نوشته شده توسط : جعفر
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

۳ روش ساده برای طراحی زیبای سایت

گاهی اوقات یک تصویر یا باکس در سایت شما میتواند با استفاده از تکنیک هایی ساده توجه بیشتری جلب کند. رعایت جزئیات کوچک میتواند یک طراحی متوسط را به طرحی گیرا و تاثیرگذار و نتیجتا طراحی زیبای سایت تبدیل کند. استفاده از سایه ها، گرادیان رنگ و تصاویر کوچک گرافیکی روش های ساده ای هستند که طراحی شما را متفاوت کرده و در واقع آخرین قدم در طراحی زیبای سایت شما هستند. در این مقاله موارد استفاده از هریک را بررسی خواهیم کرد.

طراحی زیبای سایت

گاهی اوقات یک تصویر یا باکس در سایت شما میتواند با استفاده از تکنیک هایی ساده توجه بیشتری جلب کند. رعایت جزئیات کوچک میتواند یک طراحی متوسط را به طرحی گیرا و تاثیرگذار و نتیجتا طراحی زیبای سایت تبدیل کند. استفاده از سایه ها، گرادیان رنگ و تصاویر کوچک گرافیکی روش های ساده ای هستند که طراحی شما را متفاوت کرده و در واقع آخرین قدم در طراحی زیبای سایت شما هستند. در این مقاله موارد استفاده از هریک را بررسی خواهیم کرد.

  • استفاده از سایه در طراحی زیبای سایت

سایه یا همان Drop shadow یکی از اولین تکنیک هایی است که به طراحان آموزش داده شده و تقریبا در هر سایتی مشاهده میشود. دو نوع سایه وجود دارد؛ داخلی و خارجی. با استفاده از سایه در طراحی زیبای سایت میتوانید به بخش های مختلف عمق یا ارتفاع دهید و در نظر بینندگان تصویر سه بعدی و مناسب ایجاد خواهد شد.
همچنین استفاده از سایه داخلی برای نوشته میتواند حس برجسته بودن را منتقل کرده و خواندن متن را برای بیننده راحتتر کند.
چه زمانی از سایه استفاده کنیم؟

سایه ها معمولا برای قسمت هایی استفاده میشود که در اطراف آنها فضای خالی و سفید زیادی وجود داشته باشد. همچنین اگر بخواهید حالت لایه لایه به سایت داده و بخشی را جلوتر از دیگران نشان دهید انتخاب مناسبی خواهد بود و میتوانند ابزار مناسبی برای طراحی زیبای سایت باشند.
بسیار از طراحان تازه کار برای طراحی زیبای سایت هر جایی که بتوانند از سایه ها استفاده میکنند ولی این کار اشتباه است. استفاده اصلی سایه ها در طراحی سایت جداکردن بخشی از صفحه و جلب توجه بیشتر بینندگان است واگر در هرجایی استفاده شود خاصیت خود را از دست خواهد داد. در نظر داشته باسید که سایه های مورد استفاده خیلی جلب توجه نکنند و فاصله آنها از لبه تصویر بیش از اندازه نباشد.

  • تاثیر گرادیان رنگ در طراحی زیبای سایت

یکی دیگر از ابزارهای مورد استفاده در طراحی زیبای سایت گرادیان رنگ است. گرادیان رنگی میتواند ظاهر یک دکمه ساده را کاملا تغییر داده و زیبایی خاصی به آن ببخشد. همچنین یکی از روش های ایجاد عمق و بعد در طراحی سایت میتواند بکارگیری همین تکنیک باشد. گرادیان رنگ در حالت ساده میتواند خطی یا شعاعی باشد.

چه زمانی از گرادیان رنگ استفاده کنیم؟

گرادیان رنگ خطی برای جلب توجه کاربران در راستای افقی یا عمودی استفاده میشود، بطور مثال با استفاده صحیح از آن میتوانید توجه بازدیدکننده را به بخش عضویت در خبرنامه یا دسته های فروشگاه جلب کنید. استفاده از گرادیان شعاعی در طراحی زیبای سایت معمولا به منظور مشخص کردن یک ناحیه خاص از تصویر استفاده میشود. مهمترین کاربرد گرادیان رنگ در دکمه ها و بخش هایی است که ترجیح میدهید کاربران بر روی آن کلیک کنند.
همانطور که در بخش سایه ها اشاره کردیم استفاده از گرادیان رنگ نیز باید محدود بوده و تنها در بخش های مورد نیاز انجام شود. بکارگیری بیش از حد آن میتواند موجب شلوغی سایت و گیج شدن بازدیدکننده شود.

  • تصاویر گرافیکی و طراحی زیبای سایت

تصاویر گرافیکی میتوانند انتخاب مناسبی برای تصویر زمینه، دکمه ها و یا منوها باشند. استفاده از یک آیکون کوچک در کنار گزینه های منو میتواند تا حد زیادی به طراحی زیبای سایت شما کمک کرده و استفاده و درک آن را برای کاربران راحت تر کند.

طراحی زیبای سایت با استفاده از آیکون ها
چه زمانی از آیکون ها استفاده کنیم؟

استفاده بیش از حد آیکون در طراحی زیبای سایت میتواند بر زمان بارگذاری صفحات و سرعت سایت شما تاثیر منفی داشته باشد. همچنین بکارگیری آیکون های نامناسب و نامربوط تاثیر منفی داشته و بیش از بیش موجب سردرگمی کاربران میشود. تصاویر گرافیکی را با هدفی مشخص و برای بیان مفهومی خاص در طراحی سایت خود وارد کنید.

جمع بندی

استفاده از سایه، گرادیان رنگ و آیکون در طراحی زیبای سایت میتواند طراحی سایت شما را متفاوت و زیبا کند ولی در نظر داشته باشید که هارمونی و تناسب بین بخش های سایت را حفظ کنید و تا حد امکان بر حجم صفحات خود اضافه نکنید. زیبایی سایت تا زمانی ارزشمند است که به کارایی و سرعت آن آسیبی نرساند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 790
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

توصیه چند طراح سایت حرفه ای

تا کنون چند بار پیش آمده که از یافتن یک سایت جدید و گشتن در آن لذت برده اید؟ نه به دلیل زیبایی چشمگیر آن یا خدمات ویژه ارائه شده بلکه بدلیل هماهنگی کامل بین تمام المان های سایت و رعایت تمام نکات توسط یک طراح سایت حرفه ای .طراحی حرفه ای سایت نتیجه ای از تجربه، تکنیک و سلیقه است. شما میتوانید کتاب یا مقالات زیادی در این زمینه مطالعه کنید ولی گوش دادن به توصیه های چند طراح سایت حرفه ای میتواند بسیار مفید باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به معرفی سه نفر از معروفترین طراحان سایت جهان و پاسخ آنها به سوال “مهمترین نکته برای یک طراحی سایت حرفه ای چیست؟” بپردازیم.

طراح سایت حرفه ای
تا کنون چند بار پیش آمده که از یافتن یک سایت جدید و گشتن در آن لذت برده اید؟ نه به دلیل زیبایی چشمگیر آن یا خدمات ویژه ارائه شده بلکه بدلیل هماهنگی کامل بین تمام المان های سایت و رعایت تمام نکات توسط یک طراح سایت حرفه ای .
طراحی حرفه ای سایت نتیجه ای از تجربه، تکنیک و سلیقه است. شما میتوانید کتاب یا مقالات زیادی در این زمینه مطالعه کنید ولی گوش دادن به توصیه های چند طراح سایت حرفه ای میتواند بسیار مفید باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به معرفی سه نفر از معروفترین طراحان سایت جهان و پاسخ آنها به سوال “مهمترین نکته برای یک طراحی سایت حرفه ای چیست؟” بپردازیم.

Douglas Hughmanick طراح سایت حرفه ای

داگلاس با ۷ سال سابقه مشاوره و فعالیت در زمینه طراحی حرفه ای سایت بعنوان کارگردان هنری شناخته میشود. او مدرک لیسانس خود را در رشته رسانه های نو و از دانشگاه هنر دریافت کرد. امروز او شرکت شخصی خود را اداره میکند و طرح های بسیار زیبا و منحصر به فردی را برای وبسایت ارائه کرده است. داگلاس در پاسخ به سوال بالا گفته است:

    مهمترین بخش برای طراحی حرفه ای سایت ایجاد ارتباط مناسب بین کاربر و اطلاعاتی است که بدنبال آن میگردد. اگر دسترسی به اطلاعات و صفحات داخلی سایت راحت بوده و کاربر از حضور خود در سایت شما راضی باشد، در طراحی سایت خود حرفه ای عمل کرده اید. این به معنی تکرار یک استراتژی و کپی مجدد آن نیست بلکه برای هر پروژه و متناسب با بازدیدکنندگان احتمالی سایت ممکن است تغییر کند.

مهمترین نکته ای که میتوان از صحبت های داگلاس بیرون کشید عبارت “تکرار یک استراتژی و کپی مجدد آن” است. یک طراح حرفه ای سایت هرگز کار خود را کپی نمیکند. شاید شما هم با نمونه های زیادی در اینترنت مواجه شده باشید که از قالب های کلی و معمول دیگر سایتها بهره میبرند.
Adham Dannaway طراح سایت های ساده

آدام در شهر سیدنی استرالیا زندگی میکند و به طراحی سایت های ساده و گیرا معروف شده است. نمونه کارهای او بعنوان یک طراح حرفه ای سایت در سایت ها و مجله های بزرگی مانند Smashing Magazine و Abduzeedo مورد بررسی و تحسین قرار گرفته است. اکانت توییتر آدام ۲۰۰۰۰ دنبال کننده دارد و در جواب به سوال بالا جواب زیر را داده:

    در ابتدا باید بگویم که به نظر من یک طراحی سایت ایده آل وجود ندارد ولی میتوان طراحی سایت خوب داشت. مهمترین فاکتور برای حرفه ای بودن یک طراحی سایت آن است که به هدف خود دست یابد. بطور مثال اگر هدف یک وبسایت فروش کفش ورزشی است باید به کاربران اجازه داد که خیلی سریع و راحت کفش مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنند. مسلما زیبایی و جذابیت سایت نیز مهم است ولی تا جاییکه کارایی آن را از بین نبرد. برای یک طراح سایت حرفه ای چیزی مهمتر از کارآمدی سایت و رضایت مشتریان نیست.

نکته مهم آن است که آدام کارایی سایت را از هرچیزی مهمتر میداند و زیبایی ظاهری آن را در اولویت بعدی قرار میدهد. توجه به خوانا بودن متن، استفاده از رنگهای مناسب و سرعت بالای سایت را باید اولویت های اصلی در طراحی حرفه ای سایت دانست.
Pat Johnson برنده جوایز طراحی حرفه ای وبسایت

پت در ۵ سال گذشته ۱۰ جایزه بین المللی برده است که او را بعنوان یک طراح  سایت حرفه ای در جهان شناسانده است. همچنین او طرح ها و افزونه های رایگان زیادی را در سایت شخصی خود برای استفاده رایگان عموم قرار داده است. جواب او به سوال ما به شرح زیر است:

طراحی سایت حرفه ای با استفاده از تصاویر بزرگ و متن خوانا

    طراحی سایت باید ساده و کاربرپسند باشد تا بتوانند به سرعت آنچه میخواهند را بدست آورند. من استفاده از عکس های بزرگ و گرافیک زیبا را زیر سوال نمیبرم ولی به شرطی که با سلیقه و حساسیت کافی انجام گیرد. استفاده از لبه های گرد، سایه ها و فونت های مرتبط میتواند از نیازهای یک طراح سایت حرفه ای باشد.

صحبت های پت اهمیت سادگی و زیبایی سایت را در کنار هم به ما نشان میدهد. سادگی و قرار دادن فضاهای خالی در سایت میتواند تجربه بهتری را برای بازدیدکنندگان در سایت شما ایجاد کند. فضای مناسب میان بخش های اصلی در یک طراحی سایت حرفه ای امکان استراحت و یافتن مطالب مورد نظر را به چشم بیننده میدهد.

امیدواریم که مطالب این مقاله و نگاه چند طراح سایت حرفه ای به وضعیت امروز دنیای اینترنت و نحوه ارائه مطالب برای شما مفید بوده باشد. اگر فکر میکنید که شما هم میتوانید توصیه مناسبی برای دوستان داشته باشید از طریق بخش نظرات همین مقاله منتقل کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 513
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

سیر تکامل در کدنویسی HTML

اگر به چند دهه قبل بازگردیم تقریبا هیچ کس نمیدانست که اینترنت و کدنویسی وب چیست ولی امروزه به یکی از مهمترین بخش های زندگی بشر تبدیل شده است. اینترنت دیگر تنها مکانی برای یافتن یک رستوران خوب یا لوله کش نیست، بلکه به فضایی گسترده و مناسب جهت کار و کسب درآمد تبدیل گشته است. با طراحی و کدنویسی یک سایت زیبا و ارائه مطالب بروز و مفید میتوانید به سرعت افراد را به سایت خود جذب کرده و درآمد مناسبی از طریق تبلیغات کسب کنید. با این حال شرایط همیشه به همین شکل نبوده و در ابتدای مسیر محدودیت های فراوانی در کدنویسی وب و ارائه اطلاعات وجود داشت. در ابتدا برخلاف امروز تنها زبان کدنویسی HTML بوده و اولین سایت در سال 1981 راه اندازی شد. ار آنروز تا به حال تغییرات زیادی را در کدنویسی به زبان کدنویسی HTML مشاهده کردیم که به بررسی آن خواهیم پرداخت.

پیدایش اینترنت و زبان کدنویسی HTML

اگر به چند دهه قبل بازگردیم تقریبا هیچ کس نمیدانست که اینترنت و کدنویسی وب چیست ولی امروزه به یکی از مهمترین بخش های زندگی بشر تبدیل شده است.
اینترنت دیگر تنها مکانی برای یافتن یک رستوران خوب یا لوله کش نیست، بلکه به فضایی گسترده و مناسب جهت کار و کسب درآمد تبدیل گشته است. با طراحی و کدنویسی یک سایت زیبا و ارائه مطالب بروز و مفید میتوانید به سرعت افراد را به سایت خود جذب کرده و درآمد مناسبی از طریق تبلیغات کسب کنید.
با این حال شرایط همیشه به همین شکل نبوده و در ابتدای مسیر محدودیت های فراوانی در کدنویسی وب و ارائه اطلاعات وجود داشت. در ابتدا برخلاف امروز تنها زبان کدنویسی  HTML بوده و اولین سایت در سال ۱۹۸۱ راه اندازی شد. ار آنروز تا به حال تغییرات زیادی را در کدنویسی به زبان کدنویسی HTML مشاهده کردیم که به بررسی آن خواهیم پرداخت.

اولین نسل از زبان HTML

در دهه ۹۰ میلادی و بهمراه افزایش ارتباط کاربران با اینترنت، امکان خواندن مطالب در فضای اینترنت با استفاده از کدنویسی HTML مهیا شد. در آن زمان صفحات وب از متن هایی محدود و در یک ستون تشکیل میشدند و مودم های دیال آپ سرعت بسیار پایینی داشتند به همین دلیل طراحان وب هرگز به فکر استفاده از تصویر و فیلم در صفحات سایت نبودند.
Mosaic نام اولین مرورگر برای ارتباط و درک صفحات وب بود که بر روی سیستم عامل Unix راه اندازی شد. برای غلبه بر این مشکلات و محدودیت ها تلاش های فراوانی صورت گرفت تا دنیای وب به شکل امروزی آن رسیده است.

نسل دو زبان کدنویسی HTML

مدت زمانی طول کشید تا طراحان وب خود را با تکنولوژی های رو به پیشرفت همگام و هماهنگ کنند. به همین دلیل با ایجاد هماهنگی و با ایده فعال و زیبا کردن صفحات وب به ناگهان صفحات زیادی با ظاهر های بهم ریخته و شلوغ که تنها به استفاده از تصاویر و رنگ های مختلف توجه کرده بودند ایجاد شد. دستورات کدنویسی HTML به سرعت افزایش یافت تا جاییکه برای ایجاد یک هماهنگی عمومی نسخه دوم یعنی HTML2 رونمایی شد.
پیچیدگی در کدنویسی وب از همین مرحله آغاز شد و بزرگترین مانع سرعت پایین اینترنت در دیافت عکس و گرافیک برای کاربران عمومی بود.
کنسرسیوم جهانی وب

کنسرسیوم جهانی وب ناظر مستقیم بر استانداردهای کدنویسی HTML

با گسترده تر شدن امکانات و کاربران اینترنت، کنسرسیوم جهانی وب یا همان W3C که با WWW شناخته میشود با یک ایده مشخص تشکیل شد. هدف این کنسرسیوم جلوگیری از انحصار اینترنت در چنگال یک یا چند شرکت بزرگ و استفاده از آن در جهان بوده است. به این ترتیب سیاست های کلی و زبان کدنویسی در همه جه یکسان بوده و مرورگرهای اینترنت براساس همین پروتکل ها عمل خواهند کرد، در نتیجه تفاوت آنها تنها در ظاهر، سرعت و امکاناتشان خواهد بود. همین امر موجب پیشرفت سریعتر و هدفمند اینترنت شد.
W3C با مشخص کردن استاندارهای کدنویسی برای طراحان وب و نظارت بر رعایت آن یک سامان دهی و هماهنگی جهانی ایجاد کرده و هرگونه تغییر و بروزرسانی در آن به سادگی در اختیار همگان خواهد بود.

نسل سوم زبان HTML

نسل سوم یا همان کدنویسی HTML3 با ورود انیمیشن، فلش، افکت های صوتی و تصاویر سه بعدی به صفحات وب همراه بوده و در همین فاصله شرکت مایکروسافت مرورگر خود را با نام اینترنت اکسپلورر به جهان معرفی کرد.
نشل سوم تجربه بهتری برای کاربران اینترنتی بهمراه داشت زیرا طراحان و متخصصان کدنویسی وب توجه بیشتری به نظم در صفحات و نحوه ارائه مطالب نشان میدادند. در این مقطع قدرت و پتانسیل بالای اینترنت بر همگان آشکار شد.

نسل چهارم کدنویسی HTML

HTML4 در عمل پیش درآمد و مقدمه ای برای نسل پنچم یا همان زبان کدنویسی HTML5 بشمار میرود و تا امروز جدیدترین نسخه ارائه شده است. این نسخه جدید افزونه ها و امکانات بسیار زیادی داشته و با تمام مرورگرهای موجود همخوانی لازم را دارد. عده ای دو نسخه اخیر را همچنان افزونه هایی بر نسخه سوم میدانند زیرا توجه به کاربران و راحتی استفاده از اینترنت از HTML3 آغاز شد.
کدنویسی و اینترنت در دنیای امروز

در دنیای کدنویسی امروز طراحان میتوانند هر ایده ای را به واقعیت نزدیک کرده و در سایتهای اینترنتی به نمایش بگذارند. کوچکترین جزئیات در صفحات قابل تغییر و کدنویسی HTML هستند.
با افزایش استفاده از اینترنت و ورود مفاهیمی مانند بازاریابی اینترنتی، تبلیغات آنلاین و موتورهای جستجو طراحان وب به این نتیجه رسیدند که تنها نباید به ظاهر و زیبایی وبسایت های خود توجه کنند، بلکه با کدنویسی صحیح و رعایت اصول میتوانند توجه موتورهای جستجو را به خود جلب کرده و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنند. این روند همچنان به رشد و پیشرفت خود ادامه داده و ممکن است در آینده ای نه چندان دور شاهد تغییرات شگرفی در دنیای اینترنت باشیم.

  1. سئو سایت
  2. سئو
  3. طراحی وب سایت
  4. طراحی سایت شرکتی
  5. طراحی سایت فروشگاهی
  6. طراحی سایت تهران
  7. طراحی سایت
  8. سئو سایت
  9. سئو
  10. طراحی وب سایت
  11. طراحی سایت شرکتی
  12. طراحی سایت فروشگاهی
  13. طراحی سایت تهران
  14. طراحی سایت
  15. سئو سایت
  16. سئو
  17. طراحی وب سایت


:: بازدید از این مطلب : 673
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

با رشد روز افزون استفاده از اینترنت و جامعه مجازی می توان گفت که اینترنت یکی از اعضای خانواده برای کاربران آن شده است . ولی برای بهره مند شدن از فواید این جامعه مجازی نیاز به تولید وب سایت و طراحی وب سایت است .

 

1. محتوا :

هرچند هم که طراحی زیبایی داشته باشید اگر محتوا و اطلاعاتی مناسب نداشته باشید مخاطبین خود را از دست خواهید داد. کاربران به دنبال محتوا هستند. بنابراین برای انتخاب محتوای وب سایت دقت بسیاری به خرج دهید.

2. دامین مناسب :

domain ، آدرس اینترنتی سایت است و همه ی وب سایت ها در ابتدا (حتی قبل از شروع طراحی سایت) باید نام domain منحصر به فردی برای خود داشته باشند . بهتر است برای انتخاب domain از اسمی نزدیک و مربوط به کسب و کار خود استفاده کنید.

 

3. حفظ استاندارد ها :

استاندارد های طراحی و ساخت سایت را مورد توجه قرار دهید و از تکنیک های نا مناسب و غیر متعارف استفاده نکنید. اگرچه عدم رعایت استانداردها ممکن است موجب زیبایی سایت شوند اما نارضایتی برخی از مخاطبین را به همراه خواهد داشت.


4. سرعت بارگذاری صفحات :

تعداد کاربران اینترنت روز به روز در حال افزایش است اما سرعت اتصال افراد به اینترنت با یکدیگر برابر نیست. از این رو سرعت بارگذاری، مهمترین فاکتور در رتبه بندی به حساب می آید. بنابراین داشتن وب سایتی روان و سبک موجب رضایت مشتری و افزایش درآمد خواهد شد.


5. استفاده از رنگ بندی مناسب در طراحی سایت :

رنگ ها نقشی بسیار مهم در طراحی سایت ایفا می کنند . ترکیب رنگ های بسیاری وجود دارد که سایت شما را زیبا میسازند اما ترکیب برخی رنگ ها موجب ترک وب سایت شما توسط کاربران می شوند.


6. صفحه تماس با ما :

طوری اطلاعات خود را وارد کنید که مخاطبین به آسانی بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند. این صفحه را به ساده ترین شکل ممکن طراحی کنید تا باعث گمراهی کاربران نشود.


7. صفحه درباره ما :

در این صفحه باید هر اطلاعاتی که مربوط به کسب و کارتان می باشد را قرار دهید. بهتر است از آدرس و نقشه استفاده کنید چراکه جلوه ای حرفه ای به وب سایت شما می بخشند.


8. سئو و بهینه سازی وب سایت :

برای دریافت نتیجه ای بهتر و کسب درآمدی بالاتر باید بهینه سازی سایت (seo) انجام شود . بهینه سازی وب سایت رتبه های بالا در موتور های جستجو را به همراه دارد. با بالا رفتن رتبه تعداد بازدیدکنندگان نیز افزایش یافته و در نهایت ترافیک بالایی خواهید داشت.



:: بازدید از این مطلب : 580
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 ارديبهشت 1399 | نظرات ()