۳ روش ساده طراحی سایت
نوشته شده توسط : جعفر

 

۳ روش ساده برای طراحی زیبای سایت

گاهی اوقات یک تصویر یا باکس در سایت شما میتواند با استفاده از تکنیک هایی ساده توجه بیشتری جلب کند. رعایت جزئیات کوچک میتواند یک طراحی متوسط را به طرحی گیرا و تاثیرگذار و نتیجتا طراحی زیبای سایت تبدیل کند. استفاده از سایه ها، گرادیان رنگ و تصاویر کوچک گرافیکی روش های ساده ای هستند که طراحی شما را متفاوت کرده و در واقع آخرین قدم در طراحی زیبای سایت شما هستند. در این مقاله موارد استفاده از هریک را بررسی خواهیم کرد.

طراحی زیبای سایت

گاهی اوقات یک تصویر یا باکس در سایت شما میتواند با استفاده از تکنیک هایی ساده توجه بیشتری جلب کند. رعایت جزئیات کوچک میتواند یک طراحی متوسط را به طرحی گیرا و تاثیرگذار و نتیجتا طراحی زیبای سایت تبدیل کند. استفاده از سایه ها، گرادیان رنگ و تصاویر کوچک گرافیکی روش های ساده ای هستند که طراحی شما را متفاوت کرده و در واقع آخرین قدم در طراحی زیبای سایت شما هستند. در این مقاله موارد استفاده از هریک را بررسی خواهیم کرد.

  • استفاده از سایه در طراحی زیبای سایت

سایه یا همان Drop shadow یکی از اولین تکنیک هایی است که به طراحان آموزش داده شده و تقریبا در هر سایتی مشاهده میشود. دو نوع سایه وجود دارد؛ داخلی و خارجی. با استفاده از سایه در طراحی زیبای سایت میتوانید به بخش های مختلف عمق یا ارتفاع دهید و در نظر بینندگان تصویر سه بعدی و مناسب ایجاد خواهد شد.
همچنین استفاده از سایه داخلی برای نوشته میتواند حس برجسته بودن را منتقل کرده و خواندن متن را برای بیننده راحتتر کند.
چه زمانی از سایه استفاده کنیم؟

سایه ها معمولا برای قسمت هایی استفاده میشود که در اطراف آنها فضای خالی و سفید زیادی وجود داشته باشد. همچنین اگر بخواهید حالت لایه لایه به سایت داده و بخشی را جلوتر از دیگران نشان دهید انتخاب مناسبی خواهد بود و میتوانند ابزار مناسبی برای طراحی زیبای سایت باشند.
بسیار از طراحان تازه کار برای طراحی زیبای سایت هر جایی که بتوانند از سایه ها استفاده میکنند ولی این کار اشتباه است. استفاده اصلی سایه ها در طراحی سایت جداکردن بخشی از صفحه و جلب توجه بیشتر بینندگان است واگر در هرجایی استفاده شود خاصیت خود را از دست خواهد داد. در نظر داشته باسید که سایه های مورد استفاده خیلی جلب توجه نکنند و فاصله آنها از لبه تصویر بیش از اندازه نباشد.

  • تاثیر گرادیان رنگ در طراحی زیبای سایت

یکی دیگر از ابزارهای مورد استفاده در طراحی زیبای سایت گرادیان رنگ است. گرادیان رنگی میتواند ظاهر یک دکمه ساده را کاملا تغییر داده و زیبایی خاصی به آن ببخشد. همچنین یکی از روش های ایجاد عمق و بعد در طراحی سایت میتواند بکارگیری همین تکنیک باشد. گرادیان رنگ در حالت ساده میتواند خطی یا شعاعی باشد.

چه زمانی از گرادیان رنگ استفاده کنیم؟

گرادیان رنگ خطی برای جلب توجه کاربران در راستای افقی یا عمودی استفاده میشود، بطور مثال با استفاده صحیح از آن میتوانید توجه بازدیدکننده را به بخش عضویت در خبرنامه یا دسته های فروشگاه جلب کنید. استفاده از گرادیان شعاعی در طراحی زیبای سایت معمولا به منظور مشخص کردن یک ناحیه خاص از تصویر استفاده میشود. مهمترین کاربرد گرادیان رنگ در دکمه ها و بخش هایی است که ترجیح میدهید کاربران بر روی آن کلیک کنند.
همانطور که در بخش سایه ها اشاره کردیم استفاده از گرادیان رنگ نیز باید محدود بوده و تنها در بخش های مورد نیاز انجام شود. بکارگیری بیش از حد آن میتواند موجب شلوغی سایت و گیج شدن بازدیدکننده شود.

  • تصاویر گرافیکی و طراحی زیبای سایت

تصاویر گرافیکی میتوانند انتخاب مناسبی برای تصویر زمینه، دکمه ها و یا منوها باشند. استفاده از یک آیکون کوچک در کنار گزینه های منو میتواند تا حد زیادی به طراحی زیبای سایت شما کمک کرده و استفاده و درک آن را برای کاربران راحت تر کند.

طراحی زیبای سایت با استفاده از آیکون ها
چه زمانی از آیکون ها استفاده کنیم؟

استفاده بیش از حد آیکون در طراحی زیبای سایت میتواند بر زمان بارگذاری صفحات و سرعت سایت شما تاثیر منفی داشته باشد. همچنین بکارگیری آیکون های نامناسب و نامربوط تاثیر منفی داشته و بیش از بیش موجب سردرگمی کاربران میشود. تصاویر گرافیکی را با هدفی مشخص و برای بیان مفهومی خاص در طراحی سایت خود وارد کنید.

جمع بندی

استفاده از سایه، گرادیان رنگ و آیکون در طراحی زیبای سایت میتواند طراحی سایت شما را متفاوت و زیبا کند ولی در نظر داشته باشید که هارمونی و تناسب بین بخش های سایت را حفظ کنید و تا حد امکان بر حجم صفحات خود اضافه نکنید. زیبایی سایت تا زمانی ارزشمند است که به کارایی و سرعت آن آسیبی نرساند.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 777
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: