راهنمای کامل IGTV در اینستاگرام
نوشته شده توسط : جعفر

 

اینستاگرام در آپدیت‌های جدیدخود یکی از ویژگی‌های جذاب یعنی امکان آپلود فیلم‌های بیش‌تر از یک دقیقه را تحت عنوان IGTV فراهم کرده است. این ویژگی فرصت‌های زیادی برای کسب و کارها به وجود آورده است تا بتوانند مخاطبان بیش‌تری جلب کنند. در ادامه به معرفی و بررسی این امکان می‌پردازیم و نحوه استفاده از IGTV اینستاگرام را هم بیان می‌کنیم.

IGTV اینستاگرام چیست؟

IGTV اینستاگرام بستری در اینستاگرام است که امکان آپلود ویدیوهای بیش‌تر از یک دقیقه را برای شما فراهم می‌کند، حتما می‌دانید که تا پیش از معرفی این امکان شما فقط می‌توانستید فیلم‌های یک دقیقه‌ای در این شبکه اجتماعی آپلود کنید و این موضوع برای کاربران و تولیدکنندگان محتوا مشکل بسیار بزرگی بود. البته بهتر است بدانید کاربران عادی اینستاگرام فقط مجاز به آپلود ویدیوهای حداکثر ۱۰ دقیقه‌ای هستند اما برای افراد مشهور مانند سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها حداکثر زمان ویدیو به یک ساعت هم می‌رسد.

IGTV مخفف چیست؟

اما شاید برای شما هم سوال شده باشد که IGTV اینستاگرام مخفف چه عبارتی است؟!
IGTV اینستاگرام در حقیقت ترکیبی از دو واژه Instagram و TV است که برای سادگی در گفتار به شکل اختصار IGTV نامیده شده است.

کاربردهای IGTV در اینستاگرام

بسته به نوع استفاده شما از اینستاگرام، IGTV می‌تواند کاربردهای مختلف داشته باشد، برای مثال اگر شما صاحب یک رسانه هستید می‌توانید ویدیوهای تهیه شده را در این پلتفرم قرار دهید و یا اگر در صنعت سینما و تلویزیون فعالیت دارید می‌توانید قسمت‌هایی از برنامه‌ها را به صورت رایگان در این پلتفرم بارگذاری کنید. در ادامه این مطلب دیگر کاربردهای این پلتفرم ذکر شده است.

  • امکان عقب ـ جلو کردن ویدیو
  • امکان دانلود ویدیو
  • آپلود ویدیوهای ۱۰ دقیقه‌ای تا ۶۰ دقیقه‌ای
  • امکان لایک و کامنت‌گذاری ویدیو توسط کاربر
  • امکان قرارگیری لینک در توضیحات ویدیو
  • پشتیبانی از رزولویشن ۴K
مزایا و معایب استفاده از IGTV اینستاگرام

مزایا و معایب استفاده از IGTV اینستاگرام

با توجه به کاربردهایی که در قسمت قبل بیان شد شاید این گونه تصور شود که IGTV اینستاگرام یک پلت‌فرم بی‌نظیر برای بارگذاری و مشاهده ویدیو است اما این امکان در ۲۰ ژوئن ۲۰۱۸ معرفی شده و هنوز جای زیادی برای بهتر شدن دارد. با این اوصاف احتمالا شما هم حدس زده‌اید که این پلت‌فرم نسبت به رقبایش نقاط ضعفی هم دارد که در ادامه این نقاط ضعف را بررسی می‌کنیم و سپس به سراغ مزیت‌های این پلت‌فرم می‌رویم

معایب IGTV اینستاگرام

  • پست‌های IGTV برخلاف دیگر پست‌ها گزارشات دقیق بازدید و… را در اختیار شما قرار نمی‌دهند پس نمی‌توانید متوجه شوید که از هشتگ‌ها چند نفر ورودی گرفته‌اید و یا چند بار پست شما در قسمت جست و جو قرار گرفته است.
  • عدم ارائه آمار دقیق از بازدید

مزیت‌های IGTV اینستاگرام

  • کنترل کامل ویدیو برخلاف ویدیوهای عادی اینستاگرام
  • امکان مشاهده پست‌های IGTV در همان صفحه پروفایل صفحه شما
  • امکان قراردادن لینک
  • Swip مستقیم در استوری برای مشاهده ویدیو بارگذاری شده در IGTV
  • امکان مشاهده در قسمت جست و جو سایر کاربران

نحوه استفاده از آی جی تی وی اینستاگرام

شما به ۲ صورت می‌توانید از آی جی تی وی اینستاگرام استفاده کنید و این ۲ روش تفاوت خاصی ندارد در ادامه این ۲ روش ذکر شده است:
۱ـ استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام
برای استفاده از IGTV ساده‌ترین راه استفاده از خود اپلیکیشن اینستاگرام است به این صورت که در قسمت جستجو در بالای صفحه سمت چپ روی آیکون IGTV کلیک می‌کنید تا وارد IGTV شوید
۲ـ نصب مجزای اپلیکیشن اینستاگرام آی‌جی‌تی‌وی
امکان دانلود آی جی تی وی به صورت مجزا در سیستم عامل اندروید و آی‌اوس فراهم است و شما می‌توانید از گوگل پلی یا اپ استور این برنامه را دانلود کنید و بعد از ورود به حساب کاربری می‌توانید از IGTV استفاده کنید.

چگونه IGTV خود را در اینستاگرام فعال کنیم؟

برای فعال‌سازی IGTV اینستاگرام نیاز به هیچ کاری نیست و همین که اینستاگرام شما آپدیت باشد کافی است و این امکان به صورت خودکار برای شما فعال می‌شود. برای آپدیت اپلیکیشن اینستاگرام‌تان می‌توانید به اپ استور یا گوگل پلی مراجعه کنید.

مراحل ساخت کانال در IGTV اینستاگرام

برای ساخت کانال IGTV لازم است اینستاگرام شما آپدیت شده باشد، بعد از آپدیت (در صورت نیاز) کافیست مراحل زیر را دنبال کنید.

  • باز کردن قسمت IGTV
  • انتخاب آیکن چرخ‌دنده (تنظیمات) و کلیک روی گزینه Create Channel
  • انتخاب گزینه + و آپلود اولین ویدیو

شرایط و مراحل آپلود فیلم در IGTV اینستاگرام

بعد از ساخت کانال، کافی است روی تصویر نمایه خود کلیک کنید تا به صفحه بارگذاری منتقل شوید. در ادامه با کلیک روی + می‌توانید فیلم‌های موجود در گالری تلفن همراه‌تان را روی کانال ساخته شده بارگذاری کنید. بهتر است بدانید که در حال حاضر امکان ضبط یک ویدیو در قسمت IGTV به صورت مستقیم وجود ندارد و شما باید فیلم مورد نظر را از گالری تلفن همراه‌تان انتخاب و بارگذاری کنید.

حذف ویدیو از IGTV اینستاگرام

شاید شما به هر دلیل بخواهید ویدیوی بارگذاری شده را از IGTV حذف کنید در این صورت کافی است وارد قسمت IGTV شوید و روی ویدیوی مورد نظر کلیک کنید، سپس روی سه نقطه کلیک کنید و از منوی باز شده روی Delete کلیک کنید.

نکات کاربردی در مورد IGTV اینستاگرام

در قسمت‌های قبل اشاره شد که IGTV یکی از امکانات جدید اینستاگرام است و خالی از ایراد نیست اما با این حال می‌توان از این امکان کاربردی برای رشد مخاطبان پیج‌تان استفاده کنید. در ادامه تعدادی از مهم‌ترین نکات کاربردی IGTV را ذکر کرده‌ایم.

  • امکان ذخیره و بارگذاری لایو‌های برگزار شده در پیج شما
  • امکان پخش تمام صفحه ویدیوها برای مخاطبان
  • امکان بارگذاری ویدیوهای باکیفیت تا حجم ۳.۶ گیگابایت
  • پشتیبانی درآمدزایی از ویدیوهای آپلود شده در این قسمت

IGTV چه کمکی به کسب و کار شما می کند؟

IGTV اینستاگرام بسته به نوع کسب و کار شما می‌تواند مزیت‌های زیادی برای شما داشته باشد، شما از این امکان می‌توانید نهایت استفاده را ببرید تا کاربران بیش‌تری با شما آشنا شوند و کسب و کار شما بیش‌تر از همیشه رونق بگیرد. ارتباط تصویری با مخاطبان و استفاده از پتانسیل‌های IGTV می‌تواند به جلب اعتماد مخاطبان و وفادارسازی مشتریان کمک زیادی کند پس سعی کنید از این پتانسیل موجود استفاده کنید و کسب و کارتان را به کاربران بیش‌تری معرفی کنید. تولید محتواهای مرتبط با حوزه مورد فعالیت‌تان یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی اینستاگرامی چه کمکی به کسب‌وکار شما می‌کند؟

جمع‌بندی

استفاده از امکانات به‌روز تکنولوژی می‌تواند به رونق کسب‌وکار و حتی برند شخصی شما منجر شود. آشنایی با الگوریتم اینستاگرام نیز باعث می‌شود نتایج بهتری از فعالیت در این شبکه اجتماعی بگیرید. IGTV اینستاگرام یکی از جدیدترین قابلیت‌هایی است که معرفی شده و این روزها کسب و کارهایی زیادی از آن استفاده می‌کنند تا مخاطبان بیش‌تری را با کسب‌وکارشان آشنا کنند. تولید محتوای اصولی و در نتیجه رشد مخاطبان موضوعی است که باید به صورت مداوم و مستمر حفظ شود تا بتوانید در دراز مدت از این امکان به بهترین نتیجه ممکن برسید.

منابع:

https://tejarat-online.blogiran.net/

https://digital-marketing.blogiran.net/

https://web24.blogiran.net/

https://web-oline.blogiran.net/

https://tejarat-farda.blogiran.net/

https://digimarket.blogiran.net/

https://online24.blogiran.net/

https://webkaran.blogiran.net/

https://webinja.blogiran.net/

https://market-bazar.blogiran.net/





:: بازدید از این مطلب : 441
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: