رک دوربین مدار بسته / نصب دوربین مدار بسته در مطب های پزشکی
نوشته شده توسط : جعفر

رک دوربین مدار بسته چیست؟

رک-دوربین-مدار-بسته-چیست؟,,
رک ها محفظه های فلزی هستند که دستگاه ضبط NVR یا DVR و یا متعلقات شبکه مانند سوییچ، روتر، مودم، پچ پنل(patch panel) و سرور (Server) و ... در آن قرار می گیرند. تجهیزات مدار بسته معمولا با توجه به نوع کاربری که دارند در مکان های مختلفی قرار داده می شوند و ممکن است در معرض شرایط جوی مختلفی اعم از باد و باران و گرد و غبار قرار گیرند. رک ها نقش محافظتی داشته و دارای واحد اندازه گیری مختص به خود با نام رک یونیت (UNIT)هستند. هر یونیت اندازه ای برابر با 2 اینچ و یا 5 سانتیمتر دارد.
تجهیزات رک مونت
عرض رک ها دارای مقدار ثابت و استانداردی است و برابر با 60 سانتی متر است. تجهیزات رک مونت وسایلی هستند که بر اساس استاندارد رک مونت ساخته شده اند به طوریکه عرض همگی آنها از عرض استاندارد رک مونت تجاوز نمی کند. همچنین باید توجه داشت تجهیزات کوچکتر از عرض 60 سانتی متر نیز رک مونت محسوب نمی گردند و برای نصب آنها در داخل رک باید از سینی مخصوص رک استفاده نمود. رک ها در عین حال می توانند ارتفاع و عمق متغیری داشته باشند.
قسمت های مختلف رک
  • درب رک: درب رک های می تواند از نوع تمام شیشه ای و شیشه ای با فریم فلزی باشد. به دلیل راحتی شکستن درب های تمام شیشه ای و ماندگاری پایین استفاده از انها پیشنهاد نمی گردد.
  • فن (Fan): که نقش خنک کننده و تهویه را برای اجزای داخلی دارد و معمولا در سقف یا کف آن قرار می گیرد.
001-رک,,
 
  • Power Module (پاور ماژول): در واقع مانند یک چند راهی برق عمل کرده که دارای چندین پریز برق برای تامین برق اجزای داخلی استفاده می گردد.
  • سيني (Shelf): به منظور جداسازی بخش های مختلف و یا قرار دادن وسایلی کوچکتر از عرض رک می باشنند مانند سوئيچ و يا مانيتور سرور استفاده می گردد. سيني ها در دو نوع متحرك و ثابت بهمراه رك عرضه مي شوند.
  • بلنک پنل: صفحه های محافظی هستند که جهت جلوگیری از دسترسی به تجهیزات حساس نصب شده در داخل رک جهت ایمنی بیشتر در جلوی آن نصب می گردند . این بلانک پنل ها در انواع 1 ، 2 ، 3 و 4 یونیت عرضه می شوند.
  • لایت پنل: یک لامپ فلورسنت است که در محفظه بالای رک جهت روشنایی داخل رک نصب می شود.

انواع رک دوربین مدار بسته

رک های دوربین مدار بسته معمولا در 2 نوع دیواری و ایستاده تولید می شوند:
رک های دیواری
قابل نصب بر روی دیوار بوده و بیشتر مناسب برای شبکه های کوچک و یا قسمتی از یک شبکه بزرگ هستند. رک های دیواری معمولا در ارتفاع های ۵، ۶، ۷ و ۹ یونیت عرضه می شوند . یونیت واحد سنجش ارتفاع رک است و برابر با ۵/۴۳ سانتی متر می باشد . عمق این رک ها نیز متفاوت است و می تواند ۳۵ ، ۴۵ یا 60 سانتی متر باشد. البته به این نکته توجه نمایید که عمق رک های ایستاده کمی بیشتر است. از کید رک برای قرار گیری سوئیچ های کوچک غیر رکمونت برروی دیوار استفاده می شود و عمق آن تنها ۲۹ سانتیمتر است . رک های با ارتفاع ۹ یونیت از تنوع بیشتری برخوردارند و قابلیت این را دارند که پنل های کناری در برخی از آن ها کاملا باز شده و امکان دسترسی به رک را از بغل فراهم می کند . برخی نیز امکان چرخش تا ۱۰۰ درجه را داشته وامکان دسترسی به پشت رک را برای کاربر فراهم می آورند.
رک های ایستاده
رک های ایستاده بر روی زمین قرار می گیرند. رک های ایستاده قابلیت این را دارند که انواع پچ پنل ، سوئیچ ، سرور ، یو پی اس و سایر قطعات رکمونت ۱۹ اینچی جهت مدیریت بهتر در آنها جایگذاری شوند. دارای ورودی برای انواع کابل در هر دو قسمت بالا و پایین هستند و از هر 4 طرف نیز امکان دسترسی به داخل آنها وجود دارد.. ارتفاع این رک ها می تواند ۱۶ ، ۲۱ ، ۲۸ ، ۳۶ ، ۴۰ و ۴۴ یونیت باشد .و با عمق های ۶۰ ، ۸۰ ، ۱۰۰ سانتیمتر و بیشتر نیز تولید می گردند . درب های آن از نوع شیشه ای یا تلقی فریم دار است.
مشخصات رک استاندارد دوربین مدار بسته

1) رک ها در اندازه های متفاوتی ساخته می شوند اما رایج ترین نوع رک ها، رک های 19 اینچی هستند که استفاده از آنها در تجهیزات مداربسته رایج است. فاصله 19 اینچ در ریلها می بایست مطابق با استاندارد کامپیوتری،مخابراتی و صوتی IEC60297 باشد.
2) ورودی و خروجی برای انواع کابل ها از بالا و پایین رک وجود داشته باشند.
3) سیستم تهویه ی یا فن مناسبی داشته باشد که معمولا در قسمت بالای رک قرار می گیرد.
4) رک های ایستاده باید دارای پایه و چرخ جهت جابه جایی آسان باشند.
5) دارای قفل امنیتی جهت جلوگیری از دسترسی افراد مختلف باشد.
 

پکیج  کامل دوربین مدار بسته  دوربین مدار بسته خرید   خدمات نصب دوربین مدار بسته  فروشگاه هایک ویژن

نصب دوربین مدار بسته در مطب های پزشکی

نصب دوربین مدار بسته در مطب های پزشکینصب دوربین مدار بسته در مطب های پزشکی

نظارت تصویری یک ابزار امنیتی ارزشمند برای موسسات بهداشت و درمان از هر شکل و اندازه است و به بیماران، پزشکان و کارمندان کمک می کند تا ابتدا در معالجه تمرکز کنند

و نصب دوربین مدار بسته مطب پزشک یکی از ارکان اصلی حفظ امنیت برای مراکز بهداشتی می باشد و این امکان را فراهم می کند که بتوانید در مطب دکتر آرامش داشته باشید زیرا چشمان بیدار دوربین مدار بسته تمام وقایع را ضبط می کند و برای شخص دکتر این مزیت را دارد که بر روی نحوه کار کارکنان خود نظارت داشته باشد.

مزایای دوربین های امنیتی کلینیک

محافظت از بیماران – سوابق پزشکی می توانند برخی از خصوصی ترین اطلاعات را در مورد یک شخص در اختیار داشته باشند و می توانند حاوی اطلاعاتی باشند که می توانند برای سارقان هویت یا سایر طرف های همکار ارزشمند باشند. یک سیستم نظارت تصویری دریک لابی مطب یا اتاق پرونده می تواند به امن بودن سوابق پزشکی و هویت بیماران کمک کند. دوربین های امنیتی کلینیک های درمانی همچنین بیماران را در حالی که منتطر مراجعه به پزشک هستند، ایمن نگه می دارد و به بهبود تجربه کلی آنها کمک می کند.

محافظت از لوازم – یکی از مهمترین قسمت های مراقبت های بهداشتی، داشتن تجهیزات مناسب برای انجام کار است. وسایل پزشکی از موارد ارزان قیمت مانند سواب پنبه گرفته تا تجهیزات پیشرفته مانند دستگاه های اشعه ایکس یا داروهای پیشرفته است. دوربین های امنیتی موجود در اتاق های کلینیک و بیمارستان می توانند به ایمن نگه داشتن منابع و کارآیی عملیات بهداشت و درمان کمک کنند.

مانیتورینگ از راه دور – پیشرفت های ویدیوی IP و فناوری دیجیتال باعث شده است که بتوانید فیلم های نظارت را از راه دور از هر رایانه، تلفن هوشمند یا لپ تاب و موبایل مشاهده کنید، این امر به شما امکان می دهد تا مراکز بهداشتی و درمانی ۲۴ ساعت در روز محافظت بمانند، زیرا مدیران می توانند با کشیدن یک کابل از راه دور از دوربین ها، فورا به هشدارها پاسخ دهند. در منتیجه نصب دوربین مداربسته ضروری است.

خطرات نظارت بر مراکز بهداشت و درمان

حریم خصوصی – بسیار مهم است که از حریم خصوصی بیماران و پزشکان در هر زمان محافظت شود. سلامت یک فرد از نظر قانونی موضوعی است که فقط می تواند بین بیمار و ارائه دهنده خدمات درمانی مورد بحث قرار گیرد، بنابراین دوربین های امنیتی فقط باید در مکان های عمومی قرار بگیرند که در آن باعث به خطر افتادن حریم خصوصی و اعتماد بیمار نشود.

مشاوره راه اندازی برای دوربین های فیلمبرداری IP کلینیک

دوربین ها را در نزدیکی ورودی ها و محل های خروجی قرار دهید تا از هر بازدید کننده ای که وارد کلینیک بهداشت می شود تصویر دریافت کنید و دوربین هایی  را در جلوی اتاق های مطب و راهرو ها استفاده کنید تا از امنیت تجهیزات اطمینان حاصل کنید.

نصاب دوربین مدار بسته مطب

برای اینکه نصب دوربین مدار بسته مطب پزشک داشته باشید و یا اینکه صاحب کلینیک و یا یک مطب پزشکی هستید لازم است این را بدانید که بهترین نصاب دوربین مدار بسته در مطب پزشک در فروشگاه دوربین مدار بسته ایران حافظ می باشد و این امکان را برای شما فراهم می کند که بهترین کیفیت و بالاترین درجه امنیت و نظارت را با پایین ترین قیمت ممکنه داشته باشید می توانید از فروشگاه دوربین مدار بسته ایران حافظ استفاده نمایید و از کادر فنی تخصصی این فروشگاه استفاده کنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: