توصیه چند طراح سایت حرفه ای
نوشته شده توسط : جعفر

 

توصیه چند طراح سایت حرفه ای

تا کنون چند بار پیش آمده که از یافتن یک سایت جدید و گشتن در آن لذت برده اید؟ نه به دلیل زیبایی چشمگیر آن یا خدمات ویژه ارائه شده بلکه بدلیل هماهنگی کامل بین تمام المان های سایت و رعایت تمام نکات توسط یک طراح سایت حرفه ای .طراحی حرفه ای سایت نتیجه ای از تجربه، تکنیک و سلیقه است. شما میتوانید کتاب یا مقالات زیادی در این زمینه مطالعه کنید ولی گوش دادن به توصیه های چند طراح سایت حرفه ای میتواند بسیار مفید باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به معرفی سه نفر از معروفترین طراحان سایت جهان و پاسخ آنها به سوال “مهمترین نکته برای یک طراحی سایت حرفه ای چیست؟” بپردازیم.

طراح سایت حرفه ای
تا کنون چند بار پیش آمده که از یافتن یک سایت جدید و گشتن در آن لذت برده اید؟ نه به دلیل زیبایی چشمگیر آن یا خدمات ویژه ارائه شده بلکه بدلیل هماهنگی کامل بین تمام المان های سایت و رعایت تمام نکات توسط یک طراح سایت حرفه ای .
طراحی حرفه ای سایت نتیجه ای از تجربه، تکنیک و سلیقه است. شما میتوانید کتاب یا مقالات زیادی در این زمینه مطالعه کنید ولی گوش دادن به توصیه های چند طراح سایت حرفه ای میتواند بسیار مفید باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به معرفی سه نفر از معروفترین طراحان سایت جهان و پاسخ آنها به سوال “مهمترین نکته برای یک طراحی سایت حرفه ای چیست؟” بپردازیم.

Douglas Hughmanick طراح سایت حرفه ای

داگلاس با ۷ سال سابقه مشاوره و فعالیت در زمینه طراحی حرفه ای سایت بعنوان کارگردان هنری شناخته میشود. او مدرک لیسانس خود را در رشته رسانه های نو و از دانشگاه هنر دریافت کرد. امروز او شرکت شخصی خود را اداره میکند و طرح های بسیار زیبا و منحصر به فردی را برای وبسایت ارائه کرده است. داگلاس در پاسخ به سوال بالا گفته است:

    مهمترین بخش برای طراحی حرفه ای سایت ایجاد ارتباط مناسب بین کاربر و اطلاعاتی است که بدنبال آن میگردد. اگر دسترسی به اطلاعات و صفحات داخلی سایت راحت بوده و کاربر از حضور خود در سایت شما راضی باشد، در طراحی سایت خود حرفه ای عمل کرده اید. این به معنی تکرار یک استراتژی و کپی مجدد آن نیست بلکه برای هر پروژه و متناسب با بازدیدکنندگان احتمالی سایت ممکن است تغییر کند.

مهمترین نکته ای که میتوان از صحبت های داگلاس بیرون کشید عبارت “تکرار یک استراتژی و کپی مجدد آن” است. یک طراح حرفه ای سایت هرگز کار خود را کپی نمیکند. شاید شما هم با نمونه های زیادی در اینترنت مواجه شده باشید که از قالب های کلی و معمول دیگر سایتها بهره میبرند.
Adham Dannaway طراح سایت های ساده

آدام در شهر سیدنی استرالیا زندگی میکند و به طراحی سایت های ساده و گیرا معروف شده است. نمونه کارهای او بعنوان یک طراح حرفه ای سایت در سایت ها و مجله های بزرگی مانند Smashing Magazine و Abduzeedo مورد بررسی و تحسین قرار گرفته است. اکانت توییتر آدام ۲۰۰۰۰ دنبال کننده دارد و در جواب به سوال بالا جواب زیر را داده:

    در ابتدا باید بگویم که به نظر من یک طراحی سایت ایده آل وجود ندارد ولی میتوان طراحی سایت خوب داشت. مهمترین فاکتور برای حرفه ای بودن یک طراحی سایت آن است که به هدف خود دست یابد. بطور مثال اگر هدف یک وبسایت فروش کفش ورزشی است باید به کاربران اجازه داد که خیلی سریع و راحت کفش مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنند. مسلما زیبایی و جذابیت سایت نیز مهم است ولی تا جاییکه کارایی آن را از بین نبرد. برای یک طراح سایت حرفه ای چیزی مهمتر از کارآمدی سایت و رضایت مشتریان نیست.

نکته مهم آن است که آدام کارایی سایت را از هرچیزی مهمتر میداند و زیبایی ظاهری آن را در اولویت بعدی قرار میدهد. توجه به خوانا بودن متن، استفاده از رنگهای مناسب و سرعت بالای سایت را باید اولویت های اصلی در طراحی حرفه ای سایت دانست.
Pat Johnson برنده جوایز طراحی حرفه ای وبسایت

پت در ۵ سال گذشته ۱۰ جایزه بین المللی برده است که او را بعنوان یک طراح  سایت حرفه ای در جهان شناسانده است. همچنین او طرح ها و افزونه های رایگان زیادی را در سایت شخصی خود برای استفاده رایگان عموم قرار داده است. جواب او به سوال ما به شرح زیر است:

طراحی سایت حرفه ای با استفاده از تصاویر بزرگ و متن خوانا

    طراحی سایت باید ساده و کاربرپسند باشد تا بتوانند به سرعت آنچه میخواهند را بدست آورند. من استفاده از عکس های بزرگ و گرافیک زیبا را زیر سوال نمیبرم ولی به شرطی که با سلیقه و حساسیت کافی انجام گیرد. استفاده از لبه های گرد، سایه ها و فونت های مرتبط میتواند از نیازهای یک طراح سایت حرفه ای باشد.

صحبت های پت اهمیت سادگی و زیبایی سایت را در کنار هم به ما نشان میدهد. سادگی و قرار دادن فضاهای خالی در سایت میتواند تجربه بهتری را برای بازدیدکنندگان در سایت شما ایجاد کند. فضای مناسب میان بخش های اصلی در یک طراحی سایت حرفه ای امکان استراحت و یافتن مطالب مورد نظر را به چشم بیننده میدهد.

امیدواریم که مطالب این مقاله و نگاه چند طراح سایت حرفه ای به وضعیت امروز دنیای اینترنت و نحوه ارائه مطالب برای شما مفید بوده باشد. اگر فکر میکنید که شما هم میتوانید توصیه مناسبی برای دوستان داشته باشید از طریق بخش نظرات همین مقاله منتقل کنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 502
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: