نصب دوربین مدار بسته در جایگاه سوخت
نوشته شده توسط : جعفر

 


نصب دوربین مدار بسته در جایگاه سوخت

 

استفاده از دوربین های مداربسته برای نظارت بر مکان های حساس یک امر بدیهی برای همه ما تبدیل شده است. یکی از مکان های حساس از نظر خطر و امنیت عبور و مرور شهروندان، پمپ بنزین هاست که نیازمند نظارت 24 ساعته شبانه روزی است. بنابراین نصب دوربین مدار بسته در جایگاه سوخت و انتخاب دوربین مدار بسته با کیفیت برای نصب در این مکان ها باید مورد توجه مالکان پمپ بنزین قرار بگیرد.

برای آنکه بتوانیم یک نظارت کاملا منسجم و دقیق با استفاده از نصب دوربین مداربسته در جایگاه های سوخت ایجاد کنیم، ابتدا باید اجزای تشکیل دهنده جایگاه های سوخت و پمپ بنزین ها را بررسی کنیم.

 

نقاط مهم جایگاه عرضه سوخت

همه کسانی به موضوع نصب دوربین مداربسته تخصص دارند می دانند که اصل اول برای ایجاد یک سیستم نظارت تصویری موفق این است که دوربین ها همه زوایا و همه مکان های جایگاه عرضه سوخت را پوشش دهند و هیچ نقطه کوری وجود نداشته باشد.

 

  • ۱ – قسمت اداری
  • ۲ – محل استراحت کارکنان
  • ۳ – سامانه هوشمند و تجهیزات آن
  • ۴ – سایر بخش های جایگاه از قبیل رستوران و سوپر مارکت و کارواش و …
  • ۵ – محل تخلیه نفتکش
  • ۶ – مخازن سوخت (بنزین، نفت، گاز CNG)
  • ۷ – محوطه جایگاه
  • ۸ – ورودی و خروجی جایگاه
  • ۹ – محل استقرار کارتخوان های پرداخت الکترونیک
  • ۱۰ – نازل های عرضه سوخت
  • ۱۱ – تجهیزات CNG و مخازن آن
  • ۱۲ – محل استقرار گاو صندوق و پول های نقد

 

 نصب با کیفیت دوربین های مداربسته

یک موضوع بسیار مهم در جایگاه های سوخت رسانی و پمپ بنزین ها این است که تصاویر باید در هر ساعت از شبانه روز با کیفیت باشند به شکلی که به راحتی بتوانیم پلاک خودرو های ورودی به جایگاه را بررسی کنیم. برای این موضوع ابتدا سعی کنید میزان نور ورودی ها و خروجی پمپ بنزین را تقویت کنید. برای پلاک خوانی اتوموبیل ها توصیه ما این است که از دوربین های با قابلیت WDR استفاده کنید تا از این طریق در هنگام ورود اتوموبیل ها به راحتی پروسه پلاک خوانی انجام شوید. با این وجود اگر به هر دلیل امکان خواندن پلاک اتوموبیل های ورودی به جایگاه در هنگام ورود وجود نداشت، برای ثبت پلاک در خروجی پمپ بنزین نیز تدابیل لازم را داشته باشید. عموما خواندن پلاک خودرو ها در عقب خودرو به دلیل کاهش نور مزاحم راحت تر است و در نتیجه با کیفیت بهتری می توانید تصویر پلاک را برداشت کنید.

 

بخش های مهم جایگاه سوخت برای نصب صحیح دوربین های مداربسته

  • بخش اداری نیازمند پوشش کلی و مناسب است و بسته به مکان و ابعاد آن می تواند از دوربین مداربسته معمولی استفاده گردد. برای بخش های مختلف که حساسیت مشابه بخش اداری دارند نیز به همین روش می توانید اقدام به نصب کنید.

 

  • بخش سامانه هوشمند و تجهیزات آن حتما باید تحت پوشش دوربین، با مگا پیکسل بالا با ضبط ۲۴ ساعته قرار بگیرد.

 

  • محل تخلیه نفتکش شاید مهمترین بخش جایگاه های سوخت رسانی شهری به حساب آید. در این مکان ها حتما  از دوربین مداربسته با امنیت بالا (دوربین وندال با قابلیت ضد انفجار) استفاده شود.  به هیچ عنوان از قابلیت حساس به حرکت در تنظیمات دوربین و دستگاه استفاده نگردد. حساسیت فوق العاده ی تردد کامیون های نفتکش و خطرات موجود و الزام وجود فیلم ضبط شده ی تخلیه سوخت، از سمت شرکت ملی پخش فراورده های نفتی باعث می شود که باز هم تاکید کنیم که حتما از دوربین رزولوشن بالا و ضبط 24 ساعته استفاده کنید.

 

 

نصب دوربین مدار بسته در جایگاه سوخت

 

  • مخازن سوخت و تجهیزات CNG نیز مانند بخش تخلیه از اهمیت بالایی برخوردار است و حتما از تجهیزات پسیو استاندارد و انتخاب دوربین با امنیت بالا با رزولوشن بالا و ضبط ۲۴ ساعته استفاده شود.

 

 

  • برای دوربین های محوطه جایگاه، توصیه می شود از دوربین های ترکیبی با لنز ثابت با دید کلی و دوربین های گردان با تعریف نقاط و مسیرهای چرخش مناسب و مستمر استفاده شود.

 

 

  • ورودی و خروجی های جایگاه سوخت بسیار مهم هستند، دقت کنید برای این بخش حتما از دوربین هایی با لنز زوم مناسب جهت پوشش وقایع و تردد وسایل نقلیه و ثبت پلاک آن ها استفاده شود. حتما این دوربین ها باید قابلیت WDR سخت افزاری بالا داشته باشند. توصیه می شود حتما نور ورودی و خروجی جایگاه تقویت شود که این امر برای پلاک خوانی در شب بسیار مهم است.

 

 

  • محل استقرار کارتخوان های پرداخت الکترونیک از دیگر مکان هایی است که باید مورد پوشش دقیق دوربین ها قرار گیرد. به دلیل اشتباهات احتمالی هنگام پرداخت وجه در این مکان ها حتما باید از دوربین مناسب با رزولوشن بالا و زاویه نصب صحیح استفاده شود تا نظارت کامل و اصولی در این بخش داشته باشیم.

 

 

  • محل استقرار نازل ها را باید از زاویه ی رو به رو و از زاویه بالا پوشش داد تا هم نحوه سوخت گیری و هم نحوه پرداخت وجه سوخت گیری به صورت کاملا مشخص باشد، که اغلب اشتباهات در پرداخت بهای سوخت و یا عدم پرداخت بهای سوخت و سایر اتفاقات مهم و جایگاه در این مکان اتفاق می افتد. دقت شود که زاویه رو به رو، برای پوشش نازل است که در صورتی که کارت راننده جا ماند قابل پیگیری باشد که این امر، بسیار مهم و پرتکرار است و زاویه بالا برای کنترل نحوه سوخت گیری و کلیت امر می باشد. با پوشش کامل این منطقه، از اغلب تخلفات مربوطه جلوگیری خواهد شد و کمک بسیار بزرگی به مدیریت جایگاه می کند.

 

 

  • محل استقرار گاو صندوق و جمع آوری پول نقد از جمله مکان هاییست که باید مورد نظارت ۲۴ ساعته قرار گیرد. البته امروز به دلیل پرداخت های اندک نقدی، نظارت بر این محل از اهمیت کمتری برخوردار است با این وجود گاوصندوق ها محل نگهداری اسناد مهمی است که باید مورد نظارت دائمی قرار گیرند.

 

نکاتی بعد از نصب دوربین مداربسته در جایگاه سوخت

برای نصب دوربین مدار بسته در جایگاه سوخت این نکته را باید بارها تاکید کنیم که بر اساس قوانین و دستور العمل های صادر شده از سوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ضبط تصاویر توسط دوربین های مداربسته باید به شکل مداوم و حداقل به مدت دو ماه صورت گیرد. به همین دلیل توجه ویژه به ظرفیت هارد دیسک و تنظیمات کیفیت تصاویر داشته باشید تا مشکل قانونی ایجاد نشود.

 

کی از آیتم های مهم شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برای رتبه دهی به جایگاه های عرضه سوخت و پمپ بنزین ها توجه ویژه به سیستم های نظارت تصویری و نصب صحیح دوربین های مداربسته است. از آنجا که جایگاه عرضه سوحت یک مکان عمومی و استراتژیک در دل فضاهای شهری به حساب می آید توجه دقیق به فاکتورهای امنیتی نصب دوربین های مداربسته داشته باشید تا مشکلی برای جایگاه داران و شهروندان در آینده بوجود نیاید.

 

نصب یک سیستم حرفه ای و استاندارد نظارتی و دوربین مدار بسته هزینه نیست، یک سرمایه گذاری بسیار عالی است که سود آن را به راحتی احساس خواهید کرد.

نکته آخر برای نصب دوربین های نظارتی در جایگاه های سوخت این است که برای جلوگیری از دست دادن تصاویر ضبط شده حتما از برندهای معتبر دوربین مدار بسته  مانند برند هایک ویژن و تی وی تی  استفاده کنید و به خدمات پس از فروش تجهیزات دوربین مدار بسته توسط شرکت نصب کننده نیز توجه کنید.

 

 

مقالات مرتبط:

  1. تاثیر طول کابل کشی بر کیفیت تصویر دوربین مداربسته
  2. مقایسه دوربین مدار بسته وارم لایت و استار لایت
  3. ویژگی smart ir در دوربین های مدار بسته
  4. دلایل نصب دوربین مداربسته
  5. دوربین مدار بسته وای فای




:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: