کرونا و دوربین حرارتی
نوشته شده توسط : جعفر

 

دوربین حرارتی

با توجه به شیوع گسترده کرونا، سازمانهای بسیاری در سرتاسر جهان به دنبال راهکارهای مختلفی برای کنترل و پیشگیری از شیوع این بیماری هستند. از طرفی هم تعطیل شدن یا دورکاری در بسیاری از سازمانها غیرممکن است. یکی از تجهیزاتی که در این زمینه به کمک سازمانها و ادارت آمده است دوربین‌های حرارتی هستند.

 استفاده شهرداری تهران از دوربین های حرارتی

از ابتدای اعلام شیوع ویروس کورنا در شهر تهران که سبب نگرانی‌های بسیاری میان شهروندان شد، این سازمان به‌منظور حفظ بهداشت و سلامت عموم شهروندان و در راستای اجرای رسالت های زیست محیطی خود، انجام اقدامات پیشگیرانه‌ای را در قالب فعالیت‌های متعدد درون و برون سازمانی در دستور کار قرار داد.

ضدعفونی کردن روزانه ۱۰ ایستگاه میانی خدمات شهری، دو ساختمان اداری، یک ساختمان لجستیکی و مجتمع پردازش آرادکوه درکنار ضدعفونی کردن خیابان های اصلی و پرتردد شهر از جمله فعالیت های پیشگیرانه و مستمر این سازمان است.

نصب دوربین حرارتی از دیگر اقدامات سازمان مدیریت پسماند برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به پرسنل است. این دوربین که به منظور تب سنجی دقیق و تسریع در پایش سلامت پرسنل نصب شده است از طریق ارسال سیگنال قادر به تشخیص میزان حرارت بدن انسان است تا کارمندان و مراجعان به ساختمان مرکزی و مجتمع آرادکوه با حداقل خطر در خصوص ابتلا به ویروس کرونا مواجه باشند. پیشگیری از مواجهه حضوری و چهره به چهره برای سنجش سلامت افراد نیز از جمله مزیت های کاربردی این دوربین است.

آشکارسازهای این دوربین می‌توانند با مشخص کردن توزیع حرارتی نشان ‌دهند که کدام بخش از بدن دارای حرارات بالا و کدامیک حرارت کمتری دارد که در نهایت با کاربرد دوربین حرارتی دقت و سرعت تشخیص افزایش یافته و می توان تعداد بیشتری از پرسنل را مورد پایش بهداشتی قرار داد.

 

بیشتر بخوانید:          دوربین هایک ویژن      دوربین‌ مداربسته تحت شبکه     بهترین دوربین‌ مدار بسته     

آمازون، دوربین حرارتی و کرونا

آمازون، غول بزرگ فروش اینترنتی با نصب دوربین‌های حرارتی بنا دارد به تشخیص کارمندانی که احتمالا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا تب کرده‌اند سرعت بخشد.

چندین کارمند آمازون در دست کم ۵۰ مرکز این شرکت در آمریکا به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و بسیاری از آنها می‌گویند فاصله‌گیری فیزیکی در ساختمان‌ها و سوله‌های توزیع آمازون ممکن نیست.

دوربین‌های حرارتی می‌توانند کسانی که حرارت بدن‌شان بالاتر از دیگران است را از میان جمع اطراف آنها تشخیص دهد و آن طور که گزارش شده می‌تواند از دستگاه‌های تب‌سنج که از نزدیک کردن به پیشانی افراد درجه حرارت آنها را می‌سنجد کارآمدتر عمل کند.

آمازون می‌گوید استفاده از تکنولوژی دوربین‌های حرارتی به این شرکت در اندازه‌گیری حرارت دمای بدن کارمندان کمک و همچنین به لحاظ فیزیکی کم دردسرتر است.

ایستگاه‌های مترو در آنکارا

شهرداری کلانشهر آنکارا٬ در راستای اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این شهر٬ دوربین های حرارتی در ورودی ایستگاه‌های مترو نصب می‌کند.

شهرداری آنکارا پیشتر نیز با نصب دوربین‌های حرارتی در ورودی و خروجی ترمینال اتوبوسرانی بین شهری آنکارا «آشتی»٬ دمای بدن افراد را اندازه‌گیری و رصد می‌کرد.

کادر درمانی با استفاده از این دوربین‌های حرارتی قادر خواهند بود تا دمای بدن مسافران ورودی مترو را اندازه‌گیری و مسافران مشکوک به بیماری ویروسی کرونا را برای انجام آزمایش‌های دقیق‌تر به مراکز درمانی راه نمایی کنند.

شرکت پالایش نفت شیراز

به گزارش روابط عمومی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان زرقان، صیانت از نیروی انسانی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در صنایع بصورت جدی پیگیری می شود و از آنجایی که بروز تب در افراد یکی از شاخصه های تشخیص و احتمال ابتلای به ویروس کرونا است ، لذا در راستای کنترل و جلوگیری از شیوع  این ویروس شرکت پالایش نفت شیراز (واقع در حوزه زرقان) اقدام به تهیه و نصب دوربین حرارتی با قابلیت تشخیص دمای بدن انسان نمود.

رفیعی رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان زرقان گفت: با توجه به گزارش واصله از شرکت پالایش نفت شیراز (حوزه زرقان) ؛ از آنجا که شیوع عوامل بیماری زا (ویروس کرونا) منجر به بروز تب در انسان میگردد شناسایی افراد مبتلا به تب در اولویت اقدامات لازم قرار خواهد گرفت و یکی از سریع ترین روش های شناسایی افراد مبتلا استفاده از دوربین های حرارتی است که با کمک نرم افزارهای پردازش تصویری سرعت شناسایی را بالا میبرد و از تجمع افراد در ورودی شرکت  جلوگیری می نماید.

رفیعی در ادامه افزود : سامانه مذکور کاملا بدون انتشار بوده و باتوجه به دقت حرارتی بسیار بالا هیچگونه اثرات جانبی روی فرد ندارد ، نرم افزار پیشرفته این دوربین دارای چند حالت کاربردی است از جمله آن می توان به :1.شناسایی دماهای بالاتر از مقدار تعیین شده توسط کاربر 2.شناسایی بالاترین دمای موجود در ناحیه انتخاب شده توسط کاربر 3. قابلیت تعیین نواحی مختلف برای تشخیص دما اشاره کرد

مهر تجارت نمایندگی اصلی برند هایک ویژن در ایران. ما در شرکت مهر تجارت مفتخریم که با اتکا به تجربیات چند ده ساله پرسنل متخصصمان از صفرتا صد پروژه های مختلف در زمینه نظارت تصویری، نصب دوربین مداربسته ، پشتیبانی و نظارت بر سیستم های نظارتی را در کمترین زمان ممکن و با هزینه های مقرون به صرفه برای شما عزیزان انجام دهیم.





:: بازدید از این مطلب : 457
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: