غبار و فشارهای زیاد آب عایق هستند.
 IP67: این استاندارد IP در دوربین مداربسته برای دوربین هایی به کار می رود که به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام می‌آورد.
 IP68:این استاندارد نشان می دهد که دوربین مداربسته کاملاً ضدآب است و قابلیت استفاده در زیرآب را نیز دارد.

 

تفاوت بین water resistant, waterproof, and weatherproof  چیست؟

اینها عموماً اصطلاحاتی است که در بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرند. شما برای انتخاب دوربین مناسب باید به دنبال کدهای IP بگردید. از این طریق مطمئن شوید که دوربین درجه حفاظتی که شما نیاز دارید را ارائه می دهد.

دوربین Water resistant

مقاومت در برابر آب است که باید بسته به فشار آب و حجم آب در درجات حفاظت در نظر گرفته شود. دوربینی که در معرض آب پرتاب شده با فشار بالا قرار می گیرد، باید دارای درجه IP بالاتر از دوربینی باشد که تحت فشار آب پایین قرار می گیرد.

دوربین Waterproof

این عبارت نیز به عنوان ضد آب به کار می رود. باید محفظه ای را نشان دهد که محافظت کامل در برابر اثرات مضر رطوبت را ارائه می دهد. اما پیشنهاد ما مراجعه به استاندارد IP است زیرا کد IP توضیح دقیق تری ارائه می دهد.

دوربین Weatherproof

اصطلاح Weatherproof می تواند بسیار گمراه کننده تر باشد. زیرا در مورد آب و هوا و انواع آن، شرایط زیادی وجود دارد. آیا دستگاه واقعاً می تواند در شدیدترین شرایط آب و هوایی محیط ها مقاومت کند؟ به جای تکیه بر عبارت « Weatherproof»، یک دوربین با رتبه IP بالا را بررسی کنید.

 
 
 
 

استاندارد IP با دوربین مداربسته IP فرق دارد

دوربین مداربسته ای پی کاملا با اصطلاح استاندارد آی پی فرق دارد و دو مقوله کاملا مجزا هستند. همانطور که پیشتر ذکر شد، استاندارد IP در دوربین مدار بسته ، مقاومت دوربین را نشان می دهد. حال ممکن است دوربین مداربسته، آنالوگ باشد یا دوربین تحت شبکه (IP) .

وقتی می گوییم دوربین مداربسته IP، منظور دوربین های مداربسته ای هستند که برای انتقال اطلاعات از بستر شبکه استفاده می کنند. حال این دوربین های تحت شبکه ممکن است استانداردهای IP متفاوتی داشته باشند. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ” انواع دوربین های IP ” را بخوانید.

 

  1. ردیاب خودرو    قیمت دوربین مدار بسته خانگی   نصب دوربین مدار بسته تهران   لیست قیمت هایک ویژن
  2. قیمت جی پی اس حیوانات   هایک ویژن تهران  ردیاب سالمندان   آداپتور صنعتی


:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()